Vraag

Bizarre hoeveelheid onterechte smsjes

• 12 september 2016
  • 1 reactie
  • 162 keer bekeken

Beste KPN,

Afgelopen maand heb ik mij in het buitenland bevonden. Vanuit Brazilië is er op veel plaatsen slecht bereikbaar en dat gaat dan ook gepaard met het vaak niet verzenden van smsjes. Wanneer er een smsje niet verzenden wordt, probeert men die altijd nog een keer te sturen. Het is dan niet de bedoeling dat er daadwerkelijk 217 smsjes worden verstuurd maar dat ene smsje louter 1 keer!!
Nu is het zo dat het een lange sms betrof en dat zal ongetwijfeld meer kosten dan 1 smsje. Toch lijkt het me sterk dat er 217 smsjes nodig zijn om dit bericht te versturen.
Ik vind het niet kunnen dat jullie niet laten merken dat het bericht is verzonden terwijl er staat van niet. Ik heb namelijk louter dit bericht vaker proberen te versturen nadat jullie mij berichten dat het bericht niet was verzonden. Ik heb het nooit meer verzonden nadat er stond dat het al reeds was verzonden. Door jullie valse verschaffing van informatie is het vaker verzonden en ik weiger dan ook het bedrag 78,30 voor de totale hoeveelheid van 261 smsjes te betalen. Dit is ronduit onterecht en zou moeten zijn voorkomen door een betere manier van informeren. Ik kijk uit naar uw reactie en antwoord op dit vraagstuk.

Groet,
Jochem Peters

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen Jochem, welkom op het forum! Hopelijk heb je een leuke tijd in het buitenland gehad.

Wanneer je geen bereik hebt, wordt het sms bericht later aangeboden aan de sms centrale en verzonden. Het bericht blijft dan in de outbox van je telefoon staan en wordt later verzonden. Heb je ook 217 keer geprobeerd de sms te verzenden? Dan komt de sms bij geen bereik 217 keer in je outbox te staan en worden die later verzonden als je bereik hebt. Doordat je het via een buitenlands netwerk hebt verzonden, komt de informatie via hen binnen over het verzenden en de aankomst van een bericht. Hierdoor kunnen wij je niet informeren over het verzenden van een sms. Om deze reden kan ik je de kosten niet vergoeden. Ik hoop dat dit antwoord geeft op je vraagstuk.

Reageer