Beantwoord

Doorbelasting van een 0906-0708 nummer.

• 6 december 2018
  • 5 reacties
  • 1232 keer bekeken

Badge
Op de nota van de KPN staat een doorberekening van ad € 24,23, zijnde een telefoongesprek met een sexlijn.

Ik heb nog even teruggekeken op mijn scherm van mijn mobiel en daar is het absoluut niet op terug te vinden. De dame van de klantenservice blijft echter beweren, dat het bovenstaande nummer is gebruikt.

Ik blijf bij hoog en laag beweren, dat dit nummer door mij nooit is gebruikt. Ben pislink omdat dit bedrag niet wordt teruggedraaid en overweeg over te stappen naar de concurrent.

Mijn vraag is of andere klanten van KPN, dit al eerder hebben ondervonden!!
icon

Beste antwoord door Erik_ 7 december 2018, 12:51

Hallo Frederick, welkom op het forum! Dank voor het alvast invullen van je profiel. Daardoor heb ik kunnen kijken en ik zie hier in het systeem dat het mobiele verbruik bijhoudt dat er met jouw simkaart op 19 november om 14:36 verbinding is gemaakt met dit specifieke nummer. De verbinding is ruim 26 minuten actief geweest. We kunnen dan ook helaas niet anders dan de kosten daarvoor (de €24,23) in rekening brengen.

Als je zeker weet dat jij dit niet was, kan het zijn dat op dat moment iemand anders gebruik heeft gemaakt van jouw telefoon? Misschien een familielid, vriend of kennis.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi. Hier kan ik je niet bij helpen. Dat moet echt een KPN moderator zijn. Die kan je echter alleen helpen indien je je gegevens in je profiel hebt staan. Als je dat vast doet (indien nog niet gedaan; ik kan dat nml niet zien) dan kunnen ze er direct al induiken bij hun reactie hier.

Zodat je beter door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijk opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Frederick, welkom op het forum! Dank voor het alvast invullen van je profiel. Daardoor heb ik kunnen kijken en ik zie hier in het systeem dat het mobiele verbruik bijhoudt dat er met jouw simkaart op 19 november om 14:36 verbinding is gemaakt met dit specifieke nummer. De verbinding is ruim 26 minuten actief geweest. We kunnen dan ook helaas niet anders dan de kosten daarvoor (de €24,23) in rekening brengen.

Als je zeker weet dat jij dit niet was, kan het zijn dat op dat moment iemand anders gebruik heeft gemaakt van jouw telefoon? Misschien een familielid, vriend of kennis.
Reputatie 7
Nog een TIP. Via de helpdesk kun je een blokkade voor 09xy nummers aan (laten) zetten.

Doe dit dan alleen voor 0906 en 0909. Blokkeer 0900 niet want dat is o.a. politie, doktersdiensten, vliegmaatschappijen etc.
Beste Frederik,

Ik denk dat ik je probleem heb gevonden. Er is op dit moment nog steeds een scam gaande met de belasting telefoon. Gisteren was ik opzoek naar het telefoon nummer van de belastingdienst en klikte op een link waarmee ik kon bellen. Gelijk zag ik dat het om een 0906 nummer ging en heb deze dus direct weggeklikt.

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat dit een doorstuur nummer is (Ik weet dit niet zeker). Zo krijg je dus wel echt de belastingdienst aan de telefoon maar gaan de gemaakte kosten naar de scammers toe. Je kan hier weinig meer aan doen nu maar het is in ieder geval goed om er op te blijven letten.
Reputatie 7
Dat ik niet eerder even gegoogled heb. Het is een nummer via welke klantenservices van diverse bedrijven w.o. Essent en Belastingtelefoon, bereikbaar is.

Dit levert googlen op dit nummer op.

Het nummer is GEEN sexlijn, maar een doorverbindservice naar klantenservices van 10-tallen bedrijven. (en vaak duurder dan gewoon direct met het KS nummer van het gewenste bedrijf te bellen. KPN zelf is bv. gratis, maar via dit nummer betaal je € 0,90 p/m + de standaardminuutprijs van je belabonnement.)

Reageer