Beantwoord

Enkele vragen nav overstap van T-Mobile naar KPN

• 27 december 2018
  • 10 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 1
Ben overgestapt van T-Mobile naar KPN, puur vanwege ik thuis interactief heb en dat de vrouw al een KPN mobiel abbo had, want was meer dan tevreden over T-Mobile.

Overstap is simpel verlopen, binnenkomen van de simkaart gelijk geactiveerd.
Sms gehad wanneer de overname klaar zou zijn.
Maar daarna niets meer hoeven doen om de overstap van het nummer te bevestigen via een sms.
Ik was gewoon ineens niet meer te bereiken, en heb dus de KPN sim erin gedaan en het werkt zo lijkt het.

Alleen nu heb ik wat vragen, mijn bereik in huis is 75% minder.
Eerste wat opviel met T-Mobile had ik op mijn Samsung 4 streepjes en nu slechts 1, wel zie ik voor het eerst 4G+ staan ipv 4G...
Heb nog niet hoeven bellen dus geen idee hoe de kwaliteit daarvan is.

Daarnaast kan ik buitenshuis mijn mail niet meer versturen wel ontvangen, dit was met T-Mobile geen probleem.
Heb gelezen dat dit aan het domein ligt ? Wat niet @kpnmail.nl is ?
Thuis op de Wi-Fi gaat het wel goed.

Ik heb gelijk een KPN ID aangemaakt een andere als mijn vrouw, zij heeft daarin haar mobiel abbo en thuis inzitten.
Ik heb dus een eigen aangemaakt voor mijn mobiel abbo, da's gelukt nu wouden we alleen wel koppelen aan elkaar voor MB's delen.
Dan moest ik eerst met mijn nummer compleet zijn, heb dit aan willen vragen maar kreeg dit niet zomaar voor elkaar omdat mijn nummer niet herkend werd ???

Wie kan het een en ander duidelijk maken ?
En of de overstap goed is verlopen ?

M.vr.gr.
Arjan

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 december 2018, 14:02

Hallo ArjanGroters. Van harte welkom hier op het Forum én als nieuwe klant. 🙂 Zullen we je vragen eens bij langslopen?

"Overstap is simpel verlopen, binnenkomen van de simkaart gelijk geactiveerd. Sms gehad wanneer de overname klaar zou zijn. Maar daarna niets meer hoeven doen om de overstap van het nummer te bevestigen via een sms. Ik was gewoon ineens niet meer te bereiken, en heb dus de KPN sim erin gedaan en het werkt zo lijkt het."
Dit is inderdaad hoe het werkt. Als de twee verschillende providers een overstapdatum hebben gekozen is het zo dat op de betreffende datum de oude simkaart (in jouw geval die van T-Mobile) zal worden uitgeschakeld en de nieuwe simkaart (die van ons, in jouw geval) actief zal worden. Je nummer is dan ondertussen overgezet.

Alleen nu heb ik wat vragen, mijn bereik in huis is 75% minder. Eerste wat opviel met T-Mobile had ik op mijn Samsung 4 streepjes en nu slechts 1, wel zie ik voor het eerst 4G+ staan ipv 4G...Heb nog niet hoeven bellen dus geen idee hoe de kwaliteit daarvan is.
Dat is natuurlijk wat minder leuk. T Mobile heeft haar eigen netwerk en kan het zo zijn dat het bereik op jouw locatie met T Mobile iets anders is dan wat wij hebben. Dat heeft onder andere te maken met de locatie van de zendmasten. Heb je inmiddels al gebeld? Hoe ervaar je het bereik nu? Is het buiten ook anders dan binnen?

Daarnaast kan ik buitenshuis mijn mail niet meer versturen wel ontvangen, dit was met T-Mobile geen probleem. Heb gelezen dat dit aan het domein ligt? Wat niet @kpnmail.nl is? Thuis op de Wi-Fi gaat het wel goed.
Dat durf ik je zo niet te zeggen. Ervaar je dit op alle apparaten. Heb je alles goed in gesteld in je mailprogramma's? Kun je dat eens nalopen?

Die is zeker goed verlopen, je nummer is keurig actief bij ons.

Inmiddels is het met KPN ID en het KPN Compleet en dus onderling delen voor elkaar, moest geduld hebben
Het kan inderdaad enkele dagen duren voordat de voordelen van KPN Compleet actief zijn. Fijn om te lezen dat dit inmiddels is verwerkt. 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Inmiddels is het met KPN ID en het KPN Compleet en dus onderling delen voor elkaar, moest geduld hebben 😁
Reputatie 7
Badge +18
Hallo ArjanGroters. Van harte welkom hier op het Forum én als nieuwe klant. 🙂 Zullen we je vragen eens bij langslopen?

"Overstap is simpel verlopen, binnenkomen van de simkaart gelijk geactiveerd. Sms gehad wanneer de overname klaar zou zijn. Maar daarna niets meer hoeven doen om de overstap van het nummer te bevestigen via een sms. Ik was gewoon ineens niet meer te bereiken, en heb dus de KPN sim erin gedaan en het werkt zo lijkt het."
Dit is inderdaad hoe het werkt. Als de twee verschillende providers een overstapdatum hebben gekozen is het zo dat op de betreffende datum de oude simkaart (in jouw geval die van T-Mobile) zal worden uitgeschakeld en de nieuwe simkaart (die van ons, in jouw geval) actief zal worden. Je nummer is dan ondertussen overgezet.

Alleen nu heb ik wat vragen, mijn bereik in huis is 75% minder. Eerste wat opviel met T-Mobile had ik op mijn Samsung 4 streepjes en nu slechts 1, wel zie ik voor het eerst 4G+ staan ipv 4G...Heb nog niet hoeven bellen dus geen idee hoe de kwaliteit daarvan is.
Dat is natuurlijk wat minder leuk. T Mobile heeft haar eigen netwerk en kan het zo zijn dat het bereik op jouw locatie met T Mobile iets anders is dan wat wij hebben. Dat heeft onder andere te maken met de locatie van de zendmasten. Heb je inmiddels al gebeld? Hoe ervaar je het bereik nu? Is het buiten ook anders dan binnen?

Daarnaast kan ik buitenshuis mijn mail niet meer versturen wel ontvangen, dit was met T-Mobile geen probleem. Heb gelezen dat dit aan het domein ligt? Wat niet @kpnmail.nl is? Thuis op de Wi-Fi gaat het wel goed.
Dat durf ik je zo niet te zeggen. Ervaar je dit op alle apparaten. Heb je alles goed in gesteld in je mailprogramma's? Kun je dat eens nalopen?

Die is zeker goed verlopen, je nummer is keurig actief bij ons.

Inmiddels is het met KPN ID en het KPN Compleet en dus onderling delen voor elkaar, moest geduld hebben
Het kan inderdaad enkele dagen duren voordat de voordelen van KPN Compleet actief zijn. Fijn om te lezen dat dit inmiddels is verwerkt. 🙂
Reputatie 1
Hoi Bart, dank je voor je uitgebreide reactie.

Overstap is dus goed gegaan en klaar 😉

Mijn bereik lijkt erg op dit topic:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/slecht-signaal-thuis-464871
Ik ervaar dus hetzelfde, dat T-Mobile "beter" bereik had.
Inmiddels al wel een keer gebeld en dit ging goed wil wel dat er 1 streepje bereik was toen ik gebeld werd.
Want ook geen bereik komt heel soms wel eens voor, geen idee of het ook echt geen bereik is en ik niet bereikbaar ben of dan kan bellen...
Buiten in de tuin maakt niets uit, niet echt verder..
Overigens heeft mijn vrouw ander toestel maar wel KPN hetzelfde bereik, zakelijk heb ik nog een IPhone zou een Yes abonnement zijn maar zie in beeld KPN staan en daarbij ook hetzelfde bereik.
Internet overigens is niets mis mee, zoals ik al zei zie regelmatig 4G+ in beeld staan, 4G altijd...

Mijn mail ben ik aan het overstappen naar kpnmail.nl kreeg spam bij het leven op zonnet.nl dus gelijk maar aanpakken en omgooien.
Wel is het inmiddels gelukt om te kunnen mailen met zonnet.nl op mobiel netwerk van KPN, bij uitgaande server verificatie aangezet en daarin de inlog gegevens van KPN ingevuld...
Reputatie 7
Badge +18
Gelukkig en graag gedaan! 🙂 Wel jammer van het bereik binnenshuis, natuurlijk. Zou je voor de zekerheid eens willen kijken of het '4G-bellen' op je toestel goed is geactiveerd? Ik vind het wat opvallend dat je uitstekend 4G-internet hebt, maar het het telefoonbereik, namelijk. Wat je ook eens kunt proberen, als je toestel ervoor geschikt is, is bellen via WiFi. Kun je hier ook eens naar kijken?
Reputatie 1

Heb een Samsung A5 2016 die kan niet Wi-Fi bellen.
Als het goed is wel 4G bellen.
Andere toestellen met hetzelfde zijn een Samsung A5 2017 en een IPhone 8...

Zoals in de bijlage te zien is geen of nagenoeg geen bereik maar wel 4G+
Reputatie 1
Sorry het is nog niet opgelost !!
Ging iets verkeerd, site reageert erg traag en per ongeluk mijn antwoord als oplossing geklikt....
Reputatie 7
Badge +18
Geeft niets. We kijken gewoon verder. Dat je 4G+ hebt is in elk geval mooi: je merkt ook dat je een snelle internetverbinding hebt? Merk je bij gesprekken dat de gesprekskwaliteit ook minder is? Valt de verbinding weg of kun je überhaupt moeilijk bellen en gebeld worden?
Reputatie 1
Hey Bart, als ik uit bel merk ik niets, word niet vaak gebeld maar nog geen klachten gehoord..
Mobiel internet is netzo snel of sneller als de WiFi thuis dus dat zit wel goed..

Hij belt ook met 4G zag ik want het zijn HD gesprekken. Zag ik in beeld staan.
Dus voor als nog het werkt gewoon, maar na weer een paar dagen aan het werk te zijn ben ik nog niet onder de indruk van KPN zijn telefoon bereik voor zover je dat kunt zien aan die balkjes op de telefoon.

Ik heb enkel een vergelijk met T-Mobile en misschien daarom ben ik niet gewent dat het bereik slechts 1 of 2 balkjes heeft op diverse locaties in NL, de concurrent had nagenoeg altijd dik boven de 3 meestal 4 balkjes...

Maar voor zover ik weet kan ik wel bellen en gebeld worden dus het is niet dat ik niet bereikbaar ben, maar ben het aanzicht van de balkjes niet gewent denk ik.....🙄🤔
Reputatie 7
Badge +18
Ha Arjan. Dank voor de toelichting. Het gaat er uiteraard om dat de kwaliteit van de gesprekken en de snelheid van het internet voldoende zijn. Als dit zo is en zo blijft hecht ik persoonlijk iets minder waarde aan de hoeveelheid balkjes op je scherm. Misschien is het een idee dat je het de komende periode monitort, zodat we een wat duidelijker beeld hebben. Als je daadwerkelijk verminderde kwaliteit ervaart kunnen we altijd verder kijken. Is dat een idee?
Reputatie 1
Laten we het daar maar op houden Bart...
Voor als nog lijkt het erop dat het meer een visueel iets is, de balkjes dan dat ik er hinder van heb..

Als er echt problemen zijn meld ik me wel weer...
Daarnaast zie ik KPN niet even iets aanpassen op diverse locaties door NL 😁

Reageer