Vraag

Buitenland roaming

• 7 mei 2018
  • 1 reactie
  • 227 keer bekeken

Ik ben bij Devilsisland en krijg nu bericht dat ik in de omgeving van St Barth(lemy) ben en dus gebruik kan maken van mijn roaming account van 6000 mb.
Ik vertrouw het niet ( st barth ligt hier helemaal niet in de buurt, maar vraag me af als ik binnenkort op Aruba/Curacao ben geldt het dan ook?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +13
Hi RWG1, welkom op het KPN forum! Als je op Devils Island bent is een melding dat je op St Barthélemy inderdaad wel erg gek! Normaal gesproken wordt zo'n notificatie gestuurd op het moment dat je met het lokale netwerk verbindt, maar aangezien je ongeveer 2,5 uur vliegen verderop zit lijkt het me niet dat je daarmee verbonden was. In (op) St Barthélemy kan je gewoon je normale Nederlandse bundel gebruiken doordat het een onderdeel van Frankrijk is, dus daar zouden dan in ieder geval geen extra kosten achter weg komen. Daarna ben je zo te zien ook weer met hetzelfde netwerk verbonden als voor deze notificatie.
Op Aruba en Curaçao is wel een aparte bundel nodig, het zijn overzeese gebieden van Nederland, maar ze vallen buiten de EU. Op deze pagina kan je een lang invoeren, en daarbij wordt aangegeven welke bundel je daar kunt gebruiken of nodig zult hebben.

Reageer