Dongel software werkt niet op Mac OS X Mavericks

  • 28 oktober 2013
  • 51 reacties
  • 11150 keer bekeken

Sinds afgelopen woensdag heb ik OS X Mavericks op mijn macbook pro staan alleen nu werkt de f software voor mobiel internet met een dongel niet meer. Voor mijn stage maak ik hier veel gebruik van en ik zou daarom graag snel een oplossing voor dit probleem zien.


51 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste KeesvanBeelen,

Via de volgende link kun je de meest actuele drivers downloaden.

http://tinyurl.com/oht4u5n

Mocht dat geen soelaas bieden, zul je helaas terug moeten naar je vorige OS vrees ik.

M.v.g,

Jemy

Dat zijn dezelfde drivers als die ik al heb.

Maar ik geloof niet dat ik mijn stuurprogramma een stap terug ga brengen vanwege 1 programma dat niet werkt. Het lijkt mij verstandig wat aan dit probleem te doen als bedrijf zijnde, want binnenkort zullen veel mensen met een Apple computer hier problemen mee gaan krijgen omdat het nieuwe stuurprogramma gratis te downloaden is.

Met vriendelijke groet,

Kees

Beste Support,

Ik heb hetzelfde probleem. Downgraden is geen optie en ik zou toch graag gebruik willen maken van de dongle waar ik nu vor betaal elke maand.

Graag een oplossing.

Gr.

Niels

Reputatie 4
Badge +2
Beste Niels,

Ik heb het signaal intern doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Er zal z.s.m. worden gezocht een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Beste Jemy,

Ik heb er ook last van, en wil graag snel een oplossing of anders teruggave van mijn abonnementskosten.

KPN doe er wat aan!

Succes,

Elco

Graag snel een oplossing aanreiken voor het probleem met incompatibiliteit van dongel software met de nieuwe Mac Os X Maveric. Tevens verneem ik graag welke compansatie KPN in de petto heeft voor het niet kunnen benutten van het betaald abonnement.

Heb reeds een en andere gemeld in KPN Business Office in Den Haag. Daar was men niet op de hoogte en worstelde met mijn vragen.

Mag ik het bericht aangaande mijn vraag ook per e-mail ontvangen?

Alvast dank.

IK heb hetzelfde probleem. Op deze pagina http://www.kpn.com/prive/service/handleidingen/software-voor-mobiel-internet.htm wordt mjn modem (HUAWEI E367) niet genoemd, maar hier wel http://www.kpn.com/zakelijk/service/Mobiel-internet/aan-de-slag.htm. Op deze pagina staat ook een link naar fabriekssoftware, wel uit Januari 2010. Heeft iemand dit geprobeerd als een alternatief voor de KPN software?

Reputatie 2
Badge
Het signaal is inmiddels uitgezet binnen de organisatie. We begrijpen uiteraard dat downgraden in OS versie niet wenselijk is. Helaas kan ik op dit moment nog geen uitspraak doen over een eventuele update van de software.

Zodra er meer bekend is zullen wij dat uiteraard ook in dit topic posten!

Excuses voor het ongemak.

Hurry Mehment!

Het is al jammer dat jullie in het KPN de gebruikers niet voor zijn en bij de eerste signaal van de upgrade van de algemene gebruikers-software (zo veel zijn er niet!) meteen daarop anticiperen en jullie eigen software die daarop draait een update geven.

Dan behoren deze taferelen tot het verleden.

Ik neem aan dat organisatie als KPN in de gaten houdt wanneer Windows of Apple hun software van een nieuwe versie vorzien.

Een collega heeft het aan de praat door alle kpn software te deinstalleren ("spotlight, zoek naar kpn, include system files, speur alle kpn files op, verwijder, empty trash") en via network preferences de connectie op te zetten ("steek de dongel er in, open network prefs, vul nummer in, klaar").

Ik kreeg dat toch nog niet voor elkaar, misschien mist er een setting in the advanced options. Maar ik heb ondertussen de 'fabrieks software' geinstalleerd en kan nu weer wel gebruik maken van de dongle.

Het probleem is dat de sim in de dongle een pincode verwacht en die kun je niet meegeven bij de configuratie van de huawei modem ondet network preferences. Stop de sim in een mobiele telefoon en disable de pincode. Zet de sim daarna terug in de dongle en je kunt connecten via network preferences van je Mac. Let op:  je moet wel zorgen dat je bij APN KPN4G.nl opgeeft en dat je Huawei device is opgezet als GPRS model en niet als dial up device.

Hey allemaal,

na een beetje hannesen heb ik een work-around gevonden tot KPN zelf met een geupdatete versie komt voor de connection manager. Je moet na installatie zelf een profiel toevoegen met het pijltje naast het vooraf ingestelde profiel. In het volgende menu druk je op het plusje om een nieuw profiel toe te voegen, hierna kun je het profiel een willekeurige naam geven (KPN bijvoorbeeld). Vul dan bij de instellingen het nummer " *99# "in, en bij APN: " kpn4g.nl ".

Hierna de dongel inpluggen, verbinden en gaan ^^

http://www.zte.co.nz/main/Product_Downloads/MF190_downloads.htm

MAC Software - Connection Manager 11/08/11

Thx Royvl,


Het installeren is gelukt, maar de button "connect" in connection manager wordt niet actief.

 

Wat gaat er mis?

 

Groeten,

 

Niels
Beste mwindhouder,

Zou je een link kunnen plaatsen waar deze fabrieks software te downloaden is ?

Met vriendelijke groet,

Willem

Mijn dongel werkt niet meer met Mavericks

Dit is niet de eerste keer dat KPN de MAC klanten in de kou laat staan.

Bij de vorige actie heb ik mijn abonnement opgezegd. Maar ook dat helpt niet echt, klanten zat denk ik. We l Windows klanten dan.

Wie helpt?

Reputatie 1
Badge
Beste François,

 

Dit is een bekend probleem en we zijn hard op zoek naar een oplossing. Ik heb helaas geen indicatie wanneer dit zal zijn. In de tussentijd wil ik je aanraden de fabriekssoftware te gebruiken. Deze kun je via de volgende link downloaden: http://www.kpn.com/prive/mobiel/mobiel-internet/service/dongel-software.htm

 

Met vriendelijke groet,

 

- Bart Jan-

Fabriekssoftware helpt niet. De omwegen met het zelf invullen van het profiel ook niet. De velden blijven grijs. Ik ben voor het merendeel afhankelijk van mijn dongel voor internetten. De KPN wil geen vaste telefoonlijn aanleggen. Ik betaal 80 euro per maand zakelijk abonnement. Dit is nu weggegooid geld nu ik een nieuwe Mac Book met Mavericks heb. Ik ben bovendien zakelijk ernstig gedupeerd. Kunt u mij vertellen hoe ik met terugwerkende kracht kan opzeggen en restitutie van mijn abonnementsgeld kan krijgen?

Manja Dolan

Overigens kom ik net terug uit Engeland, waarmijn T-mobile dongel prima draaide onder Mavericks. Dus hoe moeilijk kan het zijn? Wil de KPN dat alle dongel gebruikers overstappen naar T-Mobile?

Ben ook meteen naar Maverick overgestapt en moet zeggen dat dit een grote aanfluiting is voor KPN dat ze nog steeds geen oplossing hiervoor hebben. De officiele release date was al 22 oktober en nog steeds geen oplossing in zicht

Uiteraard heeft KPN wel de kosten van een NIET GELEVERDE DIENST wel in rekening gebracht, ik verwacht in deze dan ook een ruimhartige snelle terugboeking van ten onrechte teveel geïncasseerde bedragen.

Tevens ben ik erg benieuwd waar gebruikers de schade kunnen verhalen die ze hierdoor leiden.

In afwachting van een positieve reactie in deze en een snelle oplossing.

Beste Not-Amused,

Zoals je hier kunt zien heeft de KPN niet eens de moeite genomen om mijn berichten te beantwoorden. Absoluut beneden peil. Ik heb inmiddels mijn KPN dongel abonnement met terugwerkende kracht weten op te zeggen. Dus geen abonnementskosten voor niet geleverde diensten. Ik had een zakelijk abonnement. Over de geleden schade heb ik het nog niet eens gehad. 

Ik heb een abonnement bij T-mobile afgesloten voor minder dan de helft van de prijs. De T-mobile Huawei dongel 3132 werd onmiddelijk herkend door Mavericks. Dit geldt overigens niet voor hun G4 dongel, die ik eerst geprobeerd heb. 

Waarom kan de KPN iedereen niet een nieuwe "compatible" dongel geven?

Succes!

Manja

Ik heb gelukkig ergens in oktober de waarschuwing van de dongel gezien: Let op!! indien u de upgrade uitvoert... etc. En ben daarom nog niet naar Maverick gegaan.

Met als voornemen: als het in januari 2014 nog niet is geregeld, ga ik naar een andere leverancier (dan KPN). Dat moment komt angstig nabij.

Is er iemand bij KPN die kan aangeven wanneer dongel samen met Maverick werkt?

I had the same issue and after searching the net, reading through forums and testing countless techniques I came across this link, so I download this and installed, and it works.

The dashboard looks a bit different **bleep** it works.

http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=toDownloadFile&flay=software&softid=NDY2NjY=

Hope it helps,

Urvin

-----------------------------------

Ik had hetzelfde probleem en heb na heel lang zoeken en diverse technieken testen deze link gevonden, ik heb dit gedownload, geinstalleerd en nu werkt het wel.

De dashboard ziet er anders uit maar het werkt.

http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=toDownloadFile&flay=software&softid=NDY2NjY=

Hoop dat het je helpt,

Urvin

Geachte heer Beelen, ik heb de oplossing gevonden door.... jawel de software van de Vodafone dongel te installeren (VodafoneMobileBroadband4.10.04.00.dmg). APN invullen en de KPN dongel wordt herkend door de Vodafone software. Pincode invoeren en berbinding maken.

Succes. Gr. Guy

KeesvanBeelen schreef:
Sinds afgelopen woensdag heb ik OS X Mavericks op mijn macbook pro staan alleen nu werkt de f software voor mobiel internet met een dongel niet meer. Voor mijn stage maak ik hier veel gebruik van en ik zou daarom graag snel een oplossing voor dit probleem zien.

Beste heer Beelen, ik heb dit probleem opgelost door... jawel de software van de Vodafone dongel te installeren (VodafoneMobileBroadband4.10.04.00.dmg). APN invullen + pincode en verbinding maken. De KPN dongel (Option) wordt gewoon herkend door de Vodafone software.

Succes.

Gr. Guy

Beste KPN webcare specialist

Jemy__ schreef:
Beste KeesvanBeelen,

Via de volgende link kun je de meest actuele drivers downloaden.

http://tinyurl.com/oht4u5n

Mocht dat geen soelaas bieden, zul je helaas terug moeten naar je vorige OS vrees ik.

M.v.g,

Jemy


, ik heb dit probleem opgelost door... jawel de software van de Vodafone dongel te installeren (VodafoneMobileBroadband4.10.04.00.dmg). APN invullen + pincode en verbinding maken. De KPN dongel (Option) wordt gewoon herkend door de Vodafone software.

Succes.

Gr. Guy

Reageer