Beantwoord

Foutmelding fout 50 bij versturen sms

  • 15 March 2021
  • 8 reacties
  • 615 keer bekeken

Ik kan geen SMS berichten versturen vanaf mijn mobiel. Heb wel internet en kan gewoon bellen. Bij het versturen krijg ik de melding “Kan bericht niet versturen via KPN, fout 50”. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 18 March 2021, 10:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Probeer de simkaart in een ander toestel, als het probleem er nog is is er iets mis met je simkaart (nieuwe aanvragen).

Dank, ga ik proberen.

Reputatie 7

Hoi @Chemistry, welkom bij ons op het forum. Hoe ging het met de simkaart in een ander toestel, lukte het versturen toen wel of kreeg je daar dezelfde foutmelding?

Heb de simkaart in mijn oude toestel gedaan, en daar doet de sms functie het ook niet meer. Dus wellicht moet ik een nieuwe simkaart aanvragen? Ik hoop wel dat ik de gegevens van de kaart kan overzetten?

 

 

Reputatie 7

Wat staat er op de simkaart? Het adresboek wordt tegenwoordig bijvoorbeeld vaker op het toestel zelf of op een online dienst bewaard, waardoor dat niet meer op de kaart staat. Voor de zekerheid kan je ook een afspraak maken in een kpn winkel, zodat je daar een nieuwe simkaart kunt ophalen en kan er met je meegekeken worden of er iets moet worden overgezet.

Dank. Ik ga een afspraak maken.

Ik heb de nieuwe simkaart in het toestel gezet, en alles werkt. Dus dank voor de suggestie.

 

Het bezoek een een KPN winkel was overigens geen succes. Ze dachten daar dat het aan een ontbrekend SMS nummer lag, maar konden in mijn toestel niet vinden waar dat moest staan. Volgens de medewerker zou het vervangen van de SIM kaart niet helpen, alleen maar werk opleveren.

Ik ben blij dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb. Kennelijk zijn mobieltjes complexe apparaatjes.

Reputatie 7

Graag gedaan @Chemistry, goed om te lezen dat het daarmee is verholpen en het sms’en weer werkt. Dat je hebt volgehouden over het wisselen van de simkaart pakte goed uit dus, en de collega in de winkel weet het daarmee ook voor een volgende keer :slight_smile: 

Als we hier nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.