Beantwoord

Dongel of usb stick of prepaid kaart voor buitenland

  • 7 March 2020
  • 14 reacties
  • 1064 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Goedenmiddag, Forum,

 

Wie heeft er ervaring mee om op een laptop ( zoals de Dell M6700 om daar in het buitenland internet te doen verkrijgen?

Heb je daar een usb stick  of een dongel of een hotspot voor nodig om die simkaart er in te doen?

 

En zo ja wat adviseren jullie mij om hoeveel Gigabite zou nemen? en( hoe werkt dat ? ) wat voldoende moet wezen 

Mijn bedoeling is dan op mijn vakantie - van KPN de Tv zenders te bekijken 

Daar de wifi daar alleen te koop is als je daar gebruik van wil maken.

Ik heb gelezen dat prepaid kaart ook een optie is?

 

Graag jullie info en antwoord,

 

Ps En ik zou graag met een Save Retentie medewerker even een privé  bericht willen sturen over een vraag /verzoek met  wie kan dit? 

 

groet ronald

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 9 March 2020, 21:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11

In welk land wil je de ITV website gebruiken, in deze landen kun je kijken , zie hiervoor EU lidstaten

 

Hou rekening mee , dat het veel data kost,zie het voorbeeld gebruik bij de itvapp;

Live tv-kijken met de beste kwaliteit kost in dat geval ongeveer 1GB per uur. Schakel je over naar een lagere kwaliteit, zal dit minder worden. Bij een lage kwaliteit zal je uitkomen op ongeveer 1,5 uur per GB, gemiddelde kwaliteit dus op 1 uur per GB en op hoge kwaliteit ongeveer 30 minuten per GB. Deze informatie kan je vinden in de app bij Mijn Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit. Je kan dit apart instellen voor WiFi en 3G/4G! 

Tv kijken doe je beter met wifi lijkt me.

Ook is bij de gratis wifi van je hotel,de bandbreedte vaak te weinig /laag om tv te kijken.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ronald, welkom op het forum. 

Tv kijken op je laptop via een prepaid kaart raad ik je niet aan. Tv kijken verbruikt dusdanig veel data dat dit financieel gezien niet aantrekkelijk is, behalve natuurlijk als je dit er voor over hebt. Bij prepaid betaal je voor een 1 Gb bundel € 9,99. Zie hieronder wat het verbruik is , dan kun je zelf ook een inschatting maken van de kosten op basis van je kijkgedrag. :) Beste kwaliteit is dus 3 Gb per uur. 

 

Mijn advies is dan ook om het in eerste instantie via WiFi te proberen, indien mogelijk betaald. Gebruikelijk is namelijk dat je per dag gebruikt en niet voor verbruik. 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Alex_P

 

Bedankt voor je antwoord.

Dus het is beter om simonly  met meer meer GB  internet te nemen als abbo, begrijp ik van je ?

i.p.v prepaid.

Want dat wordt een duur grapje.

Hoeveel  Gigabite zou ik moeten hebben om tv te kijken via KPN in bv Duitsland? 

 

Reputatie 5
Badge +4

Bedankt Tycho,

ik zou naar Duitsland gaan, maar door die :rage: corona virus heb het geannuleerd, net als zovelen

 

>Maar even zo ik weet nu ongeveer waar ik aan toe ben als ik tv kijk in het buitenland.

is niet goedkoop.

Op de camping hebben ze wel kaarten te koop ( Wifi) voor 24 uur.

Wat adviseer je mij alsnog? 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kun je het beste je telefoon als hotspot gebruiken. Want een simkaart, met een sim-only abonnement, daar zit je gelijk een heel jaar aan vast. Voor een paar weken vakantie is dat dus geen optie.

Reputatie 5
Badge +4

Hai Nick 83

Bedankt voor je antwoord,

Je hebt gelijk. maar hoe werkt dan een hotspot? op mijn laptop 

en moet ik dan de bestaande wifi gebruiken?

of een wifi signaal in de buurt waar wij vakantie zou vieren

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Een hotspot stel je in op je telefoon. En hiermee maak je een wifi toegangspunt van het 4G signaal. Je zet eigenlijk het 4G om in wifi.

In Android bij de instellingen:

Kies verbindingen.

Kies "Mobiele hotspot en tethering".

Daar kun je dan "Mobiele hotspot" aanzetten door aan rechterkant op dat schuif icoontje te tikken. En tik dan op de tekst zelf, dan krijg je het volgende venster:

Hier zie je de wifi netwerknaam staan. Die word automatisch gegenereerd, evenals het wachtwoord.

Op je laptop hoeft je niets bijzonders in te stellen. Je verbind gewoon met het WiFi toegangspunt op je mobiel. Gewoon in Windows rechtsonder klikken op het WiFi icoontje, netwerk selecteren en wachtwoord invullen.

Je kunt dit prima thuis al proberen. En je kunt dit ook tijdenlijk gebruiken als bijvoorbeeld je Experiabox stuk is op zaterdagmiddagen je tot maandag moet wachten op een nieuwe... Of als ze in de straat aan graven zijn geweest en ze hebben alle kabels kapot getrokken. 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Tycho,

ik zou naar Duitsland gaan, maar door die :rage: corona virus heb het geannuleerd, net als zovelen

 

>Maar even zo ik weet nu ongeveer waar ik aan toe ben als ik tv kijk in het buitenland.

is niet goedkoop.

Op de camping hebben ze wel kaarten te koop ( Wifi) voor 24 uur.

Wat adviseer je mij alsnog? 

 

Ik adviseer je om zeker WiFi te proberen daar. Via prepaid of abonnement zal dit een erg duur geintje worden voor een paar weken. WiFi betaal je namelijk per dag of week en niet per Gb. Ik zeg proberen omdat ik niet weet welke snelheid ze hebben daar. Over het algemeen is een WiFi als betaalde dienst wel redelijk snel en betrouwbaar. Dat is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval, maar het is wel een camping. Vandaar mijn twijfel.  

Reputatie 1
Badge

Geachte,

als ik nu onderweg in bijv. Denemarken ben en ik wil internetten via de laptop in een deel v/h land waar geen wifi is maar wel zender-ontvangst(ons abonnement is kpn-alles-in-één), kan ik dat dan met zo'n mifi of dongel dus regelen? Aanschaffen in de kpn-winkel (kosten?) en ik kan aan het werk?

Hallo @gerard26563 , eigenlijk heb je al zo'n mifi-router c.q. dongle in de vorm van je eigen mobiele telefoon die je als draadloze of USB-hotspot in kunt stellen en dan heb je ook internet voor je pc.

Je hebt alleen voldoende data nodig via je mobiel.

 

 

Reputatie 1
Badge

Hallo @gerard26563 , eigenlijk heb je al zo'n mifi-router c.q. dongle in de vorm van je eigen mobiele telefoon die je als draadloze of USB-hotspot in kunt stellen en dan heb je ook internet voor je pc.

Je hebt alleen voldoende data nodig via je mobiel.

 

 

Hoi Jan,

ja ik zou inderdaad de mobiel als hotspot kunnen gebruiken en zoals je juist benoemt voldoende mb's op je abonnement! Je moet dan eigenlijk een onbeperkte bundel hebben, om ongestoord verder te kunnen!

 

Dus vanwege een basis abonnement, met maar 2GB, zou ik voor een week een extra bundel van 20 of 50 gb(?? ) er bij moeten aanvragen? Of een week lang onbeperkt voor een x-bedrag!

Heeft kpn hierover verder niet nagedacht om zoiets in het abonnement te integreren?

Een vakantie-bundel!

Hallo @gerard26563 , afhankelijk van het soort abo dat je hebt kun je je abo maandelijks per de1e aanpassen naar boven of beneden of een keer een losse bundel bijkopen, geschikt voor EU/NL of geschikt voor buiten EU.

Reputatie 1
Badge

Hallo @gerard26563 , afhankelijk van het soort abo dat je hebt kun je je abo maandelijks per de1e aanpassen naar boven of beneden of een keer een losse bundel bijkopen, geschikt voor EU/NL of geschikt voor buiten EU.

Dank je Jan. Straks naar de winkel en gaan we het even regelen.

Hallo @gerard26563 , graag gedaan en laat s.v.p. even de (goede) afloop weten t.z.t.