Beantwoord

Duo simkaart en bestaand nummer meenemen

  • 7 May 2020
  • 3 reacties
  • 447 keer bekeken

Ik wil overstappen naar een DUO simkaart.

Nu is mijn vraag of ik mijn bestaande telefoonnummer kan meenemen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 May 2020, 16:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Edmondvl ,

Ja, je houdt jouw eigen nummer. 
 

Nog even voor de duidelijkheid: 
De Duo simkaarten zijn 2 simkaarten voor in 2 toestellen. voor het zelfde telefoonnummer. Het toestel dat je als laatste aanzet, ontvangt dan de gesprekken en berichten. 

KPN schrijft:

Wat is een Duo simkaart?

Een DUO simkaart bestaat uit twee simkaarten voor dezelfde aansluiting. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. 

Let bij de DUO simkaart wel op het volgende: 

  • Een DUO simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien. 
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt. 
  • De DUO simkaart is niet geschikt voor NFC-diensten. 
  • Als je een DUO simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel. 
  • DUO simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.

Hoi @Noordzee,

Weet ook al iets meer.

Geldt alleen als je een abonnement hebt, dus kan niet met een Prepaid sim. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Edmondvl Welkom hier op het KPN Forum! Noordzee heeft je uiterst volledige uitleg gegeven en volgens mij ben je zelf ook al wat wijzer geworden? Kan ik nog iets voor je doen? 

Reageer