Beantwoord

Geen bereik mobiele telefoon

  • 8 April 2021
  • 7 reacties
  • 65 keer bekeken

wij zijn recent verhuisd (1km verderop) en wonen niet achteraf, toch hebben mijn man en ik geen of nauwelijks bereik met onze mobiele telefoon!! regelmatig mis ik dus oproepen!

icon

Beste antwoord door NHendriks 10 April 2021, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Heb je alleen binnen geen bereik of ook buiten? Tegenwoordig wilt het nog wel eens voorkomen dat huizen te goed geïsoleerd zijn en er daardoor ook geen mobiel bereik is. Daar is niets aan te doen helaas.

Ons huis is uit de jaren 70 en dus niet optimaal geïsoleerd 

Reputatie 7
Badge +11

Ah dat zou het dan inderdaad niet moeten zijn en dan kan ik vanuit mijn positie ook niets meer voor je betekenen helaas.  Heb je al je adresgegevens in je profiel gezet? Dan kan een moderator deze gelijk oppakken als deze voorbij komt. Wachttijd op het forum is momenteel wel 4 dagen.

 

Wat je ook nog kan doen is de dekkingskaart bekijken, kans is natuurlijk ook aanwezig dat die ene kilometer net buiten ons dekgebied valt. https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op ons forum @Tenhaaf. Lastig dat je bereik niet goed blijkt te zijn en dat je daardoor oproepen mist. Ik zie dat NHendriks je op weg geholpen heeft, ik help ook graag een handje.

Ik maak uit je bericht op dat dit speelt sinds je verhuisd bent. Merk je alleen thuis dat het bereik niet goed is, of ook elders? En hoe zit het buitenshuis, rondom het huis? Hebben je man en jij beiden een KPN mobiel abonnement? En maakt het verschil als je je simkaart in een ander toestel test, of je man en jij ze tijdelijk even omwisselen? Controleer voor de zekerheid ook even de dekking op je nieuwe adres, zoals @NHendriks ook tipte.

De dekking controleren lukt me niet, kan alleen dekking van internet vinden. Maar wellicht is dit wel het probleem,  andere oplossingen helpen niets. En op mijn werk heb ik geen problemen met het bereik.

 

Reputatie 7
Badge +11

De dekking controleren lukt me niet, kan alleen dekking van internet vinden. Maar wellicht is dit wel het probleem,  andere oplossingen helpen niets. En op mijn werk heb ik geen problemen met het bereik.

 

Waar heb je gekeken? Als je het adres invult op https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm dan kun je gelijk aan de kleuren zien hoe de dekking van het KPN netwerk is op jouw nieuwe woonplaats.

 

Dat het op het werk goed is is helaas qua informatie niet echt toereikend. Zoals mijn collega @Alexandra ook al vroeg; zijn er meer mensen in huis met dit probleem (die KPN Mobiel hebben), is het ook buitenshuis zoals bijvoorbeeld in de tuin het geval? Het is echt van belang dat deze vragen beantwoord worden, anders kunnen wij ook niet met een mogelijke oplossing komen ben ik bang. 

Hebben jullie geen toestellen die wifi-bellen ondersteunen. Thuis wordt dan ook de bel- en sms-verbinding via wifi gedaan en niet alleen internet. Werkt perfect.

Functie aanzetten EN instellen op “voorkeur wifi”.