Beantwoord

Extra SIM-kaart, naast mijn "oude"

• 17 januari 2018
  • 3 reacties
  • 753 keer bekeken

Ik heb een SIM-kaart van KPN en lopend contract.
Daarnaast heb ik een extra SIM-kaart besteld om deze, via het zelfde nummer/gelijktijdig , te gebruiken in een dongel.
Nu lees ik dat als ik de nieuwe SIM-kaart activeer mijn oude/andere niet meer werkt.
Hoe kan ik het regelen dat ik met twee SIM-kaarten kan blijven werken? (beide dus actief)
icon

Beste antwoord door Henk2304 17 januari 2018, 13:05

Bij een Duo-SIM kan er maar één tegelijk actief zijn, voor zover ik weet. Een Duo-SIM is vooral bedoeld voor b.v. speciale auto audio/navigatiesystemen met een eigen SIM-kaart. Als je dan in de auto stapt moet je je mobiel uitzetten en loopt alles via de auto.
Bekijk origineel

3 reacties

Je hebt het eigenlijk over wat genoemd wordt een duo simkaart. Je kunt NIET tegelijk 2 x hetzelfde 06 nummer aangemeld hebben bij het netwerk. 1 toestel staat dan uit. En dit wordt aangeboden bij zakelijke klanten, niet privé.

Activeer je een vervangende (nieuw) vervalt de oude simkaart en dus ook de contacten. Een backup is HET advies.
Reputatie 7
Bij een Duo-SIM kan er maar één tegelijk actief zijn, voor zover ik weet. Een Duo-SIM is vooral bedoeld voor b.v. speciale auto audio/navigatiesystemen met een eigen SIM-kaart. Als je dan in de auto stapt moet je je mobiel uitzetten en loopt alles via de auto.
Reputatie 7
Badge +10
Ha @JStar, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik sluit me aan bij wat Dreekuh en Henk aangeven. Wil je met twee simkaart tegelijk werken, dan heb je twee aparte abonnementen nodig. Als je nog vragen hebt hierover, stel ze gerust!

Reageer