Beantwoord

Chantage via whatsapp, nummer is bij KPN

  • 25 February 2019
  • 1 reactie
  • 500 keer bekeken

Hallo, ik heb via marktplaats een aantal spullen te koop, oa een Samsung S9 Plus, op deze telefoon werd gereageerd, door ene Casper, ****, deze was geinteresseerd en vroeg mij of ik hem wilde opsturen, naar lelystad, is geen probleem, maar, hij verzocht mij via Tikkie 1 cent over te maken, dit lukte niet, achteraf maar goed ook, toen kreeg ik een whatsapp bericht, "Hey. Ik zit in je bank, ga je zelf overmaken 250 euro of moet ik je plunderen en blokkeren, ik wil het niet doen maar als het moet, dan moet het".

Ik heb inmiddels aangifte gedaan, foto en nummer van de persoon gegeven.

Kan KPN van deze peroon zijn nummer blokkeren?

kan slot op, is min of meer opgelost

Admin: 06-nummer verwijderd ivm privacybeleid
icon

Beste antwoord door Joran 25 February 2019, 10:58

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Sander, goed dat je direct aangifte hebt gedaan. De 1-cent-overmaken fraude komt helaas vaker voor: De één-cent-truc - Dossiers - Opgelicht?! - AVROTROS programma over oplichting en fraude en bedrog

Ik kan geen actie ondernemen alleen op basis van jouw bericht. Hoewel ik ervan uit ga dat je de beste bedoelingen hebt kan ik dat op afstand niet verifiëren. Je zou in theorie elk nummer op het forum kunnen plaatsen. De politie gaat hier verdere stappen op ondernemen. Informatie over het nummer kan ik je ook niet geven, wel dat het een prepaidnummer betreft dat al jaren niet meer actief is bij KPN.

Reageer