Beantwoord

Buitenland bundel in China werkt niet

• 27 september 2017
  • 4 reacties
  • 1031 keer bekeken

Dag,

Ik verblijf momenteel in China, Shanghai. Gisteren heb ik via de app buitenland buiten EU bundel aangevraagd. Heb een sms ontvangen waarin de bestelling is bevestigd. Roaming heb ik aangezet evenals mobiele gegevens aan. Ik zie vervolgens een 3g icoontje verschijnen met 2 pijltjes, waarbij steeds enkel het rechter pijltje van kleur verandert. Hij haalt geen data op en zodoende werkt het dus niet. Iemand tips? Dank alvast!
icon

Beste antwoord door Paul_ 27 september 2017, 11:50

Welkom op het forum Filipo! Goed dat je het meldt. Heb je wel de Voordeelland buiten de EU gekozen? En niet Overig land? Controleer ook de volgende dingen:

- De APN moet zijn: portalmmm.nl
- Roaming moet inderdaad aan staan.
- Selecteer handmatig een andere provider
- Toestel een keer herstarten

Laat je weten of dat lukt?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kan je eventueel een andere provider selecteren op je telefoon? Bij Android doe je dit via Instellingen, Meer, Mobiele netwerken, Netwerk selecteren.
Reputatie 7
Badge +23
Welkom op het forum Filipo! Goed dat je het meldt. Heb je wel de Voordeelland buiten de EU gekozen? En niet Overig land? Controleer ook de volgende dingen:

- De APN moet zijn: portalmmm.nl
- Roaming moet inderdaad aan staan.
- Selecteer handmatig een andere provider
- Toestel een keer herstarten

Laat je weten of dat lukt?
Reputatie 7
Deze 2 bundels zijn geschikt voor China.

100 MB/min/sms
9,99
Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266

en
500 MB/min/sms
39,99
Sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266

Tarieven zónder een van deze bundels nogal pittig!
Internet € 2,50 /MB
Bellen € 2,00 /min
Gebeld worden € 1,00 /min
Sms € 0,30 /sms

In China wordt het internet door de overheid "gereguleerd". Niet alles zal beschikbaar zijn of kunnen.
Reputatie 7
Badge +23
Inmiddels via een andere weg opgelost @Filipo? Als we nog kunnen helpen dan weet je ons te vinden!

Reageer