Beantwoord

Fraude telefoontjes uit Tunesie

  • 13 November 2019
  • 6 reacties
  • 560 keer bekeken

Ben gisteren en vandaag op twee verschillende KPN mobiele telefoons gebeld met verschillende nummers uit Tunesie. Ze zijn nogal actief, kan ik het land blokkeren?

Of in ieder geval deze nummers die ons belden:

+21650215517

+21650271484

+21650211136

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 November 2019, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Welcome,

 

KPN kan daar weinig aan doen. Ze kunnen moeilijk alle nummers uit Tunesië blokkeren, want dan kan niemand meer vanuit dat land bellen naar KPN-klanten. Je kunt ook niet zelf alle telefoonnummers uit Tunesië blokkeren. 

Je weet inmiddels natuurlijk dat je zeker niet moet opnemen of terugbellen. Ook uit landen als Algerije en Nigeria zijn regelmatig van dit soort meldingen terug te vinden. 

Het blokkeren van dit soort losse nummers zou je zelf wel kunnen doen, maar ze bellen toch steeds weer met andere nummers. In het algemeen is het wel goed om niet jouw telefoonnummer op het internet rond te laten slingeren. Maar ook als je dat niet doet, kunnen ze altijd random nummers bellen. Je kunt zelf losse nummers blokkeren via het menu van een mobiele telefoon. Voor een vaste lijn is dit niet mogelijk. 


Kijk dus goed uit, bel nooit een buitenlands nummer terug wat je niet kent. Ik doe dat trouwens zelf ook niet met Nederlandse telefoonnummers, tenzij ik dat Nederlandse nummer kan terugvinden op internet.

Reputatie 7
Badge +15

Welkom @Welcome, bedankt voor je eerste reactie! Zoals @Noordzee al aangeeft kan KPN inderdaad helaas niet alle nummers uit Tunesië blokkeren.

Verder is het antwoord van @Noordzee erg volledig. Voor meer informatie over deze situatie zou je nog kunnen kijken op: https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm onder het kopje "ongewenste gesprekken uit het buitenland". 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag. 

Reputatie 7
Badge +28

@Rutger_  Welkom op het forum! 

Reputatie 7
Badge +15

@Welcome We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Dank voor het antwoord, ik snap dat KPN geen landen gaat blokkeren voor iedereen, maar het zou fijn zijn als je dat bij je mobiele instellingen wel voor je zelf kunt bepalen. Welke landen je wilt uitsluiten. Dan zou het probleem voor een groot aantal gebruikers opgelost zijn. Misschien een idee voor de toekomst.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Welcome Dit lijkt inderdaad een goed idee voor de toekomst, ik durf alleen niet te zeggen of dit ook te realiseren is. Voor nu is in ieder geval het advies, hang op, klik weg en blokkeer het nummer wanneer mogelijk.