Beantwoord

Bereik in Nieuwersluis

  • 6 March 2019
  • 3 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo, kan het kloppen dat KPN bereik in Nieuwersluis (tussen Breukelen en Loenen) niet goed (zelfs slecht) is? Bellen gaat bijna niet binnenshuis en 4G komt niet door. Vervelend want ik werk veel vanuit huis, ga binnekort in Nieuwersluis wonen en wissel liever niet van provider. Kan dit verbeterd worden? Bedankt voor de reactie en groeten.
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 March 2019, 11:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @HarmNS Goed dat je dit van te voren al navraagt. Als je wilt dat ik in detail voor je kijk heb ik de adresgegevens van je nieuwe woning nodig. Zou je je nieuwe postcode en huisnummer in je KPN Forum profiel willen vermelden? Ik durf je nu nog niet te zeggen hoe het er precies uitziet: zoiets kan behoorlijk verschillen op relatief korte afstanden.

Het één en ander heeft te maken met de locaties van de zendmasten en de richting waarin deze staan. Verder speelt ook mee of ze 4G ondersteunen of alleen nog 3G. Je zult begrijpen dat we zoveel mogelijk 'richten' op de drukst bewoonde gebieden, zodat zoveel mogelijk mensen een zo goed mogelijk bereik hebben. We kunnen niet overal zendmasten plaatsen. Daar moet toestemming voor zijn en de opties zijn vaak beperkt. Soms kan het lastig zijn om op een bepaalde locatie iets te verbeteren.

Ook andere omgevingsfactoren spelen mee. Het signaal gaat van de zendmast naar je mobiele telefoon. Het gaat rechtstreeks door de lucht en zaken als bebouwing, bossen en andere obstakels hebben invloed op de kwaliteit. Je zult vaak ervaren dat je buitenshuis beter bereik hebt dan binnen en dat heeft daarmee te maken. Een goed geïsoleerd huis is wat dat betreft bijzonder goed voor heel veel dingen, maar wat minder voor je bereik.
Hoi Bart, dank voor je reactie, ik heb de gegevens in het profiel opgeslagen!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @HarmNS Ik heb zojuist eens gekeken, samen met een collega van onze Technische Dienst. Het bereik buiten moet an sich goed zijn. Binnenshuis kan het inderdaad een heel stuk minder tot minimaal zijn. Dat houdt verband met de afstand tot de dichtstbijzijnde zendmasten en -meer nog- de diverse omgevingsfactoren die ik in mijn eerste bericht omschreef.

De ervaringen die je in je eerste bericht schreef zijn je eigen ervaringen, neem ik aan? Je kunt nog eens kijken of het met een ander toestel beter gaat. Soms maakt dat al verschil. Wat ik je ook wil aanraden is bellen via wifi. Als het reguliere 4G-signaal niet voldoende is, schakel je hiermee over naar je eigen wifi. Zo kun je toch goed bereikbaar zijn.

Reageer