Beantwoord

Error 38 bij sms'en met prepaid in Australie

  • 12 July 2019
  • 2 reacties
  • 565 keer bekeken

Ik wil een SMS versturen vanuit Australiƫ met mijn prepaid nummer om het nummer zo te behouden. Echter, elke keer als ik het probeer te versturen krijg ik de omge de pop up: Can't send message with KPN - error 38. Kan iemand me uitleggen waarom dit is? Moet ik ergens nog iets in mijn instellingen veranderen om vanuit het buitenland te kunnen sms'en?

Bedankt vast!

Groeten,

Marijke
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 July 2019, 21:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Marijke, welkom hier.

Is het nummer nog wel actief? Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Wanneer dit niet het geval is, controleer even of het nummer klopt inclusief landnummer. Voor een Nederlands nummer ziet dit er als volgt uit: 0612345678 wordt dan 0031612345678.

Eventueel kan ik dit ook nakijken voor je. Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +24
Marijke, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.