Beantwoord

Dmtf tonen werken niet op KPN WiFiCall


Wat een geweldige uitvinding, dat KPN WifiCall. Ik ben nu weer bereikbaar in mijn hele bedrijf.

Alleen als ik door mijn octalarm-melder gebeld wordt, kan ik deze niet bedienen met het toetsenblok (dmtf). “Druk op 1”, zegt mijn alarmmelder. Als ik vervolgens 100x op 1 druk, gebeurt er niets. De alarmmelder blijft vragen om op 1 te drukken en verbreekt vervolgens de verbinding.

Via bellen via 4G had ik dit probleem ook, maar heb dit in mijn IPhone opgelost door “bellen via 4G” uit te schakelen. Deze instelling kan ik bij WiFi bellen nergens vinden.

Hoe kan ik dmtf tonen gebruiken bij KPN WiFiCall?
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 november 2018, 10:54

Goedemorgen Arjan B. Wat fijn dat je weer bereikbaar bent in je bedrijf. Je zet het eenvoudig uit en weer aan via je Telefoon-app. Ga naar ‘Instellingen’ naar de 'groene belknop' en zet de schakelaar om bij ‘Bellen via Wifi’. Je kunt hierbij ook een voorkeursverbinding aangeven. Wij adviseren hier Voorkeur Mobiele netwerk te gebruiken. Als je dan wel je octalarm-melder kunt bedienen weten we in ieder geval zeker dat bellen via WiFi de oorzaak is. Ik ga dan uitzoeken of we hier een oplossing voor hebben aangezien bellen via WiFi voor jou een goede oplossing is, om bereikbaar te zijn in je bedrijf. Zou je dan ook je 06- nummer, postcode, huisnummer en klantnummers willen toevoegen aan je forumprofiel? Indien je een zakelijk mobiel abonnement van KPN hebt, zou ik je willen vragen om contact te zoeken via het zakelijke forum. Ik heb namelijk geen autorisatie om gegevens van mobiele abonnementen te bekijken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen Arjan B. Wat fijn dat je weer bereikbaar bent in je bedrijf. Je zet het eenvoudig uit en weer aan via je Telefoon-app. Ga naar ‘Instellingen’ naar de 'groene belknop' en zet de schakelaar om bij ‘Bellen via Wifi’. Je kunt hierbij ook een voorkeursverbinding aangeven. Wij adviseren hier Voorkeur Mobiele netwerk te gebruiken. Als je dan wel je octalarm-melder kunt bedienen weten we in ieder geval zeker dat bellen via WiFi de oorzaak is. Ik ga dan uitzoeken of we hier een oplossing voor hebben aangezien bellen via WiFi voor jou een goede oplossing is, om bereikbaar te zijn in je bedrijf. Zou je dan ook je 06- nummer, postcode, huisnummer en klantnummers willen toevoegen aan je forumprofiel? Indien je een zakelijk mobiel abonnement van KPN hebt, zou ik je willen vragen om contact te zoeken via het zakelijke forum. Ik heb namelijk geen autorisatie om gegevens van mobiele abonnementen te bekijken.
Hallo Marina, bedankt voor je reactie.

Ten eerste kan ik geen voorkeursverbinding aangeven (zie foto).
Dat bellen via WiFi de oorzaak is van het niet reageren op dmtf tonen weet ik zeker. Ben geen specialist, maar heeft te maken met bellen via VoIP. Hier meer info: https://www.voipmechanic.com/dtmf-issues.htm. Mogelijk kan de provider bepaalde instellingen wijzigen, staat erbij.

Graag je reactie

Reputatie 7
Badge +10
Specifiek voor dit geval kan ik hier niets over zeggen maar in het algemeen komt dit probleem vaker voor :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/heb-een-probleem-met-het-dtmf-signiaal-en-de-experia-box-v8-na-update-waarschijnlijk-449671/index1.html#post609082

Fijn trouwens om te zien dat wifi bellen nu mogelijk is (bij KPN) en ook goed werkt.
Nu hoop ik dat de mensen die mij bellen er ook gebruik van gaan maken, en ook de mensen die inbellen bij een radio programma, dat is (te) vaak echt niet te hachelen.

Gaat KPN het wifi bellen nog actief onder de aandacht brengen bij de klanten ?

Reageer