Beantwoord

BONGO 7070 smsdienst

Ik heb een vraagje.
Ik heb zonder ik wist dat het gratis was naar BONGO 7070 gesmst. Ze vonden het allemaal zo geloofwaardig, dat een paar vriendinnen ook vragen gingen smsen op mijn telefoon. Wat als eindstand een rekening van bijna 200 euro is.
Ik heb het gevoel dat ik enorm genaaid ben, omdat ik onbeperkt smsjes heb en ik me daarom geen zorgen maakte. Totdat ik de open factuur zag. Wordt dit vergoed? Want voel me enorm genaaid. Ik weet niet hoe ik dit mijn ouders ga vertellen.

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

icon

Beste antwoord door Koen_1 25 februari 2017, 11:57

Dag @Dazntje, welkom op het forum! Lastig dat het niet lukt om door STOP te sms’en jezelf af te melden! Kun je in plaats daarvan jezelf afmelden via http://www.payinfo.nl/ ? Ik hoor graag van je of het gelukt is 🙂

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 3
Badge
hoi! 

volgens mij geld die onbeperkt SMS alleen naar 'gewone' nummers en niet naar bijvoorbeeld de radio (of naar BONGO 7070)

Voor BONGO 7070 is 3 euro per verzonden bericht...

Ruben

Reputatie 7
Badge +25
Wat een schrik, ! Ik snap heel goed dat je niet zo goed weet wat je moet doen.. Zoals door Ruben aangegeven wordt, is het onbeperkt sms alleen voor 'normale' 06-nummers en betaal je voor deze BONGO sms'jes €3 per sms. Dit zie je ook op hun website staan. 

Heb je de dienst inmiddels beëindigd? Je kunt dit doen door 'STOP' naar 7070 te sms'en of via www.payinfo.nl. Daar kan je de dienst ook blokkeren, ik adviseer je dit zeker om te doen. 

Of een eventuele coulancevergoeding mogelijk is, moet ik voor je nakijken. Wil je daarvoor reageren op mijn privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +25
Heb je inmiddels via een andere weg contact met ons gehad, ? Je hebt nog niet gereageerd op mijn privébericht. Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me vooral weten. 

Yas10 schreef op 5 jan '16 om 09:56u

Ik heb een vraagje.
Ik heb zonder ik wist dat het gratis was naar BONGO 7070 gesmst. Ze vonden het allemaal zo geloofwaardig, dat een paar vriendinnen ook vragen gingen smsen op mijn telefoon. Wat als eindstand een rekening van bijna 200 euro is.
Ik heb het gevoel dat ik enorm genaaid ben, omdat ik onbeperkt smsjes heb en ik me daarom geen zorgen maakte. Totdat ik de open factuur zag. Wordt dit vergoed? Want voel me enorm genaaid. Ik weet niet hoe ik dit mijn ouders ga vertellen.

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

Ook mijn dochter heeft nogal wat sms gestuurd in de veronderstelling dat sms onbeperkt was. Op de website van Bongo staat het volgende: "Onder 18 jaar? Toestemming rekeninghouder vereist". Aangezien ik rekeninghouder ben kan er dus geen toestemming zijn gegeven. Ik heb zojuist een klacht ingediend bij BONGO dat dit een erg verleidelijk fenomeen is, met kleine lettertjes. Ik zou graag de kosten willen terug krijgen. Enig idee?

Reputatie 7
Badge +26
Welkom op het forum , dat is zeker zonde van het geld. Ik denk dat de snelste oplossing is om telefonisch contact met Bongo op te nemen. Dan weet je het snelst waar je aan toe bent. Ik hoop dat het je lukt de kosten terug te krijgen!

Kajol nandpersad
Den haag
Lau mazirellaan
Algemene hindoe basisschool

*Admin: huisnummer verwijderd ivm privacy
Reputatie 7
Badge +22
Dag @Kajol_06, kan ik iets voor je doen of heb je een vraag waar ik je bij kan helpen?
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Kajol, laat je me nog weten of ik je ergens bij kan helpen?
Hallo
Ik heb ook bongo gedaan en ik heb ook als STOP gsm's maar bongo blijft maar sms sturen gaat dit ook van mijn rekening af want dat wil ik echt niet
Dazntje schreef:

Hallo
Ik heb ook bongo gedaan en ik heb ook als STOP gsm's maar bongo blijft maar sms sturen gaat dit ook van mijn rekening af want dat wil ik echt niet

Reputatie 7
Badge +21
Dag @Dazntje, welkom op het forum! Lastig dat het niet lukt om door STOP te sms’en jezelf af te melden! Kun je in plaats daarvan jezelf afmelden via http://www.payinfo.nl/ ? Ik hoor graag van je of het gelukt is 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Dazntje, aangezien ik niks meer van je gehoord hebt neem ik aan dat het afmelden je gelukt is! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden.
Ik heb zojuist een bericht gestuurt naar bongo naar (7070) en dan staat er bericht niet verzonden bij sommig screen shots zie ik boven aan 7070 en bij mij (70)70
Wat moet ik doen.
Reputatie 7
Ga i.i.g. naar www.payinfo.nl controleer en blokkeer wat nodig is.
https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/payinfo.htm

En wees voortaan voorzichtiger. 🙂
Reputatie 7
Badge +29
Kan je wel andere SMS berichten sturen met de app die je gebruikt? Een SMS-app heeft namelijk "permissie" nodig om te SMS'en
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum Nlboy321! Een goede vraag die Robin stelt, kun je wel sms'en naar andere nummers? Er zijn kosten verbonden aan het sms'en naar BONGO. Die kosten zie je terug op de factuur. Daar ben je van op de hoogte?
Ik had een vraagje want ik heb ineens 30 euro aan kosten moet ik deze ook echt betalen en gaat dit van mijn abonement af ? Nog een vraag waarom zijn hier kosten aan verbonden en ik bem onder de 18 . Kan ik deze kosten ook weghalen ?
Reputatie 7
Badge +29
Ik zou ze eerst maar wel betalen, maar @Cindy_ gaat hopelijk voor je aan de slag om die 30€ terug te krijgen, indien mogelijk

Ga overigens niet te gauw akkoord met minder dan die 30€ want volgensmij zegt de gedragscode iets over dat je in dit geval alles terug krijgt, maar dat wil ik t.z.t. wel nakijken, want bongo is eenmalige SMS-dienst toch?
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Julotemma14, welkom op het forum! Bongo is een betaalde sms dienst die €3 per verzonden bericht kost . Je geeft aan dat je ineens kosten hieraan hebt: maak je wel gebruik van deze dienst, maar was je er niet van op de hoogte dat er kosten aan verbonden zijn? Reageer op m'n privébericht , dan kijk ik wat ik aan de €30 kosten kan doen 🙂
Zojuist heb ik de factuur geopend van mijn dochter: ook € 15 aan 7070
Ik heb op http://www.payinfo.nl alles geblokkeerd. https://forum.kpn.com/members/cindy-129647 of https://forum.kpn.com/members/koen-70728 Is het nog gelukt om de kosten terug te halen?
Wat waardeloos om zo je geld te moeten verdienen als 'bedrijf':

ZAL BONGO MIJ OOIT EEN BERICHT STUREN ZONDER DAT IK EERST WAT HEB VERZONDEN?
Bongo kan je een SMS-bericht sturen indien je een lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van de service en hij een nieuwe roddel voor je heeft, dit zal jou echter niks kosten. Je betaalt enkel en alleen wanneer jij Bongo een SMS stuurt. Deze berichten zullen starten met ‘GratisSMS:’. Als je dergelijke berichten niet meer wilt ontvangen stop je de service door ‘STOP’ te SMSen of door de instructies via deze link te volgen.

'.
Reputatie 7
Badge +17
Hallo Vrijsco en allereerst van harte welkom op het Forum. Je zult het een antwoord van mij moeten doen 😉.

Die extra kosten zijn ongetwijfeld een nare verrassing. Het belangrijkste heb je gedaan: je hebt afgemeld en de dienst geblokkeerd via Payinfo.nl. Je hebt een tweetal soorten van dit soort betaalde diensten. Je hebt de eenmalige diensten, waarbij je tegen betaling losse berichten verstuurd. (denk aan het stemmen op een tv-programma) en je hebt de abonnementsdiensten, waarbij je om de zoveel tijd een aantal berichten krijgt, tegen betaling.

De gemene deler is dat je vooraf altijd geïnformeerd moet worden over de kosten van de berichten. Heeft je dochter ook een dergelijk bericht ontvangen? Ik wil graag even meekijken. Ik heb je een privébericht gestuurd omdat ik wat extra gegevens nodig heb. Wil je daarop reageren?

Reageer