Beantwoord

Geen bereik om het huis

  • 14 July 2020
  • 15 reacties
  • 124 keer bekeken

wij hebben al sinds afgelopen vrijdag geen bereik in het om het huis. gaat om 3 abonnementen van kpn.

er is inmiddels al 3x voor gebeld. door 3 verschillende mensen.

bij mij wordt er gezegt u wordt terug gebeld.

bij mijn moeder wordt er gezegt het ligt aan uw simkaart of toestel.

en bij mijn stiefvader wordt gezegt de netwerk dekking is prima volgens de peilingen van de masten.

allemaal heel leuk.

maar wij zijn in een straal van 700mtr om de woning niet bereikbaar en hebben dan max 1 streepje ontvangst.

verder alleen noodoproep en geen service.

heb inmiddels hierdoor een rekening van de vaste telefoon van 60 euro ontvangen. terwijl wij allen een abonnement bij kpn hebben voor onbeperkt bellen en sms.

alleen hebben wij er niks aan als wij thuis zijn.

het wordt nu hoog nodig tijd dat kpn hier iets aan gaat doen. want ik ben niet van plan nog 1,5 jaar aan een contract vast te zitten terwijl ik geen bereik heb.

en met mij nog vele anderen.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door jurgen87 23 August 2020, 18:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jurgen87, welkom hier. 

Helemaal geen bereik meer dus. Alleen iedereen zegt wat anders. Nu wil je graag duidelijkheid. Ik heb dan voor de zekerheid nog weer melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder onderzoeken en zullen contact met je opnemen. Ik verwacht ergens in de loop van de week, begin volgende week. Ik hoor dan ook graag van je als er contact is geweest. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer gezien, maar ik ga er van uit dat alles nu duidelijk is. 

beste bart.

er heeft tot heden toe niemamd contact met ons opgenomen van kpn.

de service is niet meer zo als van ouds.

wij hebben inmiddels wel weer wat bereik maar niet zo als het moet zijn.

we zijn er wel heel sterk aan het denken om de kpn abonnement niet meer te verlengen.

als we toch niet serieus genomen worden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is vreemd zeg. Ik zie namelijk melding staan Dat het probleem opgelost zou zijn en dat je op de hoogte bent gebracht. Ook niet iemand anders is op de hoogte gebracht? En begrijp ik het ook goed dat het nog niet opgelost is? Problemen zijn nog steeds hetzelfde? Zo ja, dan ga ik actie ondernemen.

er is niemand die iets heeft gehoord van kpn.

we hebben inmiddels wel wat bereik maar dat is max 1 streepje in huis en 2 rond om het huis.

dus nog steeds niet zo als het zou moeten.

Reputatie 7
Badge +20

Iets verbeterd dus. Je kunt nu wel bellen en gebruik maken van mobiel internet? Of wat ervaar je precies? Dat zou ik graag zo duidelijk mogelijk hebben zodat ik het kan laten onderzoeken. 

Maar dat je niets gehoord hebt, dat is spijtig, excuses daarvoor. Had niet gemogen. 

 

het bereik in de omgeveving van een een straal van 700mtr rond het huis. heb ik maximaal 2 streepjes bereik en valt vaak terug naar 1 streepje. en dan is bellen niet meer mogenlijk. dit geldt het zelfde voor in huis.

sinds 1.5 jaar kampen we met slechte verbinding bij kpn. daarvoor nooit problemen gehad en eigenlijk haast altijd vol bereik gehad.

en als ik bel met de klantenservice zegt de 1 de dekking in u gebied is volgens de kaart heel goed.

en de ander zegt door dat jullie in een dal wonen valt het bereik weg door bebouwing en bomen.

maar waarom hadden we hier 1.5 jaar geleden geen last van vraag ik me dan af.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de uitleg. Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij zullen contact met je opnemen. Ik hoor graag als er contact is geweest. 

oke is goed

beste bart.

ik heb wederom tot heden toe nog niks vernomen. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel spijtig. Ik zie ook nog geen reactie. Ik verwacht deze toch wel in de loop van de week. Ik wil je nog even om geduld te vragen. Hoor je deze week niets, dan hoor ik dat graag. 

Wel raar dat je ineens slecht 4G bereik hebt. Maar een ideale oplossing is 'bellen via wifi’. Als je dat aan hebt én daarbij instelt ‘voorkeur bellen via wifi’, dan zal binnen je wifi-bereik niet alleen het internet van je telefoon daarop werken, maar ook bellen en sms-en.

Ik gebruik het zelfs terwijl ik 800 meter van de mast woon. Thuis gaat alles over wifi nu.

Wel raar dat je ineens slecht 4G bereik hebt. Maar een ideale oplossing is 'bellen via wifi’. Als je dat aan hebt én daarbij instelt ‘voorkeur bellen via wifi’, dan zal binnen je wifi-bereik niet alleen het internet van je telefoon daarop werken, maar ook bellen en sms-en.

Ik gebruik het zelfs terwijl ik 800 meter van de mast woon. Thuis gaat alles over wifi nu.

klopt maar als ik buiten ben heb ik er niks aan. en daarbij mijn mede bewoner heeft geen wifi bellen op haar gsm

Dat is wel spijtig. Ik zie ook nog geen reactie. Ik verwacht deze toch wel in de loop van de week. Ik wil je nog even om geduld te vragen. Hoor je deze week niets, dan hoor ik dat graag. 

er is inmiddels contact geweest. en probleem met de mast zou zijn opgelost. tevens gaf de medewerker aan dat de dekking in dit gebied inderdaad niet optimaal is. door de hoek van de mast en door het dal waar wij in wonen. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is spijtig om te horen. Dan kan ik er al helemaal niet meer van maken. helaas. :(

Wanneer je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag.Â