Beantwoord

e sim wanneer gaat het komen

  • 10 July 2019
  • 23 reacties
  • 2031 keer bekeken

Hallo KPN,

Wanneer gaan jullie nou eindelijk eens e sim ondersteunen?

En nou geen kluitje-in-het-riet-bla-bla-bla-verhaal, gewoon duidelijkheid graag.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 July 2019, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @ariemulderij, welkom op het forum! Ik heb nog steeds geen concrete plannen gehoord, dus ik verwacht het dit jaar sowieso niet. Niet het antwoord wat je wilt, maar hopelijk wel concreet genoeg. We gaan het zeker groots aankondigen als het uitgerold gaat worden. Zeker hier op het forum, maar ook op de website en sociale media. Je zult het dus absoluut gaan lezen als het zo ver is!
Ik zou voor mijn smartwatch ook esim willen hebben. Na wat Googlen zie ik dat er al jaren gevraagd wordt wanneer deze eindelijk ondersteund gaat worden. Elke keer het antwoord dat dit vast wel gaat gebeuren maar niet bekend is wanneer.
Diep triest dat een techniek die al jaren beschikbaar is en voor extra functionaliteit en gebruikersgemak kan zorgen zo wordt achter gehouden.
Ik weet zeker dat als kpn hier eindelijk werk van zou maken dit extra abonnees gaat opleveren. Als een anderen provider jullie voor is zal ik kpn zeker verlaten om van deze functionaliteit gebruik te kunnen maken.
Kom op KPN laat zien dat jullie koploper zijn!
Reputatie 3
Kom op KPN laat zien dat jullie koploper zijn!
Inderdaad. Kom op KPN! Hier wachten zo veel klanten al zo lang op!
Reputatie 3
Beste KPN, leest u mee?

https://tweakers.net/nieuws/156286/t-mobile-nederland-kondigt-woensdag-e-simondersteuning-aan.html
Reputatie 7
Badge +30
We hebben inmiddels een lopend topic over de eSim, ik zie dat deze al door jou gevonden is, eSIM. Er is in ieder geval op dit moment bij ons nog niets bekend over de introductie van de eSim bij KPN voor particuliere aansluitingen.
Reputatie 2

Esim lijkt eraan te komen

 

https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm

Reputatie 2

Hallo KPN,

Wanneer gaan jullie nou eindelijk eens e sim ondersteunen?

En nou geen kluitje-in-het-riet-bla-bla-bla-verhaal, gewoon duidelijkheid graag.

Esim hopelijk in de komende maanden. https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm

Zo zonde dat het er Particulier nog niet is. 

Ik mag mijn abbonement nu verlengen en had dol graag de nieuwe motorola razr erbij willen nemen. 

Nu is deze telefoon alleen geschikt voor e-sim en kan ik deze dus niet bij KPN nemen. 

Dus ik zit een beetje in dubio. Overstappen of blijven ik heb voor de rest ook alles bij KPN dus het is een beetje jammer dat ze met deze technologie niet voorop lopen. 

 

ben niet boos maar wel een beetje teleurgesteld!

@Jdk23

De Razr is ook gewoon i.c.m. KPN bruikbaar. In de Motorola Razr kan namelijk ook gewoon een nano-sim (Bol.com: Razr)(Belsimpel: simkaart plaatsen Razr). Lijkt me ook logisch; ze gaan niet zo'n duur toestel op de markt brengen als ie maar bij 1½ provider gebruikt kan worden.
Voordeel simkaartje: toestel stuk? Je stopt 'm zo in andere telefoon.

En je neemt er toch geen 2 nummers op???
Er kunnen 2 aansluitingen op: eentje via nano-sim en eentje via e-sim.

KPN biedt e-sim (vooralsnog?) alleen voor de zakelijke markt. Via KPN Zakelijk en via dochterprovider Simyo. Die abonnementen zijn niet geschikt voor voordeel op hetzelfde adres (als korting en zenderpakketten enzo). Dus geen KPN Compleet of Husselkorting.

Ik heb zo mijn twijfels of KPN het ook bij de consumententak gaat aanbieden.

Wat zou de overweging zijn om mobiel bij KPN te blijven? (voor vast is er geen betere provider).

Het kan zijn dat je bij de concurrent toch goedkoper uit bent waardoor je het niet meer gratis zenderpakket of anders toch weer terugverdient.

En er zijn nog veel meer ‘leuke’ toestellen van boven de € 1100 (als je toch met geld wilt smijten). Hopelijk ben je zo verstandig om geen lening te nemen op een nieuwe telefoon, dat is heel lastig met bv een hypotheek tijdens de looptijd. Of een andere lening (auto).

Let op: grote prijsverschillen met de Razr tussen aanbieders. O.a. Belsimpel, Bol.com

@PeterG 

Dan zou ik toch maar even wat beter kijken en je info wat beter uitzoeken. 

Als je op de Motorola site kijkt staat er dat de motorila razr geen sim kaart tray heeft en het eerste volledige e-sim toestel is ( ook op bol,com staat dit duidelijk in de beschrijving ). 

De reden dat ik e-sim wil gebruiken is omdat ik wel 2 nummers heb 1 prive en een zakelijk en die wil ik graag op dezelfde telefoon ( Ik heb dit nu op mijn Huawei P30 dual sim). 

Ik weet dat er andere opties zijn maar dat zijn opties die mij op dit moment niet zo trekken ik ben geen fan van samsung en apple en de nieuwe huawei's die geen google support meer hebben. 

Kpn zou een grote fout maken als ze het niet aan de consumenten tak gaan aanbieden. Als je nu ziet dat vodafone, simyo en t-mobile ( dat zijn er 3 geen 1,5) het wel aanbieden zullen straks fabrikanten ook steeds mee over gaan stappen op deze technologie. Als je als Kpn de boot wil missen dan zijn jullie goed bezig. 

Ik heb de afgelopen dagen serieus na zitten denken om met mijn hele pakket over te stappen naar ziggo/vodafone. 

 

En heel fijn dat je me finacieel advies geeft alsof ik niet weet hoe de financiele wereld tegenwoordig in elkaar zit. Ik werk hard voor mijn geld en ik koop alleen dingen als ik er geld voor heb. 

Bij Bol.com staat gewoon vermeld dat er (ook) een nano sim in kan. Lees daar even verder dan de eerste alinea.
Ook bij Belsimpel wordt dat vermeld. Zelf met instructievideo!

Alleen de opvouwbare Razr heeft geen simslot. De andere Razr modellen wel. Je had het niet gespecificeerd. Dus ga me nou niet beschuldigen van slechte research.

E-sim kan bij:
KPN Zakelijk
Vodafone
Simyo
en volgens mij ook bij T-mobile

En wat is het bezwaar bijvoorbeeld naar Simyo te gaan?

OK. Maar nu weten we nog steeds niet wanneer Kpn met e-sim komt. Het persbericht is intussen 2 maanden oud en ook daarin lees ik niet wanneer de technologie beschikbaar komt. Over 2 maanden mag ik verlengen, maar het zou zo nog maar eens kunnen zijn dat ik overstap naar Vodafone. Want daar zit mijn zakelijk abonnement ook en Vodafone biedt wel e-sim aan. Wel zo handig als je dan 2 nummers kunt bedienen met 1 telefoon.

Reputatie 7
Badge +16

OK. Maar nu weten we nog steeds niet wanneer Kpn met e-sim komt. Het persbericht is intussen 2 maanden oud en ook daarin lees ik niet wanneer de technologie beschikbaar komt. Over 2 maanden mag ik verlengen, maar het zou zo nog maar eens kunnen zijn dat ik overstap naar Vodafone. Want daar zit mijn zakelijk abonnement ook en Vodafone biedt wel e-sim aan. Wel zo handig als je dan 2 nummers kunt bedienen met 1 telefoon.

Er is nooit een persbericht voor particulieren voor uit gegaan. Alleen een blogbericht voor KPN Zakelijk. Daar zit wel een degelijk verschil tussen. Daarnaast is er nog steeds geen nieuws te melden vwb e-sim voor particulieren. 

Reputatie 7

...maar het zou zo nog maar eens kunnen zijn dat ik overstap naar Vodafone. Want daar zit mijn zakelijk abonnement ook en Vodafone biedt wel e-sim aan. Wel zo handig als je dan 2 nummers kunt bedienen met 1 telefoon.

Er is nog geen enkele telefoon met alleen esim, dus nu snap ik je niet meer.

Dan zet je jouw zakelijke nunmer toch op een esim en gebruik je een gewoon simkaartje voor jouw KPN abonnement. Problem solved.

Euh jk heb niet geschreven dat ik alleen esim wil… En esim met mijn zakelijke toestel/provider is nog niet mogelijk… Problem not solved 😊

OK. Maar nu weten we nog steeds niet wanneer Kpn met e-sim komt. Het persbericht is intussen 2 maanden oud en ook daarin lees ik niet wanneer de technologie beschikbaar komt. Over 2 maanden mag ik verlengen, maar het zou zo nog maar eens kunnen zijn dat ik overstap naar Vodafone. Want daar zit mijn zakelijk abonnement ook en Vodafone biedt wel e-sim aan. Wel zo handig als je dan 2 nummers kunt bedienen met 1 telefoon.

Er is nooit een persbericht voor particulieren voor uit gegaan. Alleen een blogbericht voor KPN Zakelijk. Daar zit wel een degelijk verschil tussen. Daarnaast is er nog steeds geen nieuws te melden vwb e-sim voor particulieren. 

Blog- of persbericht zit idd verschil tussen. Dank voor je oplettendheid. 

Reputatie 7

Euh jk heb niet geschreven dat ik alleen esim wil… En esim met mijn zakelijke toestel/provider is nog niet mogelijk… Problem not solved 😊

Maar je zit zakelijk toch bij Vodafone immers…

Want daar zit mijn zakelijk abonnement ook en Vodafone biedt wel e-sim aan. 

Wat let je dan om het zakelijke abonnement op de esim van jouw telefoon te plaatsen?

Euh jk heb niet geschreven dat ik alleen esim wil… En esim met mijn zakelijke toestel/provider is nog niet mogelijk… Problem not solved 😊

Maar je zit zakelijk toch bij Vodafone immers…

Want daar zit mijn zakelijk abonnement ook en Vodafone biedt wel e-sim aan. 

Wat let je dan om het zakelijke abonnement op de esim van jouw telefoon te plaatsen?

Dat schreef ik zojuist, dat gaat nog niet. Mijn werkgever heeft de esims van Vodafone niet binnen en het is onduidelijk wanneer dat gaat gebeuren 

Wat is er op tegen een telefoon met twee simslots??? Voor 2 nummers op één toestel is e-sim écht niet noodzakelijk.

Voordeel simmetje: toestel stuk? Simmetje zó omgezet naar ander toestel.

Reputatie 7

Wat is er op tegen een telefoon met twee simslots???

Dan kan het geen iPhone zijn.

Badge

Wat is er op tegen een telefoon met twee simslots??? Voor 2 nummers op één toestel is e-sim écht niet noodzakelijk.

Voordeel simmetje: toestel stuk? Simmetje zó omgezet naar ander toestel.

 

Er is niets tegen een toestel met twee simslots, maar als je een toestel hebt met ruimte voor 1 sim en 1 esim, is het prettig als jouw provider esim levert (beiden telefoonnummers via KPN). Ik hoop dat KPN snel met esim komt. Over 3 maanden ben ik vrij om over te stappen. KPN heeft mijn voorkeur, maar esim staat wel heel hoog op mijn verlanglijstje. 

Wat is er op tegen een telefoon met twee simslots???

Dan kan het geen iPhone zijn.

Nou…. dát is erg.

KPN levert e-sim via KPN Zakelijk. Ook dochterbedrijf Simyo (ook voor de zakelijke markt) heeft e-sim.

Reputatie 5
Badge +4

Wat is er op tegen een telefoon met twee simslots??? Voor 2 nummers op één toestel is e-sim écht niet noodzakelijk.

Voordeel simmetje: toestel stuk? Simmetje zó omgezet naar ander toestel.

U noemt alleen hier de eventuele voordelen van een fysieke sim! Zie hier mijn voorbeeld van de voordelen van een e-sim!

Ben je in het buitenland en raak je je toestel kwijt (gestolen oid) dan heb je dus ook geen simmetje meer en die wordt ook niet naar het buitenland verstuurd! 

Dus, dan koop je daar een nieuwe iPhone, softwarematig de nieuw e-sim laden en voilà, je bent dan met je eigen nummer in het buitenland weer volledig bereikbaar. HANDIG Hè!!