geblokkeerd?!

• 15 november 2014
  • 1 reactie
  • 541 keer bekeken

Ik hoop dat ik hier een oplossing vind of iemand die me kan helpen, want anders ben ik voorgoed weg bij KPN.

Ik kan mijn beltegoed niet meer opwaarderen per sms of telefoon. 

Ik krijg het volgende bericht terug als ik probeer op te waarderen via sms:

"Helaas, u heeft dit nummer nog niet in mijnKPN geregistreerd voor deze opwaardeerdienst. Ga naar MijnKPN en activeer deze dienst."

Dat vond ik raar, daar ik al tig keer opgewaardeerd heb via sms en nooit geen problemen heb ondervonden. 

Maar goed, ik naar de website van KPN en ingelogd in MijnKPN. Zie ik met rode letters staan:

Dit account is geblokkeerd. Neem contact op met de klantenservice door 1200 te bellen met je mobiel of bel 06 – 1200 1200 vanaf een andere telefoon (regulier mobiel tarief). We helpen je graag verder.

Ik even de instellingen nagekeken en die staan allemaal goed. Ook staat mijn nummer wel geregistreerd en staat opwaarderen via sms of mobiel gewoon aan. Overigens kan ik deze dienst ook niet uitzetten. Ik krijg dan het volgende bericht te zien:

"Het is helaas niet gelukt je opwaardienst op te heffen. Probeer het later nog eens."

Daarna heb ik geprobeerd op te waarderen dmv telefoon door 1244 te bellen. Toen kreeg ik het volgende te horen:

"Uw telefoonnummer is geblokkeerd omdat er nog een bedrag openstaat dat we niet kunnen incasseren. U krijgt
hierover bericht of een email met een link zodat u de betaling via Ideal kunt doen."

Maar dat klopt van geen kanten. Ik bel al jaren prepaid en heb geen abbonement lopen bij KPN. Ik ben KPN niets verschuldigd. Ik heb geen mail of bericht gehad dat ik een openstaande rekening zou hebben.

Ik gebeld naar KPN. Kreeg ik een vrouw aan de lijn die me adviseerde om mijn nummer opnieuw te registreren. Dat heb ik dus gebprobeert, maar dat lukt niet omdat mijn nummer al geregistreerd staat bij KPN. 

Toen contact gezocht met een medewerker van KPN door gebruik te maken van LiveChat. Maar daar wisten ze ook niet waar het aan lag en ze adviseerde mij om maar weer te bellen met de helpdesk zodat ik kon worden doorverbonden met hun collega's die meer voor me zouden kunnen betekenen.

Nou niet dus. Het enige wat ik van KPN te horen krijg is dat ik mijn nummer opnieuw moet proberen te registreren, maar dat is dus niet mogelijk!

Ik weet niet wat ze allemaal hebben lopen te klooien daar bij KPN, maar ik ben het een beetje moe. Als ik niet snel geholpen wordt met dit probleem dan zit er niets anders op dan weg te gaan bij KPN. Weer één minder.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6
Wat een vervelend probleem Jan! 

Sinds wanneer ervaar je deze problemen? Zou je mij in een privé-bericht je mobiele nummer en simkaartnummer sturen?

Reageer