Vraag

e-sim opnieuw aanvragen vanwege reset naar fabrieksinstellingen

  • 15 March 2021
  • 5 reacties
  • 1347 keer bekeken

Hoi,

 

Het is lastig om normaal contact te zoeken, vandaar maar op deze manier contact zoeken met KPN. Het volgende is me overkomen en ik wil graag een nieuwe e-sim aanvragen.

 

Bedankt,

 

Groet Manon

 

Wat gebeurt er met e-sim als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Als je je toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen, wordt ook e-sim van je toestel verwijderd. Voordat je je toestel terugzet naar fabrieksinstellingen kan je het beste eerst e-sim op een ander toestel activeren.

Als je e-sim niet eerst op een ander toestel hebt ingesteld, kan e-sim niet geactiveerd worden na het herstellen van de fabrieksinstellingen. Je kan dan namelijk de verificatiecode niet per sms ontvangen. Je moet in dat geval een fysieke simkaart aanvragen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Nou dat is ook erg handig… je moet wanneer je kiest voor de e-Sim de toestellen die het ondersteunen dubbel kopen zodat je er een reserve hebt liggen voor in  het geval dat je ooit je toestel ooit moet resetten. 

Dus is er geen meerwaarde voor een e-Sim tenzij je een tweede nummer in 1 toestel wilt gebruiken.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @isamanon, welkom. 

Wat lastig dat jouw toestel is gereset. Om jouw probleem op te lossen moet jij een nieuwe fysieke simkaart ontvangen. Omdat wij voor het versturen van simkaarten een aantal verificatie vragen stellen, raad ik je aan om contact op te nemen met mijn collega's van de telefonische klantenservice. Deze zijn te bereiken via 0800-0402. Dan heb je zo snel mogelijk een nieuwe simkaart in huis

Reputatie 6
Badge +8

Ik vind het zo vreemd dat bij KPN de procedure anders is dan bij andere esim providers. Bij anderen kun je dan gewoon bellen met de klantenservice en na verificatie geven ze de activatie code gewoon telefonisch door.

Reputatie 2

Hoi @isamanon, welkom. 

Wat lastig dat jouw toestel is gereset. Om jouw probleem op te lossen moet jij een nieuwe fysieke simkaart ontvangen. Omdat wij voor het versturen van simkaarten een aantal verificatie vragen stellen, raad ik je aan om contact op te nemen met mijn collega's van de telefonische klantenservice. Deze zijn te bereiken via 0800-0402. Dan heb je zo snel mogelijk een nieuwe simkaart in huis

Misschien ligt het aan mij, maar telefonisch contact opnemen met de klantenservice...: Ik heb ook een esim en moest mijn toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb niet effe een tweede toestel liggen om 'mijn esim effe op over te zetten'... , en nu heb ik dus geen esim meer. Wat dus betekent dat ik niet kan bellen!! Inloggen met kpn id: gaat niet want dan heb ik mijn telefoonnummer nodig... de backup terugzetten op mijn toestel: gaat niet want ik moet mij aanmelden mbv mijn telefoonnummer..  Mijn oude fysieke kaartje werkt ook niet meer. Nu moet ik morgen,  gelukkig mijn vrije dag maar wel afspraken in de planning staan, zo vroeg mogelijk langs de kpn winkel in de hoop dat ze mij kunnen helpen, en  tot die tijd ben ik niet meer bereikbaar!! Erg fijn! Dan had ik nog  liever die irritante, steeds opnieuw opstartende mobiel gehad!!  Voor mij geen esim meer!! Echt zonde van de moeite en je hebt er uiteindelijk niks aan  als je toestel stuk gaat!!