Beantwoord

Bereik op het strand in Den Helder

  • 19 June 2019
  • 3 reacties
  • 450 keer bekeken

Wij waren vandaag op het strand ten zuiden van Den Helder. Met 2 telefoons en 2 verschillende providers. Van beide totaal geen bereik. Terug bij de auto alles perfect. Het lijkt op Hollandse zuinigheid. Is daar nou echt niks aan te doen? We betalen toch ook de volle mep? Dan scheep je "klanten" niet af met af en toe een minuutje H of E-....

admin: eigen topic aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 June 2019, 10:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Marten5656, Welkom hier! Ik lees dat je er erg van baalt dat je tijdens een middagje strand geen bereik had. We snappen als geen ander dat je tijdens een ontspannende middag strand een goede netwerk verbinding wilt hebben. Gelukkig lukt dit ook bijna altijd in grote delen van Nederland. Maar je vraagt je af; waarom heb je dit dan niet op het strand.

Het heeft in elk geval niets te maken met je mobiele nummer en met je instellingen, ik kan je wel de meest waarschijnlijke verklaring geven. Je ontvangt het signaal van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. Die zendmasten staan uiteraard gericht op de gebieden met de meeste inwoners en in de regel dus niet op een gebied waar het over het algemeen rustig is of amper mensen zijn. Dat zal ook op het strand van Den Helder het geval zijn. Ook de afstand van jouw telefoon tot een zendmast is belangrijk. Hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter je bereik zal zijn. Hoe verder de mast van het strand staat, hoe slechter het bereik is. Dit zal niet anders zijn bij een andere provider. Ik had je heel graag een ander antwoord gegeven die wenselijker was, maar hoop wel dat mijn antwoord je meer duidelijkheid heeft gegeven.
Hallo, dank voor de uitvoerige uitleg. Het neemt mijn ontevredenheid niet. Het lijkt me dat je recht hebt op 100% dekking. Ik betaal toch ook de hele factuur? Iets meer zendkracht moet mogelijk zijn. Gewoon even je best doen . Weet u hoe hoog de vuurtoren van Huisduinen is? Of misschien wat minder jokken over de kwaliteit en dekking van het netwerk in de dagelijkse reclames.
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @Marten5656. Je ontevredenheid ga ik ook niet wegnemen. Ondanks dat het je lijkt dat je recht hebt op 100% dekking, is het netwerk afhankelijk van een aantal praktische factoren. Deze factoren heb ik al toegelicht in mijn vorige bericht. Je geeft aan dat we gewoon even ons best moeten doen, om ervoor te zorgen dat je ook op het strand bereik hebt. Dat willen wij zeker wel, maar we mogen niet zomaar een antenne bouwen. Hier hebben we ook vergunningen voor nodig. Gelukkig kun je ondanks het slechte bereik nog wel 112 bellen in case of emergency. Nu je weet dat je op het strand van Den Helder geen bereik hebt, kun je je er op voorbereiden. In dit artikel op Computer Totaal richten ze zich op de situatie waarin je van tevoren weet dat je zonder internet komt te zitten, zodat je voorbereidingen kunt treffen en bepaalde zaken kunt downloaden op het moment dat je nog wél verbonden bent. Ik weet zeker dat je met deze tips en het mooie weer alsnog kan genieten van een mooie dag aan het strand 🦀🐚☀️🏖️

Reageer