Beantwoord

Doorschakelen oproepen uitzetten

Nadat mijn Samsumg Dual Sim was gestolen, heb ik een GM 6 dual sim telefoon gekocht met hetzelfde KPN abonnement en dezelfde 2 nummers. Blijkbaar zijn daarbij ook de instellingen voor oproepen doorschakelen overgenomen. Het uitzetten/wijzigen van deze doorschakelingen lukt niet meer. Er komt een melding dat mijn provider(kpn) dit niet ondersteunt. De winkel waar ik de GM gekocht heb (Phonehouse) zegt dat het aan kpn ligt, de helpdesk van kpn (chatten via webcare) kan het ook niet regelen. wie weet de oplossing?
icon

Beste antwoord door PeterG 13 januari 2018, 14:30

Doorschakelen vind plaats in de centrale. Als nummer(s) en abo hetzelfde zijn gebleven blijft dus die doorschakeling intact. Ongeacht wisseling telefoon en simkaart(en).

Als je uitgaand belt op het doorgeschakelde nummer met ##21# [beltoets] dan zou het uitgezet moeten worden. (indien directe doorschakeling. Bij doorschakeling na vertraging ##61# gebruiken)

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Doorschakelen vind plaats in de centrale. Als nummer(s) en abo hetzelfde zijn gebleven blijft dus die doorschakeling intact. Ongeacht wisseling telefoon en simkaart(en).

Als je uitgaand belt op het doorgeschakelde nummer met ##21# [beltoets] dan zou het uitgezet moeten worden. (indien directe doorschakeling. Bij doorschakeling na vertraging ##61# gebruiken)
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @Fontein, welkom! Goed dat je het meldt. We zouden toch een doorschakeling eraf moeten kunnen halen. Heb je de manier die Peter beschrijft al geprobeerd? Anders kijk ik hier graag het één en ander na. Reageer je dan op m'n privébericht?
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb niets meer van je gehoord @Fontein. Is het opgelost? Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Ik weet dat dit een ouder bericht is, maar ik had een soort gelijk probleem aan de hand.
Mijn toestel was dan wel niet gestolen 😡 maar defect geraakt 😢 .
Het volgende probleem deed zich voor:
Mijn SIMkaart zat in een iPhone 6S maar raakte defect. Op dat moment was mijn mobiele nummer doorgeschakeld.
Ik had nog een iPhone 5S liggen, dus ik stop daar mijn SIM in en wilde doorschakelen uitzetten.
Eerst vanuit het memu geprobeerd dat ging niet meer.
Toen met alle code zoals ##21# beltoets, #21# beltoets, ##002# beltoets en ##002 beltoets (bij deze laatste werd gezegd door de computer dat het doorschakelen uit zou zijn, maar dat was niet zo. Als ik belde met een ander nummer naar mijn eigen nummer bleef de doorschakeling actief).
Na gebeld te hebben met de servicedesk van KPN die mijn jammer genoeg ook niet kon helpen, heb ik het volgende geprobeerd.
Op mijn werk had ik nog een iPhone 6S met een barst in het scherm. Ik heb mijn simkaart in dit toestel gedaan, na het hele installatie proces doorlopen te hebben werd vrijwel direct duidelijk dat het nummer nog doorgeschakeld was. (telefoonhoorntje met pijl bovenin het scherm was zichtbaar).
Via het menu, telefoon, doorschakelen en de virtuele schakelaar op uit te zetten, was de doorschakeling opgeheven.
Ik denk dat je in jouw geval een soortgelijk toestel van Samsung nodig had om daar (tijdelijk) je SIM kaart in te stoppen om uiteindelijk je doorschakeling uit te zetten.
Vraag mij niet waarom, maar op e.o.a. manier loopt de doorschakeling over je SIM kaart heen.

Van de KPN servicedesk medewerker had ik begrepen dat zij niet de doorschakeling uit kunnen zetten.
Reputatie 7
Als je via VoLTE hebt doorgeschakeld dan moet je het ook weer via VoLTE uitzetten. Als het vervangende toestel geen VoLTE ondersteunt krijg je het dus niet uit.

(Volte = 4G bellen)
Deze ken ik.
Op mijn iPhone SE doorschakelen aangezet, nieuwe iPhone X opgestart.
Met die telefoon kan ik de doorschakeling niet uitzetten, terug naar de SE.
Gaf hij daar het doorschakel icoontje, doorschakeling uitgezet, iPhone SE toon icoontje niet.

Alleen mijn doorschakeling blijft bestaan, hoe krijg ik die er nu vanaf ?

Op mijn werk heeft KPN geen bereik, dus zet ik hem gedurende dag door naar andere nummer.

Wat kan ik doen ?
Reputatie 7
Badge +23
Hi Wouter, welkom! Heel irritant dat de doorschakeling erop blijft staan, zelfs nadat je het hebt uitgeschakeld via de SE. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik een kijkje nemen.
Paul
Met #21 ging hij eraf.
Dus probleem is opgelost.
Reputatie 7
Badge +23
Ah, fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten. 🙂
Badge
Hoi @Paul_ , ik loop tegen het zelfde probleem aan dat mijn doorschakeling niet uitgezet kan worden op mijn Iphone SE.

Als ik naar Instellingen > Telefoon > Doorschakelen > ..... hier gebeurt niks meer. Ik kan het schuifje niet bereiken. Ook de codes 21 en 61 werken niet.

Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 7
Zet je telefoon eens terug naar bellen via 3G. (4G data only)
En tracht dan de doorschakelingen uit te zetten. Als je ze aan had op het moment dat je van 3G bellen naar 4G bellen werd omgezet kan dat het probleem zijn.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Ruud. Hoe heb je de doorschakeling erop gekregen? Als je VoLTE wél aan hebt staan dan zou je de doorschakeling eraf moeten kunnen halen door #21# te bellen.
Badge
@PeterG het tekentje van de doorschakeling is weg met deze methode, echter blijft de doorschakeling wel actief...

@Paul_ de doorschakeling heb ik wel volgends de reguliere methode gedaan instellingen >telefoon>doorschakeling> etc.
#21 en #61 heb en had ik al geprobeerd. Krijg op beide een foutmelding te zien
Reputatie 7
Ruud Alderliesten schreef:

#21 en #61 heb en had ik al geprobeerd. Krijg op beide een foutmelding te zien

#21# en #61#
Badge
@PeterG Dat begrijp ik.........
Reputatie 7
Badge +23
Zou je eens het volgende willen proberen?

Zet WiFi (dat schuifje) uit via 'Instellingen' (dus niet via het snelle menu).
Probeer nu via 'Instellingen' de doorschakeling eraf te halen (het laden duurt even).

Reageer