Vraag

EU bundel werkt niet in Spanje

• 17 november 2016
  • 5 reacties
  • 199 keer bekeken

Een berichtje namens mijn vader..
Zijn EU bundel van 1000 mb werkt niet in Spanje. Roaming staat gewoon aan... Wat zou hij nog meer kunnen doen?

Groetjes

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hanne, welkom op het forum! Balen dat de EU bundel van je vader niet werkt 😞

Roaming staat aan zeg je? Dan staat dat in ieder geval goed 🙂 Soms wil het helpen om handmatig een netwerk te kiezen. Ook is het goed om de telefoon op alleen 3G te zetten (dus van 4G afhalen).

Mocht dat niets opleveren, reageer dan op mijn privébericht . Dan kijk of er wellicht in onze systemen iets misgaat.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Hanne, bedankt voor je privébericht. Justin heeft weekend, daarom neem ik het even over! In onze systemen kan ik geen oorzaak vinden voor dit probleem. Welk merk en model toestel heeft je vader? In het buitenland moet dataroaming aan staan, en ‘EU-internet’ of 'EU roaming' uit om te kunnen internetten. Hiernaast komt het wel eens voor dat het toestel de APN soms aanpast naar 'euinternet'. De juiste APN is 'portalmmm.nl'. Ik hoor graag weer van je!
Mijn vader heeft een HTC one. Helaas kunnen wij niets vinden waarin EU roaming of eu internet staat aangegeven... Dus kan niks uitzetten.. Nu je het merk en model weet, kan je ons er door heen lozen? 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Hanne, er zijn diverse varianten van de HTC One! Op deze pagina vind je een overzicht met veel voorkomende HTC (ook One) toestellen. Als je het toestel van je vader in het overzicht kiest, en vervolgens Buitenland - Bellen, sms en internet, vind je daar de informatie en instellingen die van toepassing zijn op zijn toestel.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Hanne, is het inmiddels gelukt om het internet op het toestel van je vader werkend te krijgen? Als er nog iets is weet je me te vinden 🙂

Reageer