Beantwoord

E-Sim bij KPN?

• 14 oktober 2016
  • 23 reacties
  • 6466 keer bekeken

diverse telefoons en (die wil ik hebben) de Gear 3 frontier LTE, maken gebruik van een E-sim "kaart".
een aantal providers hebben of gaan deze implementeren in hun systeem.
hoe zit het met de KPN? Als vooruitstrevend bedrijf zoals de KPN zou KPN hier toch al lang bezig mee moeten zijn?
Ik heb echter nog nix kunnen vinden op de Website.
gaarne reactie

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking, topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Cindy_ 16 oktober 2016, 10:29

Hallo @fwberg, welkom op het forum!

Ik heb er geen informatie over vanuit KPN! Laat ik daarmee beginnen. Hoe het bij andere providers zit hiermee, dat weet ik niet. De e-sim is echt een vooruitstrevende techniek en ook ik ben wel benieuwd hoe en wat. Mocht me iets ter oren komen, dan deel ik dat hier ook op het forum 🙂.
Bekijk origineel

23 reacties

Beste kpn,

Helaas moet ik melden dat ik en mijn vriendin over gaan naar tmobile. Kpn is te afwachtend gebleken. Esim introductie voor particulieren zit er bij jullie blijkbaar niet in (op korte termijn). Qua vast internet zal het concern kpn ons ook gaan verliezen, tenzij xs4all behouden blijft.
Erg jammer dat kpn niet lijkt te luisteren naar klanten. Een vertrek is dan de enige stem die je als klant kan laten horen.
Jammer om door een gebrek aan visie dit te moeten doen.

Mvg.

Chris
I know all the excuse that esim is not good for security , market is not yet ready ,market is small for esim but still I want esim otherwise I switch to T-mobile as soon as they have esim for apple watch. I am just waiting for their apple watch launch with esim then good bye to KPN
diverse telefoons en (die wil ik hebben) de Gear 3 frontier LTE, maken gebruik van een E-sim "kaart".
een aantal providers hebben of gaan deze implementeren in hun systeem.
hoe zit het met de KPN? Als vooruitstrevend bedrijf zoals de KPN zou KPN hier toch al lang bezig mee moeten zijn?
Ik heb echter nog nix kunnen vinden op de Website.
gaarne reactie

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking, topic verplaatst naar juiste board

En T -mobile is de eerste die nu in Nederland d e-sim ondersteunt; dus dat wordt overstappen als KPN niet volgt.
Reputatie 7
Badge +24
Lekker inhoudelijke (Apple) bash reactie in een topic dat al 4 maanden niet actief is. Weer goed bezig, PeterG.
De reacties van vandaag zijn verplaatst naar dit topic: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/komt-kpn-ook-met-esim-na-introductie-van-t-mobile-478479

Dus eventuele reacties kan je daar kwijt. Het heeft elkaar net gekruist denk ik.

Misschien moet je eens een keer stoppen met jouw insteek overal op te dringen.

Iedereen mag gewoon z'n mening geven zolang je de mensen maar in hun waarde laat.
Reputatie 7
Aah, @basmq . Door de actualiteit had ik niet door dat het een "oud" topic was. Dank je 😁 .
Ik zie dat mijn reactie bedoelt is voor een actueler topic over de Esim. Maar had deze blijkbaar ook open staan.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/komt-kpn-ook-met-esim-na-introductie-van-t-mobile-478479

De rest van jou reactie slaat nergens op. Over inhoudelijke reactie gesproken (hand in eigen boezem weet je wel). Hoe inhoudelijk is jouw reactie hier???

Wel goed lezen.
Ik heb geen Apple bash bedoelt of hoe dan ook in de tekst verwerkt.
En verder had ik gewoon een vraag. Als je die niet wilt beantwoorden reageer dan ook niet zo onzinnig.
Reputatie 1
Lekker inhoudelijke (Apple) bash reactie in een topic dat al 4 maanden niet actief is. Weer goed bezig, PeterG.

Misschien moet je eens een keer stoppen met jouw insteek overal op te dringen.
Reputatie 7
Kunnen in die X niet gewoon 2 simmetjes? Zelfs de goedkoopste Huawei heeft dual-sim aansluiting.

En ik heb een vraagje.
Hoe gebruik je een reservetelefoon met Esim????
Nu kan je gewoon je sim overzetten. Met Esim is dat onmogelijk. Dan is het, net als in de oude ATF tijd, aan het toestel gebonden. Ik moet er niet aan dénken.
Ik heb even gegoogled en er schijnt nog geen Nederlandse provider eSim te ondersteunen. Het is dus niet alleen KPN.

https://www.google.com/search?q=e-sim+nederland

Één of meer van deze 4 netwerken dienen het te gaan ondersteunen. Dan kunnen ook daarop meeliftende providers evt. eSim gaan gebruiken.
KPN, T-mobile, Vodafone, Tele2

Waarom kan het in het buitenland dan wel en is het zo een gigantisch probleem voor de Nederlandse providers dat ze het maar niet "kunnen" ondersteunen? Of is de fysieke sim-kaart iets waarmee ze wat meer controle over hun klant kunnen uitoefenen. Een eSIM is daarnaast ook nog eens veiliger dan de ouderwetse SIM kaart. Ze kunnen bij een gestolen telefoon geen eSIM verwijderen. Dus KPN, schiet eens een beetje op ja!
Reputatie 7
Ik heb even gegoogled en er schijnt nog geen Nederlandse provider eSim te ondersteunen. Het is dus niet alleen KPN.

https://www.google.com/search?q=e-sim+nederland

Één of meer van deze 4 netwerken dienen het te gaan ondersteunen. Dan kunnen ook daarop meeliftende providers evt. eSim gaan gebruiken.
KPN, T-mobile, Vodafone, Tele2

Geen van deze 4 netwerkbeheerders hebben er nog mededelingen over gedaan voor zover ik kan vinden.
En we zijn een jaar verder, en nog steeds geen nieuws over eSIM in Nederland, of van KPN? Zo nieuw is die technologie niet meer, iPhones ondersteunen het, de Apple Watch nog langer, maar de Nederlandse providers blijven doodstil, ondanks dat klanten erom vragen. Verder dan wat nietszeggende reacties van medewerkers van de klantenservice kom je hier op dit forum gewoon niet... triest eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @PBoon, helaas heb ik nog geen nieuws te melden. Ik heb nog niets gehoord over het aanbieden van de E-Sim.
Zijn er nog updates te melden hierover? Er zijn diverse signalen dat andere providers tegen de zomer eSIM gaan ondersteunen. Volgt KPN dan ook? Voor mij een deal-breaker mbt contractverlenging namelijk straks.

*Admin: bericht van jou in een soortgelijk topic verwijderd. Een vraag op meerdere plaatsen stellen, is tegen onze huisregels.
Misschien leuk om te weten: weliswaar geen telefonie, maar ik heb sinds kort een Husqvarna (uit Zweden) gras robot, die is verbonden via GPRS en een ... eSim met het Husqvarna netwerk. Is nieuw product.
Mwa, wearables met eigen simkaart zijn sowieso overrated. Daarnaast kan Simyo gewoon aankaarten dat ze de E-Sim willen gebruiken want technisch is het mogelijk ookal gebruikt KPN zelf geen E-Sim
Overrated? Ik gebruik m nu 3 jaar en zou niet meer anders willen, maar ja ik zit dan ook niet als een zombie de hele dag op het internet. Het verbaasd mij dat er bijna geen markt voor is want het is perfect, minder rotzooi bij je zoals met die iwatch, dat ding om hebben terwijl je een mobiel in je zak hebt...dat is pas overrated.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Kawa, het heeft te maken met afspraken die Simyo maakt met KPN hierover, hierin kan ik niks betekenen voor je helaas.
Reputatie 7
Badge +30
Mwa, wearables met eigen simkaart zijn sowieso overrated. Daarnaast kan Simyo gewoon aankaarten dat ze de E-Sim willen gebruiken want technisch is het mogelijk ookal gebruikt KPN zelf geen E-Sim
He Cindy, dat heb ik uiteraard daar ook al aangekaart, maar die zijn afhankelijk van wat jullie doen. Dat was dan ook hun antwoord.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Kawa, welkom op het forum. Als je meer informatie wilt over een E-sim bij Simyo, dan kun je het beste je vraag stellen op het forum van Simyo. Ondanks dat Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk, is het een op zichzelf staand bedrijf en weet ik niet wanneer wat bij hen op de planning staat.
Ik heb een simyo simkaart en gebruik al 3 jaar een Gear S smartwatch, maar wil graag een Gear S3 met E-sim. Nu heb ik het gevoel dat KPN de boot weer gaat missen...
Waarschijnlijk niks geleerd van het WhatsApp-debacle van een paar jaar geleden?
De gear 3 frontier lte is wel een watch die ik graag zou willen hebben. Waarschijnlijk in het buitenland te bestellen. Maar ja.. dan moeten de providers wel een beetje meewerken
Ik vraag mij af of nederland nog wel zo vooruitstrevend is. Met de E-sim lopen we ook niet echt voorop. Laten we wel wezen... in mijn ogen is de E-sim een perfecte vooruitgang. Weg met die losse kaartjes...:)
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @fwberg, welkom op het forum!

Ik heb er geen informatie over vanuit KPN! Laat ik daarmee beginnen. Hoe het bij andere providers zit hiermee, dat weet ik niet. De e-sim is echt een vooruitstrevende techniek en ook ik ben wel benieuwd hoe en wat. Mocht me iets ter oren komen, dan deel ik dat hier ook op het forum 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Voor zo ver ik weet is dat officieel nog niets van bekend bij KPN, Vodafone (NL) of T-Mobile (NL). Waarschijnlijk mede omdat zij een stukje beheer uit handen geven. Je kan met een E-Sim niet even troubleshooten door een andere sim te proberen, je moet dan namelijk die sim (virtueel) overdragen

Verder is het nog maar de vraag of de Gear S3 LTE in nederland komt, want met de Gear S2 was dit niet het geval (mede vanwege de E-Sim)

Reageer