Familievoordeel

• 15 december 2014
  • 5 reacties
  • 357 keer bekeken

Ik heb eerder dit jaar familievoordeel aangezet voor de mobiele telefoons van mijn vrouw en mij. Mijn vrouw kreeg hiermee 10 euro voordeel op haar abonnement. Dit beviel ons prima. Daarna wilden we in november kijken naar 2 nieuwe abonnementen voor onze kinderen omdat deze in december afliepen bij een andere provider. Na wat uitzoekwerk kwamen we uit op de basis 150 voor 2 jaar wat uiteindelijk met familievoordeel een enorme besparing opleverde op het abonnement en ook voordeliger was dan andere providers. Pas toen begin december het porteren van de telefoonnummers misging en ik de klantenservice van kpn aan de telefoon had, kreeg ik pas te horen dat familievoordeel veranderd was en het voordeel slecht 5 euro was. Ik ben hier op zijn zachts gezegd,niet content mee, maar ik wil (zeker omdat familievoordeel ten tijde van de aanschaf van de nieuwe abonnementen nog actief was) nog gebruik maken van deze korting. Zijn er andere mensen die hier ook mee de mist in zijn gegaan en hoe hebben zij dit opgelost.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste obor013,

Welkom op het forum! Erg jammer om te lezen dat de start voor de 2 nieuwe abonnementen zo stroef verloopt! Graag kijk ik met je mee naar een oplossing. Wil je mij in een privé bericht voorzien van het 06-nummer van jou en je vrouw en de 06-nummers die over komen naar KPN? Ook ontvang ik graag jullie postcode + huisnummer en achternaam. Ik ga dan voor je aan de slag!
Ja ook ik ben hier niet blij mee,ben ook net een jaar geleden helemaal over gestapt en zit nu op 4 aansluitingen en wil er nog 1 mobiel bij en ik kan al verlengen maar die voordeel van toen is er niet meer.

Ik moet nu dus alles bij het oude laten en niet verlengen anders vervalt mij voordeel van 10 euro.

Vind het wel een min puntje van kpn.

Kijk voor dat andere abbo toch ff verder.

gr marcel

Ook ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Na lang vergelijken met andere providers kwam ik erop uit dat KPN (met familievoordeel en kpn compleet) voor mij toch de beste keus was. Op basis hiervan heb ik dan ook besloten over te stappen naar KPN en een tweejarig contract af te sluiten. Voor mijn begrippen kwam ik uit op hoge maandlasten, maar met het familievoordeel van €10 p/m erbij besloot ik het toch te doen. Vandaag is mijn nummerbehoud doorgezet en ik wilde gelijk het familievoordeel en kpn compleet activeren. Toen ontdekte ik dat het familievoordeel is vervallen en in plaats daarvan nog maar €5 euro voordeel over is. Voor mij scheelt dit dus op basis van een tweejarig contract (24 x €5=) €120. Ik vind dit behoorlijk zuur. Had ik dit eerder geweten dan had ik mogelijk hele andere keuzes gemaakt. Ik heb hierover de klantenservice gebeld en deze mevrouw begreep dat het best lullig was voor mij, maar gaf aan dat er niks aan veranderd kan worden en dat het familievoordeel een 'extraatje' is van de KPN waar ik ook niet voor getekend heb. Zij kunnen dit dus ten alle tijde wijzigen, zoals nu ook blijkt. Juridisch gezien zal het misschien allemaal wel kloppen, maar toch vind ik deze gang van zaken misleidend en niet 'fair' tegenover de klanten. Niet bepaald een goede start zo..

gr. bastiaan

Reputatie 7
Badge +24
Beste Marcel, 

Er zijn inderdaad een aantal dingen veranderd ten opzichte van het FamilieVoordeel wat er eerder was. Bij Meer Mobiel Voordeel krijgt de hoofdaansluiting nu ook korting. Wanneer het oude FamilieVoordeel nog van toepassing is op het hoofdnummer, krijgt het hoofdnummer pas na de verlenging korting. Ik vind het jammer om te lezen dat je door de verandering van FamilieVoordeel verder wilt kijken naar een abonnement. Waar ben je precies naar op zoek qua abonnement? Als je wilt kunnen we je bellen, wanneer je verlengbaar bent, om je een aanbod te doen. We behouden je natuurlijk graag als klant. Wanneer je dit wilt, ontvang ik graag je 06-nummer, postcode en huisnummer in een privébericht

Met hartelijke groet, 

Cindy
Reputatie 7
Badge +24
Beste Bastiaan, 

Welkom op het KPN Forum! 

Ik kan me goed voorstellen dat dit zuur is! Je ging immers van iets anders uit toen je je contract afsloot en ondanks dat het juridisch mag, is het inderdaad geen leuke binnenkomer. Graag wil ik voor je kijken wat ik hierin kan betekenen voor je. Hiervoor ontvang ik graag de 06-nummers, je postcode en huisnummer in een privébericht

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer