Dual sim smartphones, 800 mhz kpn netwerk

• 27 december 2014
  • 3 reacties
  • 792 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje omtrent mijn chinese telefoon de iuni u3, ik heb die aangeschaft ivm zakelijk dual sim, nu begrijp ik dat hij niet geschikt is voor het 800mhz 4g uitrol in nederland, welke dual sim smartphone is dat wel???? ik heb deze maand een zakelijke dual sim nodig die werkt op 4g in het gehele land. of wanneer rolt kpn het 1800 mhz band landelijk eruit??? anders wacht ik met het aanschaffen van een nieuw toestel, graag uw reactie met opties van telefoons die high end zijn en wel werken! op de 4g LTE 800 band... mvg Dennis

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Patrick, 

Dat is een goede vraag en ik kan je hier het volgende over zeggen. KPN heeft ervoor gekozen om 4G over 800MHZ te laten lopen. Er zijn een aantal toestellen die 4G kunnen ontvangen via 1800MHZ. Of de volledige uitrol van 1800MHZ door heel Nederland er komt en zo ja wanneer deze er komt, is helaas niet duidelijk. Dat zal in ieder geval niet zijn binnen de maand waarin je dat nodig hebt. Bijna alle smartphones zijn geschikt voor 800MHZ, behalve de Apple iPhone 5 en de Samsung Galaxy Note 3. De toestellen op http://bit.ly/1vluJDD waarbij staat dat ze geschikt zijn voor 4G, kunnen op 800MHZ. 
Ik hoop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Heb je nog vragen? Laat het gerust weten. 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Hallo Cindy,

Ik heb de link gevolgd en naar de specificaties gekeken. Ik ben ook al even op zoek naar een nieuwe dual sim, geschikt voor 4g. Ook bij deze Samsung S 5 duo's staat Frequentiebereik 850, 900, 1800, 1900 en 2100 MHz. Kortom geen 800 MHz. Om die reden ben ik nog niet overgaan tot aanschaf. Mijn voorkeur ligt bij de Asus Zenfone 2 4g. Die kent mbt de frequentie dezelfde mogelijkheden maar die zou niet geschikt zijn voor 4g van KPN. Maar de Samsung wel? Kan jij daar uitsluitsel over geven? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +24
; Ik kan je daar uitsluitsel over geven. Wanneer een toestel geen verbinding kan maken met 800Mhz, dan kan het toestel bij KPN niet op 4G. De smartphones die je op de website van KPN zelf ziet staan en die geschikt zijn voor 4G, kunnen allemaal verbinding maken via het 800Mhz netwerk. 

Op sommige plaatsen is het mogelijk om via de 1800Mhz frequentie verbinding te maken met 4G, maar lang niet overal. We zijn bezig met de uitrol hiervan, maar of dit overal wordt uitgerold en zo ja in welk tijdsbestek, dat durf ik niet te zeggen. 

Reageer