Beantwoord

Eigen telefoonnummer opzoeken bij instellingen telefoon

  • 28 August 2019
  • 11 reacties
  • 33925 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe/waar kan ik onder Instellingen bij Over de telefoon onder status mijn eigen telefoonnummer weergeven. Geldt ook voor de optie Simkaart status. Nokia 8 Scirocco. Android 9
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 September 2019, 10:35

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @gerpol, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het wordt steeds lastiger om dit soort informatie vanuit het toestel te verkrijgen. Voor het 06-nummer kan je het volgende proberen (heb het net getest en het werkt bij mij):
  1. Ga naar de belfunctie van je telefoon.
  2. Toets de USSD-code *#61# in druk op bellen
  3. De USSD-code wordt uitgevoerd en er verschijnt een code in je beeldscherm.
  4. ​​​​​(USSD staat voor: Unstructured Supplementary Service Data).
  5. De laatste 10 cijfers van deze code vormen je eigen nummer.
  6. Schakel de doorschakelfunctie ook weer uit door ##61# te bellen.
Wanneer je het simkaartnummer niet meer kan aflezen op het simkaartje zelf kan je hiervoor het volgende doen:
  1. Open Google Play en download de applicatie 'SIM Card' van de ontwikkelaar 'gsmdev';
  2. Start de app en zorg dat het tabblad 'Information' is geopend;
  3. Naast 'SIM Card serial number' vind je het nummer dat bij jouw simkaart hoort.
Verder heb je deze gegevens sowieso als je het kaartje nog hebt waar de simkaart destijds uitgedrukt is.

Wil je laten weten of je er hiermee uitgekomen bent? 🙂
Reputatie 1
Hallo Susan,
dank voor de reactie, maar wellicht was mijn vraagstelling niet duidelijk genoeg.
Het gaat om het laten tonen van je eigen telefoonnummer onder de optie Instellingen, Systeem, Over de telefoon. Daar staat een optie Telefoonnummer met de aanduiding Onbekend.

Zelfde geldt voor de optie Simkaartstatus, Daar staat een optie Telefoonnummer op simkaart met de aanduiding Onbekend.

Het gaat dus niet om dat ik mijn eigen telefoonnummer niet weet, maar dat ik het wil terugzien bij de genoemde opties.
Reputatie 7
Badge +21
@gerpol, ik ben bang dat je dit niet kan aanpassen, vandaar dat ik de bovenstaande opties benoemd heb. Wellicht kan je het nog nagaan bij de klantenservice van Nokia zelf! Ik ga er vanuit dat zij dit per toestel wel kunnen uitvogelen 😉
Reputatie 7
Ook bij een T-Mobile abonnement op een OnePlus 5T wordt het telefoonnummer als "Onbekend" getoond. Persoonlijk vind ik dat ook geen probleem, wat is het nut immers van de vermelding van het telefoonnummer bij de instellingen?
Hoi @gerpol

Ik heb even gekeken hoe het bij mij werkt, Xiaomi Redmi 6 - dual-sim telefoon.

Bij een dual-sim telefoon kun je bij instellingen, simkaarten & mobiele netwerken het nummer simkaart per simkaart invullen.
Wanneer je dat doet met je 06 nummer komt dat automatisch te staan bij instellingen, over de telefoon.
Reputatie 7
Bij een dual-sim telefoon kun je bij instellingen, simkaarten & mobiele netwerken het nummer simkaart per simkaart invullen.
Op jouw Xiaomi Redmi 6 werkt dat wellicht zo, maar op mijn OnePlus 5T niet. Ik kan bij beide sim's alleen zien dat het telefoonnummer "Onbekend" is, er valt daar niets in te vullen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen! Ik heb zelf een Huawei, maar kan inderdaad bij simkaart wel het 06-nummer invoeren en zie nu bij SIM 1 mijn nummer. Dat wist ik nog niet!

Echter, wordt dit in mijn toestel niet doorgezet naar de instellingen 'over de telefoon'. Wel kan ik het nu dus zien bij mijn simkaart gegevens. Je kan, naast het 06-nummer, erachter ook het simkaartnummer invoeren (dus 0612345678, 12345678). Zo is het toch wel vindbaar, maar net even op een andere plek!
Reputatie 7
Badge +21
@gerpol , heb je bovenstaande ook kunnen testen en is dat de oplossing voor jou gebleken?
Reputatie 1
@Susan_ helaas kan dit mij niet. Veld telefoonnummer onder simkaart is daar niet te muteren.
Wat betreft het nut: er zijn apps die naar dit specifieke veld kijken en dus het telefoonnummer niet zien.
Reputatie 7
Badge +21
@gerpol, dan dien je het via een van bovenstaande manieren te omzeilen ben ik bang.. Bijvoorbeeld met de app (SIM Card), of het noteren in een notitie zodat je het altijd bij de hand hebt!
Reputatie 7
Of gewoon jezelf in de contactenlijst opnemen met je eigen nummer. 🤔

Wat betreft het nut: er zijn apps die naar dit specifieke veld kijken en dus het telefoonnummer niet zien.
Welke apps bijvoorbeeld?

Reageer