Beantwoord

e-sim bij KPN

  • 23 March 2020
  • 25 reacties
  • 807 keer bekeken

Zijn er al mogelijkheden voor het gebruik van de e-sim op bijv. Apple 11pro, vanuit de KPN?

Ik wil af van 2 toestellen, ik wil beide toestellen combineren in 1.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 March 2020, 20:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo @Niek Frijstein , dan zou je een duo-sim toestel kunnen overwegen waar 2 simkaarten in kunnen.

 

Reputatie 7

Hallo @Niek Frijstein , dan zou je een duo-sim toestel kunnen overwegen waar 2 simkaarten in kunnen.

Niet een duo-sim telefoon maar een dual-sim telefoon. :wink:

Hallo Jan, 

Eerlijkheidshalve ging ik er vanuit dat ik dat ook had gedaan. Online bestelling en er stond bij dual sim, vandaar.

Reputatie 7

Eerlijkheidshalve ging ik er vanuit dat ik dat ook had gedaan. Online bestelling en er stond bij dual sim, vandaar.

Apple biedt buiten China geen dual-sim telefoons aan.

Bij welke provider(s) heb je jouw mobiele abonnementen lopen?

Hallo @Niek Frijstein , dan zou je een duo-sim toestel kunnen overwegen waar 2 simkaarten in kunnen.

Niet een duo-sim telefoon maar een dual-sim telefoon. :wink:

Sorry, schrijffout.:tired_face:

Reputatie 7
Badge +30

Zijn er al mogelijkheden voor het gebruik van de e-sim op bijv. Apple 11pro, vanuit de KPN?

Ik wil af van 2 toestellen, ik wil beide toestellen combineren in 1.

Welkom, NIek! Op het moment is er vanuit KPN nog geen e-sim beschikbaar. Ik ga er vanuit dat dit ooit wel zal komen, maar wanneer valt nog niets over te zeggen.

Zijn er al mogelijkheden voor het gebruik van de e-sim op bijv. Apple 11pro, vanuit de KPN?

Ik wil af van 2 toestellen, ik wil beide toestellen combineren in 1.

Zijn er al mogelijkheden voor het gebruik van de e-sim op bijv. Apple 11pro, vanuit de KPN?

Ik wil af van 2 toestellen, ik wil beide toestellen combineren in 1.

Lijkt mij een kwestie van tijd omdat KPN in een groep Providers zit die de e-sim ondersteunen…
https://www.gsma.com/esim/

 

Reputatie 2

Esim lijkt er (eindelijk) aan te komen. 

 

https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm

En het duurt en duurt….. ik geef jullie nog tot tot de verlenging van mijn abonnement. Daarna ben ik naar de concurrent. Schandalig dat het zolang moet duren!!

Dat de esim bestaat en binnenkort bij de KPN wordt geïntroduceerd weten we nu..

Maar… WAAR ligt nu het knelpunt?

is het software in het KPN systeem wat zo ongelofelijk oud is en totaal geen aanpassing kan hebben in een 2020 vraag of is het knelpunt in de KPN organisatie het betalen van licenties aan Apple omdat zij een oplossing aandragen die de providers moeten aanpassen in hun ‘backend’ ?

want dan wordt het een hele lange adem voor de partijen...

Dat de esim bestaat en binnenkort bij de KPN wordt geïntroduceerd weten we nu..

Maar… WAAR ligt nu het knelpunt?

is het software in het KPN systeem wat zo ongelofelijk oud is en totaal geen aanpassing kan hebben in een 2020 vraag of is het knelpunt in de KPN organisatie het betalen van licenties aan Apple omdat zij een oplossing aandragen die de providers moeten aanpassen in hun ‘backend’ ?

want dan wordt het een hele lange adem voor de partijen...

Puur laksheid is het. Ondertussen is simyo wel beschikbaar via esim en dit is van KPN. Beloven dat het medio 2020 beschikbaar is en ondertussen nog steeds niet. We gaan al naar het najaar toe, en dat geeft niet hoor. In oktober kan ik overstappen. Neem ik gelijk alle diensten van thuis ook mee over.

mijn theorie is dat KPN achter Apple aanloopt en later dit jaar bij de introductie van de nieuwe iphone en watch 'klaar’ zijn voor de esim…

 

mooiste zou zijn dat Apple en Samsung telefoons gaan uitbrengen waar alleenmaar esim in zat, dus geen stukje karton meer...dan moeten ‘ze’ wel...

Reputatie 6
Badge +2

mooiste zou zijn dat Apple en Samsung telefoons gaan uitbrengen waar alleenmaar esim in zat, dus geen stukje karton meer...dan moeten ‘ze’ wel...

 

Ja en nee. Ik heb eSIM van T-mobile zakelijk en een gewone sim van KPN, en het activeren van eSIM op een nieuwe telefoon was een drama, moest uiteindelijk langs bij de T-mobile winkel. Ik wil voornamelijk eSIM voor de Apple Watch.

mooiste zou zijn dat Apple en Samsung telefoons gaan uitbrengen waar alleenmaar esim in zat, dus geen stukje karton meer...dan moeten ‘ze’ wel...

 

Ja en nee. Ik heb eSIM van T-mobile zakelijk en een gewone sim van KPN, en het activeren van eSIM op een nieuwe telefoon was een drama, moest uiteindelijk langs bij de T-mobile winkel. Ik wil voornamelijk eSIM voor de Apple Watch.

dat wordt dan 3 weken wachten … de aanname is dat Apple medio september een update aanbied van hun software voor de iphone en waarschijnlijk ook een nieuwe versie zal presenteren van de Apple Watch. Grote droom van veel fanaten zal zijn dat meer telefoon providers in het esim rijtje komen te staan, waarom KPN op Apple wacht is vreemd, er zijn al esim horloges, maar die zijn dan in theorie na 1 oktober ‘oud’ met de nieuwe Watch...

Reputatie 6
Badge +2

mooiste zou zijn dat Apple en Samsung telefoons gaan uitbrengen waar alleenmaar esim in zat, dus geen stukje karton meer...dan moeten ‘ze’ wel...

 

Ja en nee. Ik heb eSIM van T-mobile zakelijk en een gewone sim van KPN, en het activeren van eSIM op een nieuwe telefoon was een drama, moest uiteindelijk langs bij de T-mobile winkel. Ik wil voornamelijk eSIM voor de Apple Watch.

dat wordt dan 3 weken wachten … de aanname is dat Apple medio september een update aanbied van hun software voor de iphone en waarschijnlijk ook een nieuwe versie zal presenteren van de Apple Watch. Grote droom van veel fanaten zal zijn dat meer telefoon providers in het esim rijtje komen te staan, waarom KPN op Apple wacht is vreemd, er zijn al esim horloges, maar die zijn dan in theorie na 1 oktober ‘oud’ met de nieuwe Watch...

 

Dat gaat waarschijnlijk pas oktober worden, volgens de laatste geruchten. Maar dan moet KPN ook nog eens multi-sim ondersteunen om gebruik in de Apple Watch mogelijk te maken, en gezien de snelheid waarmee KPN inspringt op nieuwe ontwikkelingen zal dat wel niet voor 2043 zijn. 

Reputatie 7

Maar dan moet KPN ook nog eens multi-sim ondersteunen om gebruik in de Apple Watch mogelijk te maken, ...

Er is nog geen enkele provider in Nederland die eSIM op de Apple Watch ondersteunt en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dit op korte termijn zal gaan komen.

Reputatie 6
Badge +2

Maar dan moet KPN ook nog eens multi-sim ondersteunen om gebruik in de Apple Watch mogelijk te maken, ...

Er is nog geen enkele provider in Nederland die eSIM op de Apple Watch ondersteunt en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dit op korte termijn zal gaan komen.

 

Blablabla, moet jij echt overal op reageren? Altijd negatief over Apple, je kan niet wachten om erop te springen lijkt het wel. Word je betaald om hier te reageren of zo?

Reputatie 7

Maar dan moet KPN ook nog eens multi-sim ondersteunen om gebruik in de Apple Watch mogelijk te maken, ...

Er is nog geen enkele provider in Nederland die eSIM op de Apple Watch ondersteunt en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dit op korte termijn zal gaan komen.

Blablabla, moet jij echt overal op reageren? Altijd negatief over Apple, je kan niet wachten om erop te springen lijkt het wel. Word je betaald om hier te reageren of zo?

Maar dat er nog geen enkele provider in Nederland is die eSIM voor de Apple Watch ondersteunt is gewoon een feit en jij geeft zelf ook al aan dat het bij KPN waarschijnlijk nog wel tot 2043 kan duren. Dat is dus niet negatief over Apple, maar een weergave van de realiteit.

Reputatie 6
Badge +2

Maar dan moet KPN ook nog eens multi-sim ondersteunen om gebruik in de Apple Watch mogelijk te maken, ...

Er is nog geen enkele provider in Nederland die eSIM op de Apple Watch ondersteunt en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dit op korte termijn zal gaan komen.

Blablabla, moet jij echt overal op reageren? Altijd negatief over Apple, je kan niet wachten om erop te springen lijkt het wel. Word je betaald om hier te reageren of zo?

Maar dat er nog geen enkele provider in Nederland is die eSIM voor de Apple Watch ondersteunt is gewoon een feit en jij geeft zelf ook al aan dat het bij KPN waarschijnlijk nog wel tot 2043 kan duren. Dat is dus niet negatief over Apple, maar een weergave van de realiteit.

Het feit dat je zelf ontkent negatief over Apple te zijn, man, lees je eigen 40995 berichten eens na en ga op zoek naar dat ene bericht waar je wél positief bent over Apple. Ik wil het graag lezen.

 

En het feit dat nog geen provider het ondersteunt, wil niet zeggen dat het in de toekomst niet ondersteund wordt. Dat KPN dat pas in 2172 gaat doen, wil niet zeggen dat andere providers net zo langzaam zijn. Volgens jouw redenatie gebruikten we nog postduiven, want stappen vooruit zijn eng. 

 

Zit er echt geen blok functie op dit forum? Zou er heel graag gebruik van maken! Tip voor de redactie.

Reputatie 7

En het feit dat nog geen provider het ondersteunt, wil niet zeggen dat het in de toekomst niet ondersteund wordt.

Klopt, T-Mobile (mijns inziens de beste provider voor mobiele telefonie in Nederland) schrijft er het volgende over.

Ook daar is het nog altijd een groot vraagteken of en wanneer de Apple Watch ondersteund gaat worden. Ik hoop dat je begrijpt dat we het dan niet niet alleen over dual-sim hebben maar ook over duo-sim waarbij hetzelfde abonnement op meerdere apparaten actief is. Daar komen technisch (en commercieel) gezien heel wat meer dingen bij kijken.

Reputatie 6
Badge +2

En het feit dat nog geen provider het ondersteunt, wil niet zeggen dat het in de toekomst niet ondersteund wordt.

Klopt, T-Mobile (mijns inziens de beste provider voor mobiele telefonie in Nederland) schrijft er het volgende over.

Ook daar is het nog altijd een groot vraagteken of en wanneer de Apple Watch ondersteund gaat worden. Ik hoop dat je begrijpt dat we het dan niet niet alleen over dual-sim hebben maar ook over duo-sim waarbij hetzelfde abonnement op meerdere apparaten actief is. Daar komen technisch (en commercieel) gezien heel wat meer dingen bij kijken.

Ja zoals eerder vermeld heet dat "multi-sim", en aangezien dat wereldwijd al in tal van landen door tal van providers ondersteund wordt, lijkt het me dat KPN dat ook best kan implementeren. De techniek is al jaren oud, ze hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden so to speak. Stop making excuses, jij kan echt alles goed praten wat KPN doet. Als je niet op de loonlijst staat, zouden ze je er zo snel mogelijk op moeten zetten. Een kritiekloze reageerder, de natte droom van elk merk.

Reputatie 7

Overigens komt KPN zo te zien snel met eSIM. Bron

Maar ook hier nog zonder ondersteuning van de Apple Watch.

 

Ja zoals eerder vermeld heet dat "multi-sim", ...

Bron.

Reputatie 6
Badge +2

 

Ja zoals eerder vermeld heet dat "multi-sim", ...

Bron.

Niet hetzelfde… ach ja, waarom reageer ik nog op je eigenlijk. 

Reputatie 7

 

Ja zoals eerder vermeld heet dat "multi-sim", ...

Bron.

Niet hetzelfde… ach ja, waarom reageer ik nog op je eigenlijk. 

Toch wel, duo SIM staat namelijk voor twee sims voor hetzelfde nummer. Dat is precies wat van toepassing is immers zowel de iPhone als de Apple Watch hebben een (e)SIM nodig voor hetzelfde nummer.

Reputatie 1

Beste KPN-Wes,

 

wanneer is binnenkort als het gaat over eSim

 

grtz gertie