Beantwoord

Bereik mobiel slechter geworden na plaatsen mast

  • 6 April 2020
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Badge

Sinds plaatsen van de mast is het bereik alleen maar minder geworden. Zelfs in de tuin laat staan in huis is het zeer slecht. Dat terwijl de mast wel in gebruik zou moeten zijn. Worden er nog steeds werkzaamheden verricht? Zelfs als ik op tien meter van de mast sta is het bereik slecht🤨 waar kan dit nu aan liggen? 
 

Mvg Klaas Wijk de Gilden

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 12 April 2020, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pindaklaas, welkom hier. 

Een nieuwe mast dus. Alleen het bereik is niet waar je op gehoopt had begrijp ik. Wanneer de mast is opgeleverd kan het nog wel een week duren voordat deze optimaal werkt. De nieuwe mast moet afgesteld worden. Deze zendt ook van zich af, dus recht eronder zal het bereik niet altijd goed zijn. Nu heb ik zo helaas geen inzicht in welke mast wanneer aangepakt wordt, maar ik kan wel naar het bereik kijken op jouw locatie. Zou je die samen met jouw mobiele nummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dan hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Badge

Bedankt voor je bericht, ik heb locatie en nummer toegevoegd. 
 

mvg Klaas

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik ben dan ook gaan kijken naar de dekking. Deze is volgens de gegevens goed. Zowel op 2G, 3G als 4G. 

Maar jij ervaart dus problemen. Alleen op jouw toestel? Want heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te testen? Hoe is het dan? Ook slecht. Zou je dan eerst een vervangende simkaart willen aanvragen. En wellicht kun je het toestel nog vastzetten op een van de bandbreedtes. Helpt dat? Zo kunnen we even uitsluiten wat er aan de hand is. Hebben we in ieder geval veel getest voordat ik de Technische Dienst op de hoogte kan stellen. 

En ondersteund jouw toestel bellen via WiFi? 

Badge

Dag, met mij zijn er nog vele anderen buurtbewoners die problemen ondervinden met het netwerk en bereik zowel binnen als buiten. Ik heb recent een nieuwe telefoon dus het maakt niet uit welk toestel want het bereik blijft onveranderd. Ik wil best een nieuwe simkaart proberen maar dat betekent dat er heel veel buurtbewoners dat moeten doen als dit gaat werken. 
verder heb je het over vastzetten van mijn toestel op een bandbreedte? Wat bedoel je hier precies mee? 

mvg Klaas

Badge

Ps ja mijn toestel ondersteund bellen via WiFi en dat heb ik ook geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een duidelijk verhaal. Nu wilde ik kijken of ik melding kon maken bij de Technische Dienst voor verder onderzoek, maar op de gegevens uit jouw profiel kan ik helemaal geen mobiele aansluiting bij ons vinden. Zijn dat wel de juiste gegevens of ben je geen klant bij ons. Ik hoor het graag. 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je al duidelijkheid? Anders hoor ik nog graag weer van je. 

Badge

Dag sorry voor late reactie, nee dat klopt want ik zit met mobiel bij Vodafone. Maar omdat ik begreep dat de mast van kpn zou zijn heb ik met jullie contact gezocht. 
 

mvg Klaas

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet je ook bij Vodafone zijn. Zij hebben een eigen netwerk waar jij mee verbind. Zij kunnen je verder helpen.Â