Beantwoord

Gebeld door +49 nummers waarna gelijk wordt opgehangen

Sinds een week of 2 word ik op mijn mobiel regelmatig gebeld door onbekende, verschillende +49 nummers. Mijn vriend (ook KPN mobiel) heeft hetzelfde. De telefoon gaat 1 x over, wordt direct weer opgehangen. Ik neem consequent niet op en bel ook niet terug, maar het begint wel irritant te worden... KPN, kunnen jullie hier iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 april 2018, 10:37

Hoi Lieke, welkom op het Forum!
Goed dat je inderdaad niet terugbelt, wel erg vervelend dat je nog wel lastig gevallen wordt.. Op het moment dat het nummer wel zichtbaar is als ze je bellen, kan je dit nummer toevoegen als contact en daarna blokkeren. Indien het er meerdere zijn, is dat even wat werk.. Op een vaste telefoon is dat helaas wat lastiger. In beide gevallen kan je wel een melding maken van telefonische overlast via deze website. Wij gaan dan on best doen om de veroorzaker van deze overlast te achterhalen. Hopelijk stopt het vanzelf, en anders zien we graag het formulier van je tegemoet!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Goed dat je niet terugbelt want dat is hetgeen waartoe ze je willen verleiden. Dat nummer blijkt dan een duur betaalnummer te zijn waar veelal een bandje afgespeeld wordt van een overgaande telefoon in de hoop dat je daardoor denkt dat er nog niet opgenomen is en je dus nog even aan de lijn blijft. En ondertussen loopt de teller dus al. Vernuftige fraude waar mijns inziens hard tegen opgetreden moet worden.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Lieke, welkom op het Forum!
Goed dat je inderdaad niet terugbelt, wel erg vervelend dat je nog wel lastig gevallen wordt.. Op het moment dat het nummer wel zichtbaar is als ze je bellen, kan je dit nummer toevoegen als contact en daarna blokkeren. Indien het er meerdere zijn, is dat even wat werk.. Op een vaste telefoon is dat helaas wat lastiger. In beide gevallen kan je wel een melding maken van telefonische overlast via deze website. Wij gaan dan on best doen om de veroorzaker van deze overlast te achterhalen. Hopelijk stopt het vanzelf, en anders zien we graag het formulier van je tegemoet!
Susan ze gaan niets eraan doen hoor .
Sterker nog ze kunnen hier niets aan doen hier 3 x per dag .
Ik heb het ook wel doorgegeven ,en later gebeld ben er ook nog voor gebeld ze kunnen er niets mee .
Dit werd tegen mij verteld .
sinds een paar dagen wordt ik ook meerderen keren gebeld odd duitse nummer :

+4916097667656
+4916097603336
+4916097667656

bellen een paar keer en zeggen niet of hangen meteen op.
heb nu het nummer geblokeerd. en het is rustig
Zijn zeker niet de enige nummers.
ik werd eergisteren gebeld door
+4916097685771 en
+4915145703231
Het zou KPN sieren als ze actief iets meer hiertegen gaan doen.
In voorgaande melding van Roy199191 staat overigens 2 keer hetzelfde nummer
‭+49 151 45749119‬ door dit nummer al 2 keer gebeld waarbij de telefoon maar een keer over ging

Reageer