Beantwoord

Dure kosten gekregen voor contact met KPN via doorschakelnummer

  • 18 October 2021
  • 6 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik heb gebeld met KPN vanwege een mogelijk defect aan mijn TV-ontvanger. Ik heb de klantenservice gegoogeld en boven verscheen een direct contact knop (zonder “let-op” tekst) van een doorschakelnummer. Ik werd tijdens het gesprek door KPN ook nog in de wacht gezet omdat het eea uitgezocht moest worden. Een gesprek van 20 minuten, resulteerde in 20 Euro extra kosten, vanwege deze verborgen doorschakeldienst. Ik voel me misleid en opgelicht. Niets wees er op, dat ik initieel contact wilde zoeken via deze carrier. Nadat ik met KPN belde voor mijn beklag, werd mij in restitutie beloofd, indien ik de rekening binnenkreeg. Dat heb ik gedaan, maar de medewerker kon mij niet helpen en ik zou teruggebeld worden door KPN, Dit is tot heden nog niet gebeurd. Als KPN echt voor zn klanten staat, restitueert KPN dit bedrag en pakt op zijn beurt deze carrier aan. KPN stel de klant altijd voorop !!

 

Ik hoop dat mijn bericht anderen behoed voor deze oplichters.

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 October 2021, 09:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Tja zo’n duur doorschakelnummer is niet van KPN en het is in principe gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Zou wat zijn als KPN alle kosten voor iedereen ging vergoeden die een verkeerd nummer hebben gebeld ipv het gratis KPN nummer (0800 0402).

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @TvO2 ,

Goed dat je hier deze waarschuwing plaatst. Daarom ook maar even de oplossing speciaal voor andere klanten: 

 

Je hebt een verkeerd nummer gebeld. Je bent via Google terecht gekomen op een 0900-nummer van een commercieel belbedrijf. Zij verbinden jou door naar KPN, maar blijven ondertussen wel 100 cent per minuut vangen. 

Doe dat vooral nooit meer ! 

 

KPN is gewoon te bereiken via het gratis nummer 0800-0402

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

 

KPN is uiteraard niet verantwoordelijk voor het belgedrag van hun klanten. En dus zal KPN dit soort kosten niet vergoeden. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @TvO2 

Zolang dit bedrijf zich aan de regels houdt is het een toegestane maar heel dure ‘service’.
Bijvoorbeeld moeten de kosten vooraf worden gemeld.

Je kan een overtreding melden bij de ACM (Autoriteit Consument & Markt)

Meld beldiensten die zich niet aan de regels houden | ACM ConsuWijzer

Zoals hierboven al aangegeven is KPN hier geen partij in.

KPN betaalt via mijn rekening de doorschakeldienst. Ik heb hen verzocht dit geld niet door te sluizen naar de doorschakel dienst. Echter weer zonder gehoor. Dus werken zij actief mee aan deze oplichting.

Reputatie 7

KPN betaalt via mijn rekening de doorschakeldienst. Ik heb hen verzocht dit geld niet door te sluizen naar de doorschakel dienst. Echter weer zonder gehoor. Dus werken zij actief mee aan deze oplichting.

Zij kunnen niet anders dan die rekening van de doorschakeldienst betalen, het is immers een legitiem bedrijf die die kosten in rekening brengt.

en toch, gevoelsmatig, is het niet zuiver. Ik laat het hierbij.