Beantwoord

Foutief toestelverzekering.

  • 4 november 2017
  • 1 reactie
  • 38 keer bekeken

1juni 2016 abonnement verlengd bij kpn, nogmaals met toestelverzekering. Buiten er nooit gebruik van te hebbem gemaakt hebben we bij de verlenging na 1/2 jaar hier wel gebruik van moeten maken omdat er een probleem was met de hardware van de iphone 5s.
Echter na deze 4 weken kwijt te zijn geweest, konden we hem ophalen maar bleek niks geconstateerd te zijn.
In de winkel aangezet, en precies tzelfde. Nogmaals opgestuurd, deze keer waren we hem +/-6 weken kwijt.
Echter hebben wij hier geen leentoestel gehad, wat wel blijkbaar bij de verzekering in zat.

Vandaag 4 november 2017 in kpn winkel Eindhoven centrum geweest, om te informeren om het abonnement nogmaals te laten verlengen bij KPN, attenteerde een werknemer mij erop dat ik hier degelijk recht op zou hebben gehad tijdens reparaties van het toestel.
Omdat ik het dus vrij zuur vond dat mijn vriendin er ruim 2 maanden geen gebruik van heeft kunnen maken van het abonnement, werd ik hier naar door verwezen, kijken wat kpn als compensatie zou kunnen bieden.

Tevens is het nu dus pas mogelijk om vanaf 01/05/2018 te verlengen, maar om voor deze periode nog n nieuw toestel te krijgen zou in mijn ogen n duur grapje zijn.
Mijn voorstel zou zijn om het abonnement per 1 januari te mogen verlengen, met de kosten van het abonnement van het toestel prijs af.

Hier mocht de werknemer geen uitspraak over doen. Graag zou ik uw mening hierover willen ontvangen
icon

Beste antwoord door Erik_ 7 november 2017, 13:49

Hey Guido, welkom op het forum! Uit je verhaal begrijp ik dat je eigenlijk twee punten hebt: Leentoestel, en verlengmoment van je abonnement.

Laat ik beginnen bij het leentoestel. Bij de verzekering uit die tijd heb je recht op een vervangend toestel. Dit betekent dat je een gelijk of gelijkwaardig toestel terugkrijgt op het moment dat het verzekerde toestel gestolen wordt, verloren is of niet meer gerepareerd kan worden. Het betekent echter niet dat je altijd een leentoestel krijgt. Een leentoestel kon vaak wel, mits de winkel deze op voorraad had. Het is dan ook niet mogelijk om je hier voor te compenseren.

Dan, je verlengmoment. Dit is ontstaan omdat het vroeger mogelijk was om voortijdig (6 maanden van te voren) te verlengen. Het nieuwe abonnement ging dan ook gelijk in. Op het moment dat je dit voor de eerste keer deed werd je lopende abonnement dus eigenlijk 6 maanden te vroeg gestopt. Daarna liep je abonnement steeds netjes de volledige 24 maanden. Achter de schermen telde hij die 6 maanden er echter nog wel bij op. Omdat je dan ook weer opnieuw 6 maanden van te voren kon verlengen, merkte je daar niets van. Sinds afgelopen jaar is het echter niet meer mogelijk om voortijdig te verlengen. Vanaf dat moment kun je nog wel maximaal 4 maanden van tevoren verlengen, maar gaat dit pas in op de einddatum van het contract. En omdat hij achter de schermen die missende maanden altijd heeft meegenomen, worden die nu nog wel meegerekend. Vandaar dat jouw verlengdatum in mei ligt. In dit verhaal zijn de toestelkosten echter wel een factor. Je mag, vanuit de wet, niet meer dan het aantal maanden van je initiële contract voor je toestel betalen (12 of 24 maanden).

Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan controleer ik dit voor je en zet het door voor correctie indien nodig.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hey Guido, welkom op het forum! Uit je verhaal begrijp ik dat je eigenlijk twee punten hebt: Leentoestel, en verlengmoment van je abonnement.

Laat ik beginnen bij het leentoestel. Bij de verzekering uit die tijd heb je recht op een vervangend toestel. Dit betekent dat je een gelijk of gelijkwaardig toestel terugkrijgt op het moment dat het verzekerde toestel gestolen wordt, verloren is of niet meer gerepareerd kan worden. Het betekent echter niet dat je altijd een leentoestel krijgt. Een leentoestel kon vaak wel, mits de winkel deze op voorraad had. Het is dan ook niet mogelijk om je hier voor te compenseren.

Dan, je verlengmoment. Dit is ontstaan omdat het vroeger mogelijk was om voortijdig (6 maanden van te voren) te verlengen. Het nieuwe abonnement ging dan ook gelijk in. Op het moment dat je dit voor de eerste keer deed werd je lopende abonnement dus eigenlijk 6 maanden te vroeg gestopt. Daarna liep je abonnement steeds netjes de volledige 24 maanden. Achter de schermen telde hij die 6 maanden er echter nog wel bij op. Omdat je dan ook weer opnieuw 6 maanden van te voren kon verlengen, merkte je daar niets van. Sinds afgelopen jaar is het echter niet meer mogelijk om voortijdig te verlengen. Vanaf dat moment kun je nog wel maximaal 4 maanden van tevoren verlengen, maar gaat dit pas in op de einddatum van het contract. En omdat hij achter de schermen die missende maanden altijd heeft meegenomen, worden die nu nog wel meegerekend. Vandaar dat jouw verlengdatum in mei ligt. In dit verhaal zijn de toestelkosten echter wel een factor. Je mag, vanuit de wet, niet meer dan het aantal maanden van je initiële contract voor je toestel betalen (12 of 24 maanden).

Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan controleer ik dit voor je en zet het door voor correctie indien nodig.

Reageer