Beantwoord

Bereik

Reputatie 7
Badge +29
Hallo,

Ik ben deze vakantie erg vaak weg geweest en wou hier toch even enkele ervaringen achter laten. Of het nu voor toekomstige klanten is, of voor KPN dit die verbeteren kan.

Zeeland:
De hele heenweg Google Maps gebruikt, werkte geweldig, al koste het wel iets wat data. Geen problemen met laden van kaarten of wat dan ook.
Ik ben in Vlissingen geweest waar geweldige dekking was. Op het stand, of in het centrum, overal kon ik makkelijk internetten (waarschijnlijk ook bellen, maar wie belt er nu nog!?)
Ook nog door de Zeeland tunnel geweest naar België toe. En zelfs daar was dekking! (Al was het niet erg snel)

Ameland:
Met de boot heen en terug. Dicht bij Ameland en Holwerd was goed bereik. Er tussen in werd het iets wat slechter. Ik kan dit begrijpen, maar ik zou wel graag willen bellen mocht er iets gebeuren op de boot. (Al is er wel WiFi op de boot (erg sloom))
Op Ameland zelf was het bereik top, maar op de strandtenten (heet dat zo?) was vaak weinig tot geen bereik omdat deze, zoals je al raad, aan het strand zitten en dit dus het einde van het eiland is.
M.i. is dit een gemiste kans voor KPN. Wat nu als ik mijn mooie vakantie-selfie's wil delen!? (Haha)

Ik ben nog wel naar meer plekken geweest, maar eigenlijk was daar overal goede dekking, dus is dat minder belangrijk.

Ik heb een prepaid abonnement en heb dus geen 4g. Het zou kunnen zijn dat op sommige plekken wel 4g dekking is waar ik geen dekking had, maar prepaid gebruikers hebben ook recht op dekking.

Nu dacht ik, laat ik melden dat hier geen dekking is! Bij de roze concurrent is er een mooi kaartje waar je kan aangeven dat je geen dekking hier en daar hebt en dan wordt je daar over gebeld. (Erg handig)
Al is het niet een geweldig idee om mensen terug te bellen als ze zeggen dat ze geen dekking hebben, want dat werkt dus niet...

Robin
icon

Beste antwoord door Cindy_ 6 augustus 2015, 16:45

; zeer welkome informatie! Goed om te lezen dat je zelfs in de tunnel bereik had, dat zie ik ook wel eens anders voorbij komen 🙂. Wanneer was je op Ameland? Ik was er laatst ook en merkte ook dat het bereik bij de standtenten, zo heet dat inderdaad 😉, eigenlijk niet zo goed was. De vakantieselfies moesten dus even wachten totdat je terug was in 1 van de dorpen begrijp ik. Mijn vermoeden is dat er aan het bereik op het strand de komende tijd niet veel gaat veranderen. Het kaartje kwam me laatst ook ter oren, ik zet dat even door, want dat is inderdaad handig dat klanten het zelf ook op een makkelijke manier kunnen melden! 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +22
; zeer welkome informatie! Goed om te lezen dat je zelfs in de tunnel bereik had, dat zie ik ook wel eens anders voorbij komen 🙂. Wanneer was je op Ameland? Ik was er laatst ook en merkte ook dat het bereik bij de standtenten, zo heet dat inderdaad 😉, eigenlijk niet zo goed was. De vakantieselfies moesten dus even wachten totdat je terug was in 1 van de dorpen begrijp ik. Mijn vermoeden is dat er aan het bereik op het strand de komende tijd niet veel gaat veranderen. Het kaartje kwam me laatst ook ter oren, ik zet dat even door, want dat is inderdaad handig dat klanten het zelf ook op een makkelijke manier kunnen melden! 
Reputatie 7
Badge +29
Hallo,

Woensdag was ik er. Jammer dat er niks aan veranderd. Ook de rode en roze concurrent hebben er geen bereik dus het was een mooie kans voor KPN!

De west kant van Ameland gaat overigens wel goed, maar volgensmij staat er een mast vlak bij de vuurtoren.

Ben benieuwd of het kaartje (of een soortgelijke oplossing er komt)!

Oja, als ik iets als oplossing markeer, hoef ik geen email te krijgen daarvan. Ik weet wel waar ik op klik, KPN.

Robin

Reageer