Vraag

facturering via kpn

  • 5 July 2020
  • 8 reacties
  • 201 keer bekeken

ik probeer al weken iets te kopen op playstore en dan te betalen via facturering via kpn. Elke keer de melding geweigerd, rekening gesloten. Veel contact gehad met zowel google als kpn en van beide de technische dienst gesprokenĀ en weet ik veel wat nog meer. Maar volgens google moet het aan kpn liggen terwijl er bij kpn niks geblokkeerd staat. Heb wel het idee dat dit is begonnen na het verlengen van mijn abonnement.


8 reacties

Heb je al via www.payinfo.nl gekeken of commerciƫle diensten op je nummer geblokkeerd staan? Daar kan je het ook weer deblokkeren.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Amberv1986Ā en welkom op het forum :)

Ā 

Dat is in principe natuurlijk gewoon mogelijk alleen jammer dat dit in jouw geval zoveel moeite kost. Heb je het advies van @PeterGĀ al eens opgevolgd? Wanneer je je abonnement verlengt, zou dat in principe geen invloed moeten hebben op dit soort zaken.Ā 

Ja ook al geprobeerd!! Staat niks geblokkeerd....

Reputatie 7
Badge +25

Heel apart. Je geeft aan dat je ook al onze technische dienst hebt gesproken. Zij zouden toch wel uitsluitsel moeten kunnen geven lijkt me. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Eens kijken wat zijn hebben gezegd.

Gegevens ingevuld. Nog steeds niet mogelijk iets te factureren.Ā 

Reputatie 7
Badge +25

Gegevens ingevuld. Nog steeds niet mogelijk iets te factureren.Ā 

Zou je ook nog jouw 06-nummer willen toevoegen @Amberv1986? Dat kan bijvoorbeeld bij ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™.

gedaan

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor het invullen. Je geeft aan al contact hebben gehad met iedereen, maar ik weet niet precies wat er allemaal is gedaan, dus ga ik even wat mogelijke problemen opnoemen. Er is vanuit ons in ieder geval geen blokkade te zien op ā€˜online aankopen via de factuurā€™. In vrijwel elke andere situatie zou het verwijderen van de betaaloptie in deĀ Google Play-,Apple- of Ā Microsoftstore, en daarna de betaaloptie weer toevoegen, moeten helpen. Heb je dat ook gedaan?

Een paar mogelijke oorzaken:

Het maximum voor betalen via je factuur is bereikt.
Het maximum voor betalen via je factuur bedraagt: ā€¢ā‚¬50,- per aankoop Ć©n
ā€¢ā‚¬300,- per kalendermaand voor de gezamenlijke aankopen in de verschillende stores
ā—¦Je kan per maand dus niet meer dan ā‚¬300,- aan aankopen betalen via de mobiele factuur.

Ā  Ā 
De eerste keer heb je een verbinding via mobiel internet nodig binnen Nederland.
ā€¢De eerste keer moet je gebruik maken van je mobiele toestel en heb je verbinding via mobiel internet nodig binnen Nederland voor de Google Play store.
ā—¦Voor de Apple - en Microsoft store is dit niet nodig.

Ā ā€¢Als de eerste betaling is gelukt kun je daarna ook aankopen doen en downloaden via een Wifi-verbinding.
Ā Ā 
Bij een betalingsachterstand is betalen via je factuur niet mogelijk.
ā€¢Als dit onlangs is opgelost kan het enige tijd (2 weken) duren voordat apps kopen op de factuur mogelijk wordt.
Ā Ā 
Je betalingsgegevens zijn niet juist geregistreerd
ā€¢Als je betalingsgegevens niet juist geregistreerd zijn, kan je problemen ondervinden bij het gebruik van betalen via je factuur.
ā€¢Verwijder je betaalmethode in de door jou gebruikte store en koppel je betaalmethode opnieuw.

Reageer