Vraag

Contract vroegtijdig ontbinden: geen of erg slechte internet op 3g + vaak wel slecht bereik

  • 11 September 2019
  • 8 reacties
  • 354 keer bekeken

Beste KPN medewerkers in het forum,

Vandaag is de N-keer waar ik of onderweg of gewoon in de stad naar 3G teruggeschakeld word. Natuurlijk, dat moet geen probleem zijn maar, zoals ik al heb gezegd, voor de N-keer in 3G heb ik helemaal geen internet of behoorlijke langzaam goed voor niks verbinding. Het gaat echt niet over een region, het gaat echt over jullie 3G netwerk overal! Deze probleem is niet nieuw. Ik heb vroeger toch paar keren met jullie klantenservice contact opgenomen en verschillende maatregelen genomen - nieuwe simkaart gehad, speedtedts gerapporteerd en uiteindelijk recentelijk mijn telefoon verandeed voor en iPhone XS. Maar het blijft gebeuren vaak in combinatie met spontane verbinding verbrekingen terwijl ik aan het bellen met iemand ben. Nu zit ik in het centrum van Arnhem met een 3G verbinding en toen ik tot deze formulier kon me navigeren heb ik meer dan vijf minuten gewachten (inmiddels ben ik eventueel naar 4G geschakeld). Dat is niet acceptabel. Met zulke onbetrouwbaarheid kan ik mijn werk die met uploaden en online werken is verbonden! Ik weet dat jullie je 3G netwerk afbouwen maar deze moet tot 2022 nog kunnen functioneren binnen redelijke parameters. En dat doet het niet!

Door de bovengenoemde redenen wil ik graag een vroegtijdig ontbinding van mijn 2jarige overrenkomst aan te vragen. Ik heb toch mijn nieuwe telefoon met andere aanbieders geprobeerd en daat alles werkt prima. Eerlijk - ik kan niet meer geld in nieuwe apparatuur investeren terwijl ik meer en meer overtuigd word dat het probleem aan jullie netwerk ligt...

Ik verwacht jullie antwoord!

Paar foto van mijn pogingen een speed test te doen terwijl op 3G + een poging can mijn oude telefoon die eens "successvol" was:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Een extra foto om te omschrijven wat bedoel ik bij "slecht bereik". Ik heb bijna nooit meer dan 2 (max 3 en echt zelden 4) lijntjes bereik met 4G gehad apart van de problemen met 3G...

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @tgyy, welkom terug! Zo vervelend om te lezen dat er geen verbetering in jouw situatie is opgetreden. Dat mag natuurlijk niet voorkomen. Ik zie dat je ook telefonisch contact hebt gehad en dat er een klacht voor je is aangemaakt bij onze technische dienst. Mijn collega's zullen hierover binnen 10 werkdagen contact met je opnemen. Op basis daarvan kunnen we dan naar eventuele vervolgstappen kijken. Wil je me hier op de hoogte houden?
Há @Marcia_,

Echter ben ik ook teleurgesteld dat ik uiteindelijk een ontbinding moet aanvragen. Ik kwam naar KPN met verwachtingen (voor een betere netwerk dan de huidig-aangeboden) van de hoofd-mobielaanbieder van Nederland en was in principe blij met mijn gekozen plan... Ja, het voelde een beetje kut dat jullie introduceerde de nieuwe plannen na ik mijn overeenkomst heb aangetekende dus later kon ik niet meer overstappen, maar 50 gigs data is toch niet slecht en de prijs is goed ook in verband met de onbeperkt minuutjes naar EU. Maar ik gebruik mijn telefoon veel en reis veel naar verschillende locaties in verband met mijn werk. Daarom al deze problemen maken me uiteindelijk niet meer mobiel als ik mijn plan kan niet gebruiken door bereik problemen! Ik kon, sort of, doorslikken dat het netwerk in de trein makkelijk kan uitvallen (het is nog niet echt door want het gebeurt niet met de andere grote aanbieders) maar als het gebeurt toch in de steden en in omgevingen waar een volledig 4G dekking is aangegeven volgens jullie dekkingskaart... na alle maatregelen die hebben we samen met je collega's genomen om te proberen alles op te lossen en toch na ik ook een nieuwe telefoon heb gekocht... Neé. Ik kan het niet accepteren.

Ik geloof je begrijpt de positie waar ik sta in. Ik ben gewoon al moe van problemen met bereik en verbroken verbindingen in het midden van een gesprek en toch in de grote stad/steden, niet alleen in de trein... Ik heb simpelweg echt genoeg gehad van deze situatie!

In ieder geval kijk ik verder naar de gesprek met je collega's! Ik zal je op de hoogte houden! 😔
Reputatie 7
Badge +30
Ja, ik snap het zeker! Het lijkt me heel lastig als het mobiele internet zo slecht is op de locaties waar jij komt. Dat werkt natuurlijk niet prettig. Hopelijk komen we er samen uit, ik hoor het van je!
Há @Marcia_ ,

Vandaag is de 10de dag (ik was in gesprek met iemand van afdeling opzeggingen op Zaterdag - 14 September) van de 10 werkdagen periode waar ik moest gebeld door je collega's over mijn problem worden, zoals je collega heeft belooft!

Dat is (naar verwachting van de laatste paar dagen) niet gebeurt!

Natuurlijk ben ik erg teleurgesteld en ik wil graag nu meer dan ooit mijn vroegtijdig gratis ontbinding met overstappen naar andere aanbieder sneller organizeren.

Blijkbaar is het niet alleen het netwerk die functioneert niet goed maar wel jullie medewerkers op verantwoordelijke posities en ik voel me echt niet geprijsd als klant apart van alle andere problemen die heb ik tot nu met jullie netwerk gehad!

Ik wilde wel zeggen dat deze keer ben ik bereid wel voor de geschillencomissie te gaan en ik zal het organizeren als er geen normale dialoog tussen een gebruiker en de relevante afdeling van een telecombedrijf die zijn belooftes niet nakomt kan ontstaan. Ik hoop het zou niet daar naar toe moeten gaan maar als mijn aanvraag niet serieus wordt aangenomen heb ik echter geen andere keus!

Ik wacht op je antwoord en hopelijk oplossing!

Groeten,
Aleksan
Reputatie 7
Badge +30
Hè, wat jammer dat je nog steeds niets gehoord hebt! Ik zie inderdaad dat de klacht nog steeds open staat. Dat betekent dat de collega's er nog niet aan toe gekomen zijn. Helaas zullen we dus nog wat geduld moeten hebben. Ik weet dat dat veel gevraagd is, maar ik kan er helaas niets anders van maken.

Het staat je zeker vrij om naar de geschillencommissie te stappen, die keuze ligt volledig bij jou.
Beste @Marcia_ ,

Dankjewel voor je antwoord, evenzo het niet echt hulpvol is. Maar ik begrijp wel dat het niet volledig in je machten zit.

In ieder geval in het interesse van een goede en eerlijke dialoog tussen onze partijen ben ik bereid voor nog deze week op contact te wachten. Ik zal ontzettend dankbaar zijn als je dat even in de dossier kan noteren. Als het gebeurt niet ga ik naar de geschillencomissie want onze afspraak met je collega’s was voor 10 werkdagen die zijn nu officieël voorbij.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zal het er inderdaad even bij zetten. Maar weet wel dat klachten of volgorde van binnenkomst worden behandeld. Er wordt aangegeven dat de 'voorraad' op dit moment binnen tien werkdagen afgehandeld zal worden. Dat dit niet gehaald wordt, heb ik intern aangekaart. Ik kan op dit moment niet zien wat de daadwerkelijke termijn is en mijn collega's zien dus jouw ticket, en de mededeling, pas als het in behandeling genomen wordt.