Beantwoord

geen bereik

• 6 oktober 2015
  • 12 reacties
  • 582 keer bekeken

Ik heb sinds vorige week een mobile telefoon van de zaak. Nu wil het geval dat ik totaal geen bereik heb. Ik woon op postcode 4053HR. Gaat hier nog iets veranderen in het bereik of moet ik mijn werkgever teleurstellen dat ik geen standby diensten kan draaien omdat ik geen bereik heb. Of beste mensen van KPN is er een ander truckje of iets dergelijks om dit probleem op te lossen.

icon

Beste antwoord door Erik_ 12 oktober 2015, 16:05

Hallo Patricia,

Dank je voor het testen, het is dan inderdaad geen toestelprobleem. Helaas is de dekking op jouw postcode dan zodanig dat we niet voldoende bereik kunnen garanderen. Wel zie ik dat er voldoende 4G dekking zou moeten zijn. Dit helpt met het bellen op dit moment nog niet, maar we zijn bezig met het zogenaamde VoLTE. Dit staat voor Voice over LTE en maakt het bellen via 4G mogelijk. Dit is nu nog niet het geval, maar zal in de toekomst in jouw straat wel voor beter bereik zorgen.

Wat ik op dit moment kan doen is een netwerksignalering aanmaken. Hiermee geef ik bij onze netwerkafdeling aan dat er in jouw straat slechte dekking is. Dit wordt door hen dan meegenomen in de besluitvoering rondom netwerkverbetering. Je krijgt hier geen persoonlijke terugkoppeling op, en ik kan ook niet garanderen dat er op korte termijn een netwerkverbetering zal plaatsvinden, maar dan is het in ieder geval wel gemeld :)

Ik stuur je een privébericht, als je in antwoord daarop je volledige postcode + huisnummer en je mobiele nummer zou willen doorgeven kan ik de melding aanmaken.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

PatriciavanMeerten73 schreef op 6 okt '15 om 12:16u

Ik heb sinds vorige week een mobile telefoon van de zaak. Nu wil het geval dat ik totaal geen bereik heb. Ik woon op postcode 4053HR. Gaat hier nog iets veranderen in het bereik of moet ik mijn werkgever teleurstellen dat ik geen standby diensten kan draaien omdat ik geen bereik heb. Of beste mensen van KPN is er een ander truckje of iets dergelijks om dit probleem op te lossen.

Hoi,

Je woont helaas in een van de weinige gebieden waar nauwelijks dekking is. Er is geen (nauwelijks) 4g en geen (nauwelijks) 3g dekking. We bellen bij KPN via 3g dus laten we daar eerst op focussen.4g

De mast ten noorden is een 3g2100 mast. De hogere frequentie heeft een lagere doordringing en zal dus waarschijnlijk je woonplaats nauwelijks bereiken. Het lijkt mij zaak dat dit een een 3g900 en 3g2100 mast wordt. Maar ik denk dat de Technische dienst dit zelf kan beslissen en zij zullen dit stukken beter weten dan ik.

Misschien kan je ook via je werk een klacht indienen. In enkele dagen zal  of  hier antwoorden en hopelijk kunnen zij dit doorgeven want dit is natuurlijk helemaal bagger.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd of je beter bereik krijgt als je je telefoon op 3g vast zet. Hoe "goed" is je bereik nu? Staat er geen service/noodoproepen of is er extreem weinig bereik?

Robin

RobinFlikkema schreef op 6 okt '15 om 13:02u

PatriciavanMeerten73 schreef op 6 okt '15 om 12:16u

Hoi,

Je woont helaas in een van de weinige gebieden waar nauwelijks dekking is. Er is geen (nauwelijks) 4g en geen (nauwelijks) 3g dekking. We bellen bij KPN via 3g dus laten we daar eerst op focussen.4g

De mast ten noorden is een 3g2100 mast. De hogere frequentie heeft een lagere doordringing en zal dus waarschijnlijk je woonplaats nauwelijks bereiken. Het lijkt mij zaak dat dit een een 3g900 en 3g2100 mast wordt. Maar ik denk dat de Technische dienst dit zelf kan beslissen en zij zullen dit stukken beter weten dan ik.

Misschien kan je ook via je werk een klacht indienen. In enkele dagen zal of hier antwoorden en hopelijk kunnen zij dit doorgeven want dit is natuurlijk helemaal bagger.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd of je beter bereik krijgt als je je telefoon op 3g vast zet. Hoe "goed" is je bereik nu? Staat er geen service/noodoproepen of is er extreem weinig bereik?

Robin

Hai Robin bedankt voor je snelle bericht. Ik ga het vanavond proberen op 3G. Tot nu toe had ik regelmatig alleen noodoproepen. Je hoort het van me.

Helaas Robin, 3G was ook niks. Bijna geen bereik 1 puntje, helemaal niets of alleen noodoproep.

Heb je nog een ander trukje uit de hoge kpn hoed 🙂 ?

Ik ga het in iedergeval ook aanmelden op het werk.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Helaas zijn mijn ideeën op, en ik hoop dat de Technische dienst hier erg snel mee bezig gaat. Het lijkt mij heel simpel op te lossen.

Ik hoop dat Cindy of Marcia snel dit topic op pakken en dit als "storing" kunnen melden.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Patricia,

Welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag beter bereik wilt hebben. Ik heb het netwerk in jouw postcodegebied gecontroleerd, en helaas is dat inderdaad niet fantastisch. Binnenshuis is er in het grootste deel van jouw straat weinig tot geen bereik. Buitenshuis echter zou je in ieder geval gewoon moeten kunnen telefoneren.

Ervaar je dit verschil tussen binnen en buiten zelf ook? Om zeker te zijn dat het probleem echt in het bereik zit, en niet in het toestel, wil ik je vragen om de simkaart eens te testen in een ander toestel. Graag verneem ik het resultaat :)

Erik_ schreef op 8 okt '15 om 19:33u

Hallo Patricia,

Welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag beter bereik wilt hebben. Ik heb het netwerk in jouw postcodegebied gecontroleerd, en helaas is dat inderdaad niet fantastisch. Binnenshuis is er in het grootste deel van jouw straat weinig tot geen bereik. Buitenshuis echter zou je in ieder geval gewoon moeten kunnen telefoneren.

Ervaar je dit verschil tussen binnen en buiten zelf ook? Om zeker te zijn dat het probleem echt in het bereik zit, en niet in het toestel, wil ik je vragen om de simkaart eens te testen in een ander toestel. Graag verneem ik het resultaat Smiley Vrolijk

Hallo Erik,

Binnen heb ik eigenlijk alleen nood oproep. Voor het huis wel bereik en achter het huis minimaal.

Wisseling van de simkaart in een ander toestel geeft het zelfde slechte resutaat.

Van het weekend was er een collega bij me op bezoek met hetzelfde (werk) toestel en hij had ook geen bereik.

Het lijkt het er niet op dat het aan het toestel ligt.

Ik heb inmiddels ook een melding gemaakt hier op mijn werk.

Groeten Patricia.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Patricia,

Dank je voor het testen, het is dan inderdaad geen toestelprobleem. Helaas is de dekking op jouw postcode dan zodanig dat we niet voldoende bereik kunnen garanderen. Wel zie ik dat er voldoende 4G dekking zou moeten zijn. Dit helpt met het bellen op dit moment nog niet, maar we zijn bezig met het zogenaamde VoLTE. Dit staat voor Voice over LTE en maakt het bellen via 4G mogelijk. Dit is nu nog niet het geval, maar zal in de toekomst in jouw straat wel voor beter bereik zorgen.

Wat ik op dit moment kan doen is een netwerksignalering aanmaken. Hiermee geef ik bij onze netwerkafdeling aan dat er in jouw straat slechte dekking is. Dit wordt door hen dan meegenomen in de besluitvoering rondom netwerkverbetering. Je krijgt hier geen persoonlijke terugkoppeling op, en ik kan ook niet garanderen dat er op korte termijn een netwerkverbetering zal plaatsvinden, maar dan is het in ieder geval wel gemeld :)

Ik stuur je een privébericht, als je in antwoord daarop je volledige postcode + huisnummer en je mobiele nummer zou willen doorgeven kan ik de melding aanmaken.

Reputatie 7
Badge +30

Erik_ schreef op 12 okt '15 om 16:05u

Hallo Patricia,

Dit help alleen als je met andere KPN VoLTE gebruikers belt. Als je dus naar Prepaid klanten of T-Mobile klanten belt zal je niet via VoLTE kunnen bellen, en heb je dus 2/3g nodig. Of begrijp ik het verkeerd?

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Voor nu klopt het wat je zegt, Robin. Echter zijn ook andere providers (Tele2, Vodafone) in ons land al bezig met plannen voor VoLTE. Ik verwacht dan ook dat tegen de tijd dat het daadwerkelijk volledig uitgerold is, klanten onafhankelijk van provider met elkaar kunnen bellen met VoLTE (mits zij een toestel hebben dat dit aankan).

Erik_ schreef op 13 okt '15 om 09:34u

Voor nu klopt het wat je zegt, Robin. Echter zijn ook andere providers (Tele2, Vodafone) in ons land al bezig met plannen voor VoLTE. Ik verwacht dan ook dat tegen de tijd dat het daadwerkelijk volledig uitgerold is, klanten onafhankelijk van provider met elkaar kunnen bellen met VoLTE (mits zij een toestel hebben dat dit aankan).

Daar heb ik volgens mij dus niets aan, ze bellen vaak vanuit het magazijn met een dect toestel of een vaste lijn.

Reputatie 7
Badge +30

Erik_ schreef op 13 okt '15 om 09:34u

T-Mobile zal waarschijnlijk na KPN volgen, maar voor zo ver ik weet worden deze system nog niet aanelkaar gekoppeld, en de vraag is of dit uberhaupt kan (zoals beide systemen werken).

Maar is het niet zo dat de 3g2100 mast een 3g900&2100 mast kan worden? En dat je daarmee meer bereik hebt?

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Het is in bepaalde gevallen op zich wel mogelijk om een enkele frequentie mast om te bouwen naar een combi mast, maar dit heeft veel voeten in de aarde. Het is dan ook helaas niet iets dat we op een korte termijn ergens als oplossing kunnen uitrollen.

Reageer