Beantwoord

Duitsland blokkeren

Kan ik op een of andere manier heel Duitsland inkomende gesprekken blokkeren van mijn telefoon. Ik word veel gebeld uit Duitsland. De telefoon gaat dan 1 a 2 keer over en ze hangen op. Het lijkt me dat ze willen dat je terug belt.

Ik heb nu al een nummer of 8 in de blokkeer lijst staan, maar ze hebben vaak een ander nummer.

Kan ik heel Duitsland blokkeren op een of andere manier?
icon

Beste antwoord door Erwin_ 2 januari 2019, 15:33

Hoi Peter. Wat hinderlijk dat dit gebeurt. Als het mensen zijn met kwade bedoelingen dan houdt het meestal vrij snel op als je consequent niet opneemt.
Je kunt, via de standaard KPN instellingen, helaas geen compleet land blokkeren. Dus vanuit KPN is hier niet direct een oplossing voor. Ik weet niet of er ondertussen handige apps zijn om dit soort zaken te regelen. Misschien heeft een ander forumlid nog praktische tips.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hoi Peter. Wat hinderlijk dat dit gebeurt. Als het mensen zijn met kwade bedoelingen dan houdt het meestal vrij snel op als je consequent niet opneemt.
Je kunt, via de standaard KPN instellingen, helaas geen compleet land blokkeren. Dus vanuit KPN is hier niet direct een oplossing voor. Ik weet niet of er ondertussen handige apps zijn om dit soort zaken te regelen. Misschien heeft een ander forumlid nog praktische tips.
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Peter. Ik heb niks meer vernomen en ga er van uit dat je nu voldoende weet. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!
Reputatie 7
Badge +16
Als wij de rechten hadden om hier iets tegen te doen, hadden we dat uiteraard al lang gedaan. Wat zijn wij er bij gebaat dat jij ontevreden bent en er mensen gedupeerd raken door criminele groepen? Het heeft met wetgeving te maken. KPN mag niet zomaar een nummer blokkeren. Als er aantoonbaar crimineel gedrag op ons netwerk plaatsvind zal dit ( net als in de 'normale' wereld ) via aangifte politie aangekaart moeten worden. Helaas zijn de vogels meestal snel gevlogen en dat maakt aanpakken van dit soort praktijken extra lastig.
Erwin_,
Erg handig dat een provider zogezegd niks tegen dit soort dingen kan doen. Al die nummers uit Duitsland zijn afkomstig van de provider Vodaphone.de, en betreft mobiele nummers.
En dit houdt niet op, al neem je niet op, blokkeer je alle nummers waar ze mee bellen, bellen ze met een ander nummer weer. Inmiddels kamp ik al maanden met dit probleem. En ik zie dat ik niet de enige ben.

Bij Vodaphone.de loop je ook tegen een muur op, want hun zeggen ook dat ze niks kunnen doen. Ze krijgen toch hun geld wel binnen, over andere mensen hun ergernis heen. Lekker klantvriendelijk zijn we bezig zo, met alle providers.
Als er zoveel klachten zijn en komen, waarom doen jullie van KPN er niks aan dan? KPN kan meer uithalen tegen een andere provider dan een particulier.
Dat vind ik het rare juist.Na zoveel klachten en opmerkingen, is dat niet aantoonbaar dan? Kan je zo mijn blokkadelijst geven met de desbetreffende nummers. Maar er wordt verder nergens naar gevraagd....en het wordt dus gewoon toegelaten.

Reageer