Beantwoord

dagelijkse mysterieuze telefoontjes op mobiele telefoon

• 2 februari 2017
  • 6 reacties
  • 585 keer bekeken

ik ontvang al wekenlang een paar maal per dag mysterieuze telefoontjes op mijn mobiel. De telefoon gaat maar een paar keer over en de display geeft aan "privenummer". Als je opneemt hoor je niets op de achtergrond. Het lijkt me niet te passen in het door KPN geschetste beeld van telefoonfraude want er valt niets terug te bellen. Enig idee wat dit kan zijn?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter te vinden is, topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Paul_ 3 februari 2017, 12:34

Hoi @maartenarie, goed dat je het hier meldt! Ontzettend irritante situatie. Henk en Huistijger hebben je al wat goede tips gegeven. We kunnen hier een onderzoek voor instellen. Hier lees je meer over telefonische overlast en wat we er aan kunnen doen: https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm

Ik hoop dat dit een oplossing biedt! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Dag @maartenarie, welkom op het forum!

Er is tegenwoordig aardig wat telefoonterreur waar je de provider niet verantwoordelijk voor kunt houden. Of dat hier ook het geval is kan ik niet zeggen.
Wel wil ik het advies geven om dit soort privégesprekken niet meer op te nemen. Als het dringend is bellen ze wel terug (maar helaas vast ook weer anoniem). Als de telefoon maar een paar keer overgaat is het vast een automaat en die houden na enkele keren overgaan op. Als iemand met meer oirbare bedoelingen belt laten ze het vast vaker overgaan en anders spreken ze maar een voicemail in. En bovendien vind ik het niet erg netjes dat bedrijven/mensen anoniem bellen, dan vragen ze er a.h.w. om om niet opgenomen te worden.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @maartenarie, welkom op het forum!

En bovendien vind ik het niet erg netjes dat bedrijven/mensen anoniem bellen, dan vragen ze er a.h.w. om om niet opgenomen te worden.

Het beste kan men geen anonieme telefoontjes aannemen dat doe ik ook niet.
Alleen met uitzondering als ik een telefoontje verwacht van een bedrijf dan neem ik hem nog wel eens aan, maar verder laat ik ze gewoon bellen.
Als mensen niet het fatsoen hebben om hun nummer bekend te maken dan kunnen ze wat mij betreft de boom in.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @maartenarie, goed dat je het hier meldt! Ontzettend irritante situatie. Henk en Huistijger hebben je al wat goede tips gegeven. We kunnen hier een onderzoek voor instellen. Hier lees je meer over telefonische overlast en wat we er aan kunnen doen: https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm

Ik hoop dat dit een oplossing biedt! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @maartenarie. Heb je het formulier ingevuld?
Reputatie 7
Badge +12
Komen deze oproepen ook in jouw bellijst te staan of niet? Samsung heeft namelijk ook een optie "fake call". Deze wordt geactiveerd door de volume knop in te houden. Je krijgt dan een inkomende oproep van een privenummer.
Badge
Ik word regelmatig gebeld door buitenlandse nummers beginnend met +42 en +44 en +43 als je aanneemt krijg je een Engels sprekende personen aan de telefoon. KPN kan dit niet blokkeren of iets maar ik heb er last van gekregen sinds mijn overstap naar KPN voorheen ZIGGO nergens geen problemen mee het geldt zowel voor mijn mobiele telefoon als mijn vaste telefoon in "Mijn KPN" heb ik het zelf geblokkeerd internationale nummers blokkeren maar helaas ze gaan er gewoon doorheen hetzelfde geldt wederom voor mijn mobiele telefoon wat kun je hier nou toch aan doen.
Terug naar ZIGGO ??? Nee toch hé ben net zo blij nu met KPN .........:>)

Reageer