Factuur verbruikskosten

• 21 december 2013
  • 3 reacties
  • 4698 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Beste KPN.

Wij maken gebruik van een blackberry.

Wij hebben dan ook een speciaal abbonnement met blackberry internet.

Nu kregen wij vandaag de factuur binnen van 12 december 2013

Hierop staan de reguliere gegevens maar daarnaast zijn nu ook twee nieuwe posten toegevoegd namenlijk Video streaming en Internet.

Bij Video streaming stond tot onze schrik dat het 48 keer was gebruikt met in totaal 1234,463 MB en dus kosten van 231,71 euro.

Daarnaast zijn er ook kosten inrekening gebracht voor het gebruik van Internet. Dit internet is 112 keer gebruikt met in totaal 52,972 MB hiervoor werd 13,03 in rekening gebracht.

Het blackberry internet is uiteraard ook gebruikt namenlijk 90 keer met in totaal 204,827 MB hiervoor is 0,00 euro in rekening gebracht.

Tot op heden is dit nog niet voorgekomen.

Nu vroegen wij ons af waar kunnen die hoge kosten van het video streamen vandaan komen? Dit zou naar ons idee bij het Blackberry internet verbruik horen.

Kan u mij hier uitleggen waar die kosten van zouden zijn en daarnaast ook waar wij dit zelf terug kunnen vinden?

Daarnaast zijn er ook kosten in rekening gebracht voor het gebruik van Internet. Hoe kan dit, aangezien de persoon, die deze rekening heeft een Blackberry heeft?

En waar kunnen wij zelf vinden waar deze kosten vandaan komen?

Hoe kunnen wij videostreaming blokkeren en daarnaast ook het gebruik van het internet blokkeren zodat alles via het blackberry internet gaat voortaan?

Met vriendelijke groet,

P. Baars

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Video-streaming is zoals de naam het al aangeeft het bekijken van filmpjes via het internet.

Welke databundel heeft u? Het totale dataverbruik wat er is aangegeven is 1490MB volgens uw post.

Internet uitschakelen gaat via de optie Verbindingen Beheren > Opties Mobiel Netwerk > Gegevensservices uit

Wel zet u dan het volledige internet uit. Internet via de blackberry diensten en regulier internetverbruik worden beide uit dezelfde bundel gerekend. Mogelijk dat een datateller app een optie kan bieden.

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/extra/datateller-traffic-monitor-blackberry7/

Reputatie 4
Badge +2
Beste P. Baars,

Sorry voor de late reactie.

Ik wil wel even kijken wat er precies allemaal gaande is op je aansluiting. Zou je in een privébericht het desbetreffende 06-nummer, postcode en huisnummer willen sturen? Dan kom ik er z.s.m. bij je op terug.

M.v.g,

Jemy

Reputatie 7
Badge +3
Beste P. Baars,

Is het geheel inmiddels naar wens opgelost?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer