Beantwoord

Gebruik Duo Simkaart

Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking to het gebruik van een duo Simkaart. Ik begrijp dat bij een duo simkaart er maar 1 kaart actief kan zijn en niet beide tegelijk. Dat zou betekenen dat je het beste 1 toestel uit kunt schakelen lijkt mij.

Maar als ik 'vergeet' om het ene toestel uit te schakelen, dus de sim is actief, en ik schakel het andere toestel in, wordt dan automatisch de andere sim (van het nieuw ingeschakelde toestel) actief, en blokkeert de andere automatisch?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door PeterG 23 november 2018, 14:37

Volgens mij blijft de 'verbinding' bestaan met het toestel wat al aan stond. Overigens zie je wel op beide bereik en "kpn".

In de handleiding die ik er indertijd bij had:
Schakel eerst het toestel uit en pas daarna het andere in.

Overigens gebruik ik inmiddels maar één kaart (v.d. 2); heb geen autotelefoon meer. Maar nu bluetooth in de auto.

Wil je gewoon mobiel internet voor je tablet dan kun je beter een "data only" abonnement afnemen. Voor minimaal een maand of minimaal een jaar en daarna per maand opzegbaar.
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Volgens mij blijft de 'verbinding' bestaan met het toestel wat al aan stond. Overigens zie je wel op beide bereik en "kpn".

In de handleiding die ik er indertijd bij had:
Schakel eerst het toestel uit en pas daarna het andere in.

Overigens gebruik ik inmiddels maar één kaart (v.d. 2); heb geen autotelefoon meer. Maar nu bluetooth in de auto.

Wil je gewoon mobiel internet voor je tablet dan kun je beter een "data only" abonnement afnemen. Voor minimaal een maand of minimaal een jaar en daarna per maand opzegbaar.
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar
Dank je @PeterG. Het gaat er mij om dat ik twee verschillende toestellen wil gebruiken. Een voor 'netjes' en een 'oud' toestel voor naar het werk (bouw) omdat ik niet mijn dure toestel daarvoor wil gebruiken.

Het zou dus betekenen dat ik eraan moet denken om mijn goede toestel uit te zetten als ik mijn 'oude' toestel mee naar het werk neem.

Ik begrijp nu in ieder geval dat ik er zelf voor moet zorgen om het ene toestel eerst uit te zetten voor ik de andere kan gebruiken.

Nogmaals bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Stephan. Peter geeft al een prima, uitleg volgens mij.

Je kunt duo sim-kaart inderdaad niet gelijktijdig gebruiken in twee toestellen. Heb je beide toestellen aan staan dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Zorg er dus voor dat slechts één toestel aan staat. Wissel je van toestel dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
Dank je voor de aanvulling @Bart_.

Reageer