Beantwoord

doorschakelen *21* met iphone werkt niet

• 26 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 3621 keer bekeken

Beste mensen

Ik heb hetzelfde probleem als eerder op het forum gemeld. Ik kan via mijn iPhone mijn telefoon niet naar een ander mobiel nummer doorschakelen. Het lukte een half jaar geleden prima met *21* maar nu niet meer.
Ik heb de adviezen die ik op het forum las geprobeerd zoals
- Doorschakelen: *21*[tel.nr.][groene beltoets] (geen # op het eind)
- Deactiveren doorschakelen: #21[groene beltoets]
maar ook dit werkt niet bij mij. Zijn er nog andere tips? Ik ga volgende week weer naar het buitenland en is vind het echt jammer dat het niet meer werkt...
groet
Carola.
icon

Beste antwoord door windkracht11 29 oktober 2017, 14:58

Hoi Carola, balen dat doorschakelen niet meer werkt. Direct doorschakelen activeer je op de volgende manier: **21*[tel.nr.]#[groene beltoets], of als je belt via VoLTE: *21*[tel.nr.][groene beltoets]

Omdat jij aangeeft dat het met *21* niet werkt, wil je het eens proberen met **21* en een # na het telefoonnummer? Mocht dat ook niet werken, reageer dan op m'n privébericht. Dan zoek ik uit of er wellicht in onze systemen iets misgaat.
Hi justin

Ik zag dit berichtje pas na t prive bericht! Met **21* is het gelukt!! 😀 dank je wel
Groet
Carola
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
In het buitenland kun je je mobiel toch ook gewoon gebruiken? In Europa (en Zwitserland en Noorwegen) zelfs zonder extra kosten.

Mijn mobiel schakel(de) ik altijd door via de instelling daarvoor in het instellingenmenu.
Klopt Peter, maar ik ben overdag door mijn activiteiten daar slecht bereikbaar en ik wil dan dat mijn klanten mijn collega aan de telefoon krijgen. Dus vandaar dat ik mijn nummer dan naar aan ander mobiel nummer doorschakel. Of liever gezegde doorschakelde... want nu lukt dat dus niet meer.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Carola, balen dat doorschakelen niet meer werkt. Direct doorschakelen activeer je op de volgende manier: **21*[tel.nr.]#[groene beltoets], of als je belt via VoLTE: *21*[tel.nr.][groene beltoets]

Omdat jij aangeeft dat het met *21* niet werkt, wil je het eens proberen met **21* en een # na het telefoonnummer? Mocht dat ook niet werken, reageer dan op m'n privébericht. Dan zoek ik uit of er wellicht in onze systemen iets misgaat.

Hi justin

Ik zag dit berichtje pas na t prive bericht! Met **21* is het gelukt!! 😀 dank je wel
Groet
Carola
Reputatie 7
Badge +22
Goed om te horen, Carola! Fijn dat het doorschakelen nu wel lukt. 🙂
*21, **21 met en zonder # geprobeert, niets lukt. Instellen met standaard feature op iPhone lukt ook niet. Aangezien ik naar een gebied in Oostenrijk ga waar "KPN geen roaming overeenkomst heeft" wat KPN daar mee bedoelt is me niet duidelijk, dat er geen ontvangst is met een KPN abo weet ik inmiddels. Doorschakelen naar m'n Vodafoon of Tele2 abo is noodzaak. Ik hou me aanbevolen voor tips. Porteren naar de andere provoder?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Michael, welkom op het forum!

Voor de volledigheid, doorschakelen gaat op de volgende twee manieren:
VoLTE actief: *21*[tel.nr.][groene beltoets]
Geen VoLTE actief: **21*[tel.nr.]#[groene beltoets]

Heb je deze beide specifieke volgordes geprobeerd? Zo ja, Rregeer op mijn privébericht dan kijk ik wat ik kan doen :)

Daarnaast vraag je ook nog wat over de roamingovereenkomst. Wat wij proberen is om in landen buiten Nederland met zoveel mogelijk providers een roamingovereenkomst te sluiten. Hierdoor wordt het makkelijker om elders je telefoon te gebruiken omdat je toestel dan automatisch verbinding maakt met een netwerk (voorkeursnetwerk), en dat netwerk is ook goed ingericht om jouw toestel te accepteren. Je hoeft echter niet met het voorkeursnetwerk te verbinden. Je kunt ook altijd handmatig een andere provider kiezen. En vooral in Europa met de huidige roamingregels, zou je daar dan ook gewoon mee moeten kunnen bellen en internetten (afhankelijk natuurlijk van dekking en bereik in het algemeen).
Kort: Optie 4G in iPhone uitschakelen en 5 minuten wachten, daarna driemaal **21...#. Daarna verscheen het eind-bestemmingsnummer ook binnen de opties van m'n iPhone.
Niet erg consequent als ik alle mogelijkheden lees, maar dit blijkt voor mij te werken. Nu zien of doorschakelen ook lukt zodra ik in het buitenland ben.
Succes allen !
Reputatie 7
Badge +27
Wel een beetje een gedoe, maar ik ben blij dat het uiteindelijk toch gelukt is, Michael!
Beste lezer,

Hier helaas ook geen doorschakeling mogelijk, met 4G ingeschakeld bij gesprekken en data, en alleen data geprobeerd net de opties *21* en **21*, meten zonder # erachter. Soms gaat de telefoon 1x over en dan een ingesprek toon, en soms krijg ik een grijs scherm met mislukt erop. Ook rechtstreeks op de IPhone doorschakelen gaat niet, het groene schuifje gaat meteen weer terug naar grijs....
wat kan ik nog doen? Speciaal deze deze Sim gekocht om de 1e telefoon naar de andere door te kunnen schakelen, en nu werkt het niet....
Reputatie 7
Hmm 🤔
Speciaal deze deze Sim gekocht

Een sim gekocht. Toch niet een prepaid? Die kan niet doorgeschakeld worden.
Beste mensen,
Ik had het zelfde probleem met mijn IPhone 8 dat het niet werkte, maar het werkt nu wel. Wat heb ik gedaan.
Instellingen/mobiel netwerk/ opties mobiele data/schakel4G in. En dan heb ik de optie 4G alleen data gebruikt en het werkt. Waarschijnlijk kan bij KPN de 4G en het doorschakelen met *21 niet.
ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Groet, Eric Nijhuis

Reageer