Blokkeren betalen via KPN factuur van Google Play

Reputatie 7
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat het onmogelijk is om te kiezen voor het betalen van Google Play aankopen via KPN factuur.

Stel mijn zoon heeft een KPN mobiel abonnement dat door mij bekostigd wordt.

Dat betekent natuurlijk niet dat ik hem daarmee ook een "vrijbrief" geef om apps, muziek, in-app purchases en ringtones aan te schaffen op de rekening die ik voor hem betaal. Dan gebruikt hij zijn eigen credit card maar, als hij die zou hebben. ;)

Nu hoor ik jullie al zeggen, dat is toch een kwestie van afspraken maken met jouw zoon. Natuurlijk is dat zo, maar dat is niet voldoende. Het is principieel onjuist dat de gebruiker (mijn zoon) instellingen kan maken (betalen via KPN factuur) waar ik (als contractant) geen invloed op kan uitoefenen. En al helemaal als dit financiële consequenties heeft.

Ik hoop spoedig een reactie van KPN te mogen ontvangen, want hier lijkt weer niet voldoende over nagedacht te zijn.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Als we toch eenmaal bezig zijn, kunnen we ook diensten zoals IzePlay standaard blokkeren?

Verder lijkt me het kunnen blokkeren van PlayStore aankopen een goed idee.

Robin
Reputatie 7
RobinFlikkema schreef op 24 okt '15 om 13:11u

Als we toch eenmaal bezig zijn, kunnen we ook diensten zoals IzePlay standaard blokkeren?

Verder lijkt me het kunnen blokkeren van PlayStore aankopen een goed idee.

Robin 

Helemaal eens, het wordt hoog tijd dat de consument beschermd wordt tegen dergelijke, op z'n minst dubieus te noemen, slinkse organisaties die met weinig inspanning op zeer gewiekste wijze de consument geld afhandig maken.

Wat mij betreft komt er zelfs een wettelijk verbod op het kunnen afsluiten van een "abonnement" d.m.v. een smsje.

Reputatie 7
Badge +25
Het is al mogelijk om het onmogelijk te maken 😉. Via de klantenservice en dus ook via mij kan je voor elk nummer die op jouw naam staat een verzoek tot blokkade regelen. Dit is gratis en binnen een paar minuten geregeld. Mocht je dit wensen, stuur je me dan privé het nummer waar het om gaat? 

Reputatie 7
Badge +29
Maar waarom kan dit niet via MijnKPN?
Reputatie 7
Badge +25
Dat is een hele goede vraag, Robin! Ik heb er alleen geen antwoord op. Eigenlijk dien je voor alle zaken die je wilt blokkeren de klantenservice te bellen. Ik ga er dan ook vanuit dat er goed over nagedacht is!

Vrij logisch dat dit niet via mijnkpn kan aangezien er genoeg kinderen slim genoeg zijn de blokade dan zelf te deblokkeren.

Reageer