Beantwoord

Boku 5511 berichtjes blokkeren

  • 23 June 2021
  • 3 reacties
  • 2473 keer bekeken

Ik krijg steeds berichtjes van boku dat ik op bepaalde kosten zot ik wil die dienst graag blokkeren hoe doe ik dat

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 24 June 2021, 07:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @Sanne1990, welkom bij ons op het forum. Boku is een betaaldienst die door sommige apps wordt gebruikt, wij kunnen die niet specifiek blokkeren. We kunnen het betalen van apps via de factuur alleen in z'n geheel uitzetten, dan kan je niets meer kopen op die manier.

Je kunt op Payinfo.nl kijken of betaalde sms diensten zijn geblokkeerd, als dat niet zo is kan je ze daar direct blokkeren. Op de website van Boku zelf kan je ook kijken of je dat kunt blokkeren. 

Andere voorbeelden die ik hiervan heb gezien waren apps die via de Apple Store waren gekocht, heb jij ook een Apple apparaat? Als dat zo is kan je ook contact opnemen met Apple, zij kunnen Boku wel blokkeren.

Betekent dit dat Boku is geen “Spam-betaal-dienst” maar een erkende manier van betalen van wat je als consument had gekocht of aangezet in je aangekochte niet-spamartige apps of dergelijke?

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, Boku is een betaaldienst die door bepaalde apps gebruikt kan worden om in-app aankopen aan te bieden. Het kan dan alsnog zijn dat de app in kwestie een meer spam-achtige natuur heeft, maar dit ligt dan aan de app zelf, en niet per sé aan Boku.