Beantwoord

Data sim card koppelen in mijn kpn.

• 9 mei 2018
  • 8 reacties
  • 1885 keer bekeken

Ik probeer mijn juist geleverde data sim card te koppelen in mijn kpn.
Er wordt gevraagd om een mobiel nummer maar de data sim card heeft deze niet, als ik in mijn ipadpro kijk staat bij mobielnummer onbekend.
Hoe nu verder?
Is er iemand die dit probleem kent?
Ik zou er mee geholpen zijn als dit mogelijk is.
icon

Beste antwoord door Demanke 11 mei 2018, 15:13

Hallo Peter,

Wij zijn eruit, jij zat in de goede richting met het 097 nummer.
Het werkt op de volgende manier.
De nieuwe data sim card in een mobiele smartphone plaatsen en dan toets je *149# in en belt dit nummer.
Dan komt in je beeldscherm het juiste mobielnummer wat begint met 097 en daarna de 9 cijfers.
Dan je sim card terug plaatsen in je tablet of notebook.
Dan via de internetpagina “Mijn KPN” inloggen en dan koppelen, na een paar minuten staat de data sim card in de app.
Dit is de oplossing.
Ik wil nog bedanken voor je advies.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Een data-simkaart (met abonnement) heeft een nummer wat begint met 097 met dan nog 9 cijfers (totaal 12 cijfers dus). Dat moet ergens vermeld staan. Je kunt er. evt. achter komen door met die kaart in een smartphone te bellen naar een ander kpn-nummer. (dus niet naar een andere provider).
Peter G bedankt voor de snelle reactie.
Ik gaan het vanavond gelijk proberen.
Ik neem aan dat je bedoelt dat ik dat 097 plus de 9 cijfers in plaats van het gevraagde mobiele nummer moet invullen en dan moet het werken?
Reputatie 7
Ik neem aan dat je bedoelt dat ik dat 097 plus de 9 cijfers in plaats van het gevraagde mobiele nummer moet invullen en dan moet het werken?Ja, dat zou moeten werken om het bij MijnKPN te koppelen.
Koppelen bij MijnKPN schijnt trouwens niet nodig te zijn voor het delen van Data. Voor het delen daarvan zou het nummer vanzelf in de lijst zichtbaar moeten zijn.
Maar met één mobiel apparaat zonder data ben ik niet in praktische zin thuis in data delen.
Peter zojuist even op mijn KPN gekeken naar data delen maar staan alleen de mobiels in zoals het altijd was.
Maar de data Sim card komt er niet in voor.
Maar het zou kunnen dat deze data Sim card nog niet ingevoerd is.
Sinds gisteren geactiveerd..
Ik heb zojuist geprobeerd om met de data Sim card te bellen maar dit lukt niet. Het is alleen mogelijk via FaceTime maar dan staat in de gebelde mobiel FaceTime gesprek en geen 097 nummer.
Ik zal de factuur er eens op na slaan of daar het 097 nummer vermeldt staat. Anders maar de klantenservice eens vragen.
Reputatie 7
Anders maar de klantenservice eens vragen.Dat lijkt me dan het handigst; ik kan niet in systemen kijken.
Ik was in de veronderstelling dat er met zo'n sim gebeld kon worden (mits binnen dezelfde provider) maar dat is kennelijk veranderd.

Een KPN moderator, die je ook nog kan helpen, zal hier ook nog komen hoor 😉 😄
Hallo Peter,

Wij zijn eruit, jij zat in de goede richting met het 097 nummer.
Het werkt op de volgende manier.
De nieuwe data sim card in een mobiele smartphone plaatsen en dan toets je *149# in en belt dit nummer.
Dan komt in je beeldscherm het juiste mobielnummer wat begint met 097 en daarna de 9 cijfers.
Dan je sim card terug plaatsen in je tablet of notebook.
Dan via de internetpagina “Mijn KPN” inloggen en dan koppelen, na een paar minuten staat de data sim card in de app.
Dit is de oplossing.
Ik wil nog bedanken voor je advies.
Reputatie 7
Graag gedaan. Goede tip van die code. (moet ik onthouden aangezien bellen met een data-sim dus niet meer mogelijk is 😉 )
Leer ik ook weer wat! 😄
Peter ik heb het niet geprobeerd maar wat mij opviel is dat het openingsnummer niet werkte op een iPadPro maar wel op een iPhone. Dus het zou best zo zijn dat de dara sim card niet op tablets werkt maar wel op iPhone’s etc. Maar aangezien deze met een andere koppelencode werkt zou het kunnen dat dit geblokeerd is. In de bijgesloten brief staat ook dat deze data card tevens geschikt is gemaakt voor bank en betaaltransacties. Maar waar ik voor ging is in iedergeval opgelost.
Goed weekend.

Reageer