Beantwoord

Dekking in Noorden niet goed

  • 5 april 2017
  • 19 reacties
  • 394 keer bekeken

Badge
Sinds gisteren ben ik inwoner van Noorden geworden, een dorpje naast Nieuwkoop in de buurt van Alphen a/d Rijn, Aalsmeer, Woerden en Mijdrecht.

Wat mij gisteren zowel binnen maar ook buitenshuis opviel is dat ik totaal geen bereik heb met mijn mobiele telefoon. Niet alleen ik maar ook mijn partner, ouders en schoonouders hebben hier last van. Mobiel internet is vrijwel onmogelijk. Zelfs bellen is niet te doen. Duurt enorm lang met voordat hij überhaupt overgaat en meestal krijg ik dan een in gesprek toon en krijg ik te horen dat er geen verbinding kon worden gemaakt.

Ik heb op de dekkingskaart van KPN gekeken en Noorden valt precies buiten het bereik. Rondom is het groen: 4G, 3G etc. Maar precies Noorden is wit. Op welke stand ik hem ook zet. Alleen 3g zou er heel licht aanwezig moeten zijn maar in de praktijk is dit niet zo.

Zou hier alsjeblieft een melding van gemaakt kunnen worden? Het zou heel fijn zijn dat niet alleen mijn familie en ik maar ook alle andere inwoners kunnen genieten van hun mobiele telefoon.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy S6 en heb normaliter altijd goed bereik. Spelen met de instellingen, opnieuw opstarten etc, helpt helaas ook niet.

Hoor het graag! En nee, we gaan niet weer verhuizen ;)

Admin: titel van je bericht verduidelijkt
icon

Beste antwoord door pajaro 4 februari 2019, 17:34

Hi @Bart_. Vlak voordat ik mijn werk wilde verlaten werd ik gebeld door de klachtenafdeling van KPN. Nogmaals verteld wat ik ervaar hier thuis en in het dorp wat ik ook aan Harry had verteld en dat ik 2 jaar geleden had afgesproken contractvrij te zijn zonder afkoopsom. De vriendelijke mevrouw heeft nu in gang gezet dat ik per volgende week maandag 11 februari contractvrij ben en zonder kosten en/of boete mag overstappen met nummerbehoud!

Wat mij nu onderweg naar huis te binnen schoot: ze zei dat ik hier een bevestiging van krijg, wanneer kan ik deze verwachten? (stom van mij, vergeten aan haar te vragen). En word dit (dat ik contractvrij ben zonder afkoopsom en ga overstappen met nummerbehoud) nu ook geregistreerd bij de backoffice van KPN? Ik hoorde namelijk vorige week van de klantenservice dat het nog wel eens gebeurd dat iemand contractvrij is verklaard maar dat backoffice van niks weet en je aanvraag bij een andere provider dan alsnog afgewezen word. Zou je deze 2 puntjes nog voor mij na kunnen gaan?

Voor hetgeen wat je tot nu toe voor me hebt gedaan wil ik je hartelijk bedanken. Ik ben wederom door de moderators van dit forum weer uitstekend geholpen!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik heb niet direct een antwoord voor je, wel extra achtergrondinformatie

Voor 2g en 4g ziet de verdeling van masten er zo uit:


Voor 3g is het een beetje beter:



De 3g mast (omcirkelt) in Noordse Buurt richt o.a. kaarsrecht West (260 graden) op een hoogte van 33 meter met een antenne van bijna 120 graden. Dit zou ik Noorden te ontvangen moeten zijn en dat is denk ik ook de "dekking" die de dekkingskaart bedoelt.

Is de S6 een S6 van KPN of van een andere verkoper? Deze S6 moet namelijk wel over 3g2100 beschikken (en alle Nederlandse S6'en doen dit maar sommige buitenlandse modellen niet)

De 2 & 4g mast in Woerdense Verlaat zit overigens op 300 graden (richting Noorden dus) en zou heel misschien in het zuiden van Noorden (haha) te ontvangen zijn.

De mast in het zuiden van Noorden (op de kerk; met straalverbinding) is overigens van Vodafone (of in ieder geval, hun antennes hangen er op). Dus mocht het niets worden bij KPN dan zou ik in iedergeval Vodafone overwegen.

Verder wil ik aanraden om even te wachten tot een WebCare medewerker reageert en een netwerk signalering voor je maakt. Het allerbeste is om met zoveel mogelijk familieleden en kennissen te vragen dit ook te doen (eventueel via jou)

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Robin
Badge
Hoi Robin,

Hartelijk dank voor je zeer uitgebreide antwoord!

Allereerst, ik heb een Nederlandse S6 3g2100 is aanwezig.

De 3g ontvang ik af en toe inderdaad, logisch gezien de mast die het meest in de buurt staat aan de hand van jou afbeelding. Maar het gekke is dat ik ook 3G maar zelden ontvang.. En als ik even 3g(+) haal dan komen op dat moment mijn berichtjes binnen. Soms helpt het om mobiel internet even uit en weer aan te zetten. Maar erg omslachtig natuurlijk!

4G staat wel ver weg. Ik vind het vreemd dat er dus wel schotels richting Noorden staan maar ik het dus amper kan ontvangen (zo ook de 3G). En als ik in het zuiden van Noorden 😉 sta dan heb ik iets vaker bereik maar nog lang geen stabiel netwerk.

Vodafone kan ik over nadenken, maar ik wil gewoon graag bij KPN blijven omdat we nu KPN Compleet zijn en ik KPN opzich betrouwbaar vind. Echter moeten ze wel hun belofte waarmaken dat er overal bereik is en dat ze voor eind 2016 iedereen op snel internet willen hebben. De mensen in mijn omgeving die alleen gebruik kunnen maken thuis van 4G moeten het ook kunnen bereiken lijkt me?

Ik hoop dat KPN er een mooie schotel bij kan plaatsen op de kerk of een mast in de buurt van Noorden wil plaatsen. Ik ben al tevreden met 3G maar 4G(+) zou helemaal top zijn! En ik spreek dan namens alle familieleden. Ik zal in de buurt even polsen of mensen ook contact op willen gaan nemen met KPN.

Nogmaals dank voor je antwoord en ik wacht uiteraard nog even een antwoord af van KPN Webcare. Ik ben benieuwd wat hun kunnen uitzoeken voor me.
Reputatie 7
Badge +28
Duidelijk verhaal! Zowel van jou, Keppeltje, als van Robin. Netwerksignalering lijkt me geen slecht idee in dit geval 🙂 Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan ga ik aan de slag.
Badge
Vandaag gebeld door de technische helpdesk van KPN. Bereik is inderdaad zeer slecht. Ze gaan nu intern kijken of er wat gepland staat in die regio. Ik wordt van de week daarover nog een keer terug gebeld.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik ben erg benieuwd of ze iets kunnen doen!
Reputatie 7
Badge +28
Mooi zo! Ik ben ook benieuwd wat daar uit gaat komen 🙂
Badge
Ik ben afgelopen week weer netjes terug gebeld door dezelfde medewerker van de KPN technische helpdesk. Inderdaad, het bereik is in Noorden zeer slecht te noemen. Echter is dit geen prio voor KPN en ze gaan er niks aan doen. Misschien als ik/we geluk hebben doen ze er pas wat aan tussen de 3 - 5 jaar. Advies van KPN: overstappen naar een provider die wel hier bereik heeft. Lekker dan... KPN houd dus niet aan hun "wij hebben het betrouwbaarste en beste telefoon netwerk" Ik snap dat er niet á la minute wat aan kan gebeuren maar een heel dorp zolang laten wachten? En stel dat ik over zou stappen naar een andere provider? Ik zit nog zeker tot januari 2018 aan jullie vast. Dan mag ik zeker ook een boete gaan betalen als ik eerder ontbind en ben ik ook nog eens mijn KPN Compleet kwijt bij ons alles in 1 abbo.
Reputatie 7
Badge +28
Ai, dat is niet echt het antwoord dat ik verwacht had. In de praktijk is het inderdaad zo dat er een prioriteit toegekend moet worden aan verschillende ontwikkelingen en verbeteringen. Hierdoor kan het zijn dat het even duurt voordat een bepaalde locatie wordt aangepakt. Dat het echter 3-5 jaar is... Ik kan me voorstellen dat je in verband met Compleet niet echt wilt overstappen. Ik kijk graag hier voor je wat er eventueel zou kunnen met betrekking tot overstappen. Mocht je dat dan wel willen doen, dan heb je in ieder geval alle informatie. Hier kom ik morgen bij je op terug.
Reputatie 2
Badge +1
Sinds we moeten inloggen op het forum met het Mijn KPN account kreeg ik het niet meer voor elkaar om op mijn oude account "Keppeltje" in te loggen. Ik ben dezelfde gebruiker/klant.

Na het laatste bericht van @Erik_ ben ik telefonisch benaderd door KPN. Als oplossing is mij het volgende aangeboden: zolang ik klant blijf krijg ik 5 euro extra korting per maand op mijn mobiele abonnement en ik werd contractvrij verklaard zodat ik direct kon overstappen als ik dat alsnog zou willen. De korting ontvang ik tot nu toe nog steeds en dit en het contractvrij zou bij mijn contract genoteerd worden.

Via mijn werk heb ik een mooie aanbieding kunnen krijgen bij Vodafone. Zoals hierbij beschreven en onlangs getest heb ik met Vodafone wel bereik bij ons in het dorp en zelfs in huis. Hierdoor heb ik de keuze gemaakt om toch de overstap te maken naar Vodafone met nummerbehoud. Helaas is deze door KPN afgewezen. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN. Die heeft direct een klacht aangemaakt voor mij gezien de notities niet bij mijn contract staan en ik anders een afkoopsom van 350 euro moet betalen. Ik zou binnen 1 werkdag teruggebeld worden en heb dit ook bevestigd gekregen per e-mail.

Aan het eind van de volgende werkdag heb ik zelf contact gezocht met de klantenservice gezien ik nog niet gebeld was. Deze meneer werd boos op mij omdat dit niet 1 maar tot wel 5 werkdagen kon duren? Hierna heeft hij mij wel goed verder geholpen. De dag erna weer contact gehad met de klantenservice. Een vriendelijke mevrouw heeft nog meer notities gemaakt want doordat KPN in de tussentijd is overgestapt op een ander systeem was waarschijnlijk mijn notitie over de korting en het contractvrij verdwenen en kon dit niet bewezen worden dat dit echt met mij afgesproken is. Ze heeft toen op mijn verzoek ook een notitie gemaakt over dit topic. Helaas moest ze me wel melden dat er weer een technisch onderzoek (duurt ongeveer 30 minuten aldus de medewerkster) zal plaatsvinden en dat ik hier uiterlijk a.s. dinsdag over word terug gebeld zodat ze alles in orde kunnen maken voor de overstap.

Vanmorgen (4 feb 2019 om 10:30) ben ik netjes terug gebeld door Harry van G. afdeling technische dienst mobiel. Ook hij kon niks meer terug vinden over vorig onderzoek en vind het raar dat er toen is gezegd door de TD dat het advies is om over te stappen omdat ze dat helemaal niet mogen zeggen. Tevens vind hij het raar dat de klantenservicemedewerkster heeft gezegd dat dit onderzoek 30 minuten duurt want dat schijnt veel langer te duren en hij mag helemaal het besluit niet nemen of ik contractvrij mag zijn (wat wel aan hem was gevraagd om te doen voor zover ik het begreep). Met mijn gegevens heeft hij terwijl ik aan de telefoon hing een meting gedaan en kon inderdaad zien dat de dekking zeer slecht is en dat er geen werkzaamheden gepland staan. Hij gaat dit nu verder doorzetten naar de netwerkspecialisten die dit nu verder gaan onderzoeken en of er een nieuwe mast gaat komen. Hiervan word een heel rapport opgemaakt zodat ik hard bewijs heb naar de klantenservice van het slechte bereik en zij de keuze dan kunnen maken dat ik overstapvrij ben zonder afkoopsom (wat ik al was). Echter kan dit een week gaan duren waarvoor ik de excuses heb gehad van Harry omdat dit nu al bijna een week speelt.

Is er vanuit het forum door een moderator nog iets aan te sturen gezien ik steeds een warrig verhaal krijg vanuit de klantenservice en er dingen worden gezegd die niet kloppen? Ik heb geen slecht woord over Harry, hij heeft direct van alles gedaan en ging alles direct doorzetten en was zeer behulpzaam wat ik enorm waardeer. Maar ik vind het niet fijn dat de opmerking over contractvrij weg is bij mijn contract, dit alles nu een week speelt en ik zeker nog wel een week gaat duren terwijl er toch echt duidelijk met mij is afgesproken dat ik contractvrij ben, mag overstappen wanneer ik wil en door een fout/nieuw systeem van KPN alles nu weer van voor af aan begint. Ik hoop dat Erik_ of een andere moderator mij verder kan helpen of alles in goede lijnen kan zetten gezien ik hier zeer goede ervaringen mee heb en veel meer vertrouwen in heb vergeleken de normale klantenservice. Ja, ik ben bereid nog een week te wachten op de uitslag maar heb dan graag dat ik via een moderator weer contractvrij kan worden gemaakt.
Waar een GROOT bedrijf KLEIN in kan zijn! 😡
Zelf heb ik ook al herhaaldelijk geklaagd over de dekking bij ons in het dorp, maar een oplossing is nog steeds niet geboden! 😥
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @pajaro. Dank voor je bericht hier en goed dat je dit verhaal hier doet. Ik kan zien dat je kort geleden met de nodige collega's hebt gesproken, waaronder Harry van de Technische Dienst. Hij heeft het verhaal heel duidelijk opgeschreven en het sluit precies aan bij wat jij hier schrijft.

Ik herken het verhaal dat er vanuit onze Technische Dienst nu eerst verder onderzoek wordt gedaan naar de actuele status van het bereik op jouw adres. Daarna komt dit verhaal weer terecht bij mijn collega van de Klachtenafdeling. Ik heb zelf geen invloed op versnelling van dit traject, maar ik ga uiteraard wel met mijn collega informeren naar de stand van zaken. Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 2
Badge +1
@Bart_ Dank voor je antwoord. Is het mogelijk om misschien met @Erik_ terug te kijken in de geschiedenis (als die nog bestaat en niet ook weg is na het overgaan naar het nieuwe systeem waardoor ook de aantekening in mijn contract weg is)? Ik wil Harry van de technische dienst mobiel natuurlijk niet opjagen, maar vind het wel jammer dat het nu zo moet lopen. Ik hoor graag van je en alvast bedankt voor je hulp! 😀
Reputatie 7
Badge +19
@pajaro Graag gedaan natuurlijk. Ik heb zojuist contact gehad met onze klachtenafdeling en daar het verhaal uitgelegd. Ik heb deze afdeling verzocht om naar je verhaal te kijken en snel contact met je op te nemen! Laat je weten hoe dit is afgelopen?
Reputatie 2
Badge +1
Hi @Bart_. Vlak voordat ik mijn werk wilde verlaten werd ik gebeld door de klachtenafdeling van KPN. Nogmaals verteld wat ik ervaar hier thuis en in het dorp wat ik ook aan Harry had verteld en dat ik 2 jaar geleden had afgesproken contractvrij te zijn zonder afkoopsom. De vriendelijke mevrouw heeft nu in gang gezet dat ik per volgende week maandag 11 februari contractvrij ben en zonder kosten en/of boete mag overstappen met nummerbehoud!

Wat mij nu onderweg naar huis te binnen schoot: ze zei dat ik hier een bevestiging van krijg, wanneer kan ik deze verwachten? (stom van mij, vergeten aan haar te vragen). En word dit (dat ik contractvrij ben zonder afkoopsom en ga overstappen met nummerbehoud) nu ook geregistreerd bij de backoffice van KPN? Ik hoorde namelijk vorige week van de klantenservice dat het nog wel eens gebeurd dat iemand contractvrij is verklaard maar dat backoffice van niks weet en je aanvraag bij een andere provider dan alsnog afgewezen word. Zou je deze 2 puntjes nog voor mij na kunnen gaan?

Voor hetgeen wat je tot nu toe voor me hebt gedaan wil ik je hartelijk bedanken. Ik ben wederom door de moderators van dit forum weer uitstekend geholpen!
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @pajaro Wat goed om te horen dat je direct bent teruggebeld. De collega met wie je gesproken hebt heeft in onze interne systemen duidelijk aangegeven wat er met je is afgesproken, dus aan onze kant van de lijn is het helemaal duidelijk. De bevestiging vanuit haar kant zal ongetwijfeld snel komen: ze zal je een mail sturen met de samenvatting van de gemaakte afspraken, vermoed ik.
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Bart_, ik wil je nogmaals hartelijk danken voor je hulp en dat je het zo snel hebt kunnen regelen! 11 februari heb ik gebeld met Vodafone om alles opnieuw in te laten gaan en had binnen 10 minuten een bevestiging vanuit hun en vanuit jullie dat nummerbehoud is goedgekeurd en de eerstmogelijke overnamedatum 11-02-2019 is.

Echter zit er een technische fout momenteel in de nummerportering en daar zijn ze nu al sinds 11 februari mee bezig. Kan dit nog ergens met KPN te maken hebben dat er iets niet helemaal goed staat? Een weg terug is er niet meer volgens Vodafone, anders ben ik mijn 06 nummer kwijt.

Ik ga er niet van uit dat er nog iets bij jullie niet goed is. Maar even informeren kan geen kwaad lijkt me 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@pajaro Want jammer dat het toch net niet helemaal goed is gegaan. Ik heb zojuist gekeken naar de situatie en er is even contact met Vodafone geweest. Aan hun kant van de lijn is er iets niet helemaal goed ingevuld, waardoor de overgang is blijven liggen. Dat is nu in orde gemaakt. Vandaag gaat je nummer niet meer over, maar volgende week komt het in orde.
Reputatie 2
Badge +1
Hi @Bart_ wederom bedankt voor je snelle hulp! Wat fijn dat ik via jullie mag horen wat er exact aan de hand is en wanneer het opgelost gaat worden. Dit is voor Vodafone een hele opgave!

Ik hoop dat het goed komt volgende week. Ik wil je nogmaals enorm bedanken voor je hulp! Ik ga dit echt van jullie missen! Hoe dan ook, over 2 jaar loopt alles af bij Vodafone/Ziggo. Mocht er tegen die tijd glasvezel hier zijn gelegd en is de dekking in orde gemaakt dan kom ik zeker weer terug als klant bij KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan en jammer om je te zien vertrekken. Ik snap de afweging vanzelfsprekend wel en wie weet tot in nabije toekomst! 🙂

Reageer