Beantwoord

Geen 4G verbinding op mobiele telefoon buiten de deur

• 18 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Mijn telefoon maakt geen verbinding met internet als ik onderweg ben. Ik heb geen internet abonnement maar ontvang MB's van iemand anders. Dan zou ik toch gewoon 4G verbinding moeten hebben als ik geen WIFI heb?
icon

Beste antwoord door Susan_ 20 augustus 2018, 16:30

Goedemiddag Arno62, welkom op het Forum!

Wat lastig dat je buiten de WiFi om geen verbinding krijgt met het mobiele netwerk! De gedeelde MB's kan je inderdaad gewoon gebruiken via 4G, echter moet je dan misschien even de instellingen nakijken voor jouw specifieke toestel. Volg dan het stappenplan Internet > handmatig instellen. Het kan namelijk zijn dat je mobiel netwerk uit hebt staan, omdat je normaal gesproken (zonder gedeelde MB's) hier geen gebruik van maakt omdat je alleen een WiFi verbinding maakt.

Wil je laten weten of het hiermee opgelost is? Anders ontvang ik graag je 06-nummer en controleer ik enkele gegevens in ons systeem. Je kan dit toevoegen aan jouw Forum profiel (alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators).
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Arno62, welkom op het Forum!

Wat lastig dat je buiten de WiFi om geen verbinding krijgt met het mobiele netwerk! De gedeelde MB's kan je inderdaad gewoon gebruiken via 4G, echter moet je dan misschien even de instellingen nakijken voor jouw specifieke toestel. Volg dan het stappenplan Internet > handmatig instellen. Het kan namelijk zijn dat je mobiel netwerk uit hebt staan, omdat je normaal gesproken (zonder gedeelde MB's) hier geen gebruik van maakt omdat je alleen een WiFi verbinding maakt.

Wil je laten weten of het hiermee opgelost is? Anders ontvang ik graag je 06-nummer en controleer ik enkele gegevens in ons systeem. Je kan dit toevoegen aan jouw Forum profiel (alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators).
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Arno62, ik heb even bij jouw mobiele nummer gekeken en ik zie dat er wel op sommige momenten data gebruikt wordt. Heb je de instellingen kunnen nakijken en hier de oplossing gevonden?

Reageer