Beantwoord

Berichtjes van 3555

  • 16 July 2019
  • 4 reacties
  • 410 keer bekeken

Ik ben pas overgestapt met nr **** van T Mobiele naar KPN. Nu krijg ik berichtjes van 3555 en dat kost € 3.00 per bericht. Ik heb niets aangevraagd. Totale kosten tot nu toe € 24,00
Ik heb die diensten via payinfo zojuist uitgezet. Wat moet ik verder nog doen?

Admin: 06-nummer verwijderd ivm privacy
icon

Beste antwoord door Susan_ 18 July 2019, 09:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Het aller belangrijkste is dat je jouw telefoonnummer geblokkeerd hebt voor dergelijke sms diensten via https://www.payinfo.nl. Met alleen het uitzetten van die diensten ben je nog niet beschermd tegen een volgende club die je op deze manier probeert te belazeren.
De gedragscode sms diensten vereist dat jij eenduidig en pro-actief accoord gegaan bent met de partij achter die sms dienst. In de gedrachtscode staat duidelijk beschreven aan welke eisen dat accorderingsproces moet voldoen. Die procedure is zo strict dat ik er van overtuigd ben dat jij je dat vast nog zou herinneren als je daar mee accoord gegaan zou zijn.
Heeft de occordering niet conform de richtlijnen plaatsgevonden, dan is er geen sprake van een overeenkomst en mogen er dus ook geen kosten in rekening gebracht worden.
KPN zal je, als inhoudende partij, de kosten dan dus volledig moeten restitueren.
Hoe zze die kosten verhalen op de partij achter die sms dienst is hun zaak, daar hoef jij je geen zorgen over te maken.

Ik neem aan dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om dit verder voor je te regelen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Hansvl48, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je iets in rekening krijgt, wat je niet gebruikt of hebt aangevraagd.. Goed dat je het inmiddels via payinfo hebt stopgezet! Een blokkade, zodat je geen gebruik meer kan maken van betaalde sms-diensten, kan via KPN geregeld worden. Daarnaast kan ik ook, tot een maximaal bedrag, de kosten vergoeden.

Ik zie dat je jouw profiel al hebt aangevuld, maar alleen het mobiele nummer is in dit geval te weinig. Ik heb een verificatie nodig namelijk. Kan je het nog verder aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer (mobiel)? Dan kan ik het een en ander voor je nakijken en invoeren! Wil je ook aangeven of je er een blokkade op wil laten zetten voorlopig?
Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerkster van KPN. Het nr was geblokkeerd maar bij het over zetten van T Mobiele naar KPN is iets fout gegaan. Alles naar tevredenheid opgelost.
Reputatie 7
Badge +21
@Hansvl48, fijn om te lezen dat het inmiddels naar tevredenheid is opgelost! 😃

Mocht je, nu of in de toekomst, nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Reageer