Buitenland bundel, snel op 100% verbruik

• 22 september 2015
  • 1 reactie
  • 713 keer bekeken

Beste mensen van KPN,

Deze zomer ben ik naar Zweden geweest. Ik heb de buitenlandbundel maand aangezet (15 augustus) Daar nog geen probleem. Na een dag of 5 was mijn bundeltegoed op en dus zette ik weer een nieuwe bundel aan. Ik had geen wifi in het huisje en moest bereikbaar zijn voor mijn dochter in Amerika. Daarnaast vind ik het fijn om een beetje te surfen en te appen op vakantie.

Na een minuut of 5 kreeg ik al een bericht dat ik 50 % had verbruikt. Daarna 7 minuten later 75 % verbruikt en 2 minuten later 100 %? 

Ik heb altijd mijn uploads uitstaan, alleen bij wifi mag dit gebeuren (de eerste bundel ging ook helemaal goed?) Daarnaast kon ik niet eens foto's maken op dat moment met mijn telefoon omdat mijn geheugen al vrij vol is (ik heb een iphone 5 met maar 16 gb geheugen).

Alles gelijk gecontroleerd, niets stond aan, niets stond te downloaden. 

Dus .. dacht misschien toch iets mis gegaan. Dan nog maar een keer een weekbundel activeren voor 5 euro, want wou tenslotte internet op vakantie.

14.38: 50 % verbruikt

14:43: 75 % verbruikt

15.13: 100 % verbruikt

Uiteraard gemaild naar KPN. kreeg een lullig mailtje terug dat ze niet kunnen zien om privacy redenen wat ik download (NIETS DUS!) en waaraan dit ligt.

Dwars als ik ben nog een keer alles gecontroleerd. Ook data verbruik op 0 gezet op mijn telefoon zodat ik kon zien wat er verbruikt was (ik wou toch internet). Weer een weekbundel aangeschaft.

20.22: aangezet, bevestiging

20:28: 50 % verbruikt

Snel m'n mobiele data maar uitgezet!

Volgende ochtend gelijk weer geprobeerd om te kijken of er een appje was van mijn dochter.

08:50 75 % verbruikt (echt paar minuten nadat ik hem had aangezet).

Weer de hele dag uitgezet, volgende dag weer gekeken en binnen paar minuten 100& verbruikt.

Verbruik op mijn telefoon gaf aan: nog geen 5 mb!!!

De rest van de vakantie maar steeds wifi punten opgezocht........ Het heeft de vakantie een domper gegeven!

KPN, hoe kan dit? En waarom is het jullie woord tegen het mijne? Er kan toch ook iets bij jullie fout zijn gegaan met deze bundels?

Ik heb er nu geen vertrouwen meer in dat ik ooit nog bundels aan kan zetten in het buitenland en dit me niet meer overkomt? Daarnaast ben ik 20 euro armer waar ik nauwelijks iets aan heb gehad (1 maandbundel, 2 weekbundels zomaar weg).

Ik hoop dat jullie hier toch een fatsoenlijk antwoord op kunnen geven. Ik heb alles van KPN, TV internet, telefoon en nu ook mobiel abonnement. Ik wou eigenlijk het hele gezin overzetten op 

KPN en mijn eigen abonnement verlengen maar nu zit ik zwaar te twijfelen omdat we vaak weggaan naar buitenland.

Met T-mobile heb ik dit probleem nog nooit gehad (zelfde telefoon!)

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Nicolette, 

Welkom op het forum van KPN! Ik kan me goed begrijpen dat je bereikbaar wilt zijn voor je dochter, ook in het buitenland. Wat gek dat je bundel er zo snel doorheen is gegaan, ondanks dat je niet geüpload hebt. Kan het zijn dat er updates zijn uitgevoerd van je systeem of apps, welke wel automatisch worden uitgevoerd, ook zonder WiFi verbinding? Dit kun je zien in de Appstore. Dat is het enige wat bij me opkomt waardoor je dataverbruik te verklaren is. Wat de Telefonische Klantenservice heeft gezegd klopt. Wij kunnen niet zien waar je data aan op is gegaan, dit wegens de Wet op de Privacy. Er zijn bij ons geen verdere problemen rondom de datum bekend waarbij je de bundel gebruikt hebt. Ik wou dat ik je inhoudelijk verder kon helpen, maar helaas kan ook ik niet inzien waaraan je data is opgegaan. 

Met groet, 

Cindy 

Reageer