Vraag

Bericht van gemiste oproep, maar dit nummer heeft mij niet gebeld

  • 19 September 2021
  • 3 reacties
  • 645 keer bekeken

Ik heb een bericht gehad van een gemiste oproep terwijl ik nooit gebeld ben door dit nummer ...1 gemiste oproep(en) van +*****. 
Laatste oproep: 18:56 uur 17/09/2021. Ik vraag me af of dit iemand was die fraude probeerd te plegen 

 

Admin: nummer verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Wat raar.

terwijl ik nooit gebeld ben door dit nummer

Hoe weet je dit? Teruggebeld?

Waarschijnlijk was het dan spoofing. Criminelen gebruiken dan een willekeurig nummer, omdat men vaak “onbekend” of “anoniem” niet aanneemt. Dan proberen ze je wat aan te smeren. Heel vaak zijn het de Microsoftfiguren.

Ook mijn nummer was een tijdje gespoofd. Aangezien ik mijn vaste vrijwel niet gebruik, i.i.g. niet voor zelf bellen, heb ik toen maar een maandje mijn antwoordapparaat aangezet met een melding en uitleg erop. Meestal wordt je nummer niet lang gespoofd.
Normaliter wordt men doorgeschakeld naar m'n mobiel, maar als die doorgeschakelde onbekenden had ik toen ff geen behoefte aan.

Ik bel zelf altijd alleen terug indien het onbeantwoorde gesprek ook in mijn namenlijst voorkomt.

Oke bedankt voor de uitleg , ik heb trouwens inderdaad terug gebeld en toen was dat nummer niet bereikbaar . 

 

Oh, dan hebben ze toevallig een niet bestaand nummer gespoofd. Dat kan ook. Ze gebruiken apparatuur waarbij ze zelf een reeks van 10 cijfers (of 12/13 voor internationaal) in kunnen zetten.

Nummerweergave is daardoor niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Toen het ingevoerd werd (10 augustus 1998) kon het nog niet vervalst worden.